Gå till innehållet

De lanserar sin första kollektion av certifierade arbetskläder

Puls

Efter uppköpet av ett bolag förra året så lanserar de nu 65 nya modeller av skyddskläder. 

Det är Snickers Workwear som lanserar sin kollektion ProtecWork. Redan från lansering finns ett stort antal kläder färdiga som är anpassade för samtliga väderförhållanden. De nya plaggen är certifierade för olika användningsområden och fokus har lagts på hetta/flamma, ljusbåge, antistat och synbarhet.

Antalet anmälda elolyckor ökade förra året, framför allt inom gruvor och industri, det visar siffror från Elsäkerhetsverket vilket gör att satsningen ligger rätt i tiden, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Förvärvade Puvab förra året – kollektionen är resultatet

Sedan bolaget förvärvade Puvab förra året så har de haft fullt upp med att lansera den nya kollektionen. Snickers Workwear menar att deras 65 plagg breda kollektion bygger på Puvabs 30-åriga erfarenhet i kombination med Snickers Workwears nyskapande design.

– Vi tar nu ett stort kliv med våra skyddskläder kring ergonomi och passform, kombinationen av designen och vårt fokus på höga skyddsvärden, säger Per Wagnås, operativ chef för affärsenheten skyddskläder.

Om bolaget

Snickers Workwear är en del av Hultafors Group AB som hade en omsättning på 240 miljoner kronor 2017. Inom koncernen finns också varumärkena Hultafors Tools och Solid Gear Footwear.

Mer i ämnet: Promotion

Senaste från Branschkoll