De kan vinna sponsrings- och eventbranschens tävling Gyllene Hjulet
Av 119 inskickade tävlingsbidrag har 35 nominerats och har därmed chans att vinna sponsrings- och eventbranschens tävling Gyllene Hjulet 2013.
Nomineringar och vinnare utses av en sponsrings- respektive en eventjury bestående av representanter från alla delar av branschen. För mer information om årets jury, se www.gyllenehjulet.se/jury2013.
Pris delas ut i sju olika kategorier till företag och organisationer som på ett effektivt sätt nyttjat sponsring och/eller event, i både extern och intern kommunikation, för att nå sina marknadsmässiga mål.
Vinnarna presenteras på Gyllene Hjulet den 14 mars 2013 på Ericsson Globe Arena.
De nominerade bidragen är:
ÅRETS EVENT B2B
- Atea Bootcamp – Minnesota Communication
- Gilla Jobbet – arbetslivets mötesplats – Occasion
- IFS World Conference 2012 – IFS World Operations och LEON
- Prototyping the future – IBM, INGO Sthlm och Protothon
- Scandinavian Cosmetics – Doftgarderoben – Scandinavian Cosmetics och United Media Group
ÅRETS EVENT B2C
- Are You Worthy? – Jung Relations
- Let’s celebrate thanksgiving – V&B Change
- Nu brandsäkrar vi Västerbotten – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide och Racer (numera Plakat)
- Vem bryr sig? – Försvarsmakten, B-Reel, Atomgruppen och DDB Stockholm
- Walls by Philips – TP Vision/Philips TV, BrandEcho och DBY
ÅRETS INTERNA EVENT
- Ericsson BNET R&D Summit 2012 – PS Communication
- Fastighetsbyrån Kick off 2012 – Step2 Communication
- MSD Labyrinten – MSD och Rewir
- TeliaSonera Finans Superhjältekampanj 2012 – Nine Yards
- The Sandvik Journey – Occasion
ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
- GOING HOME TO FASHION – Visit Sweden och Stockholm Visitors Board
- Firealarm and orchestra – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide, Racer (numera Plakat) och Punkt PR
- H&M Home Dollhouse – Knock
- iPad Act – Step2 Communication
- Vasaloppshälsningen – Alecta
ÅRETS BÄSTA SPONSRING
- Epic Moments by Panasonic LUMIX – Panasonic, IsobarJJP och Vizeum
- Oddset Inside – Svenska Spel och Håkanson United
- Rätt inställning – Trygg-Hansa och PS Communication
- SJ Way out West 2012 – SJ och Passion Lab
- Vattenfall – Energi för vintersport – Vattenfall, DDB Stockholm, Experiate och Lowe Brindfors
ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE
- Diggiloo – Åsa Nathell AB och Krall Entertainment
- Mercedes-Benz Fashion Week – MEC Access
- Skidskytte för alla – Sveaskog och Skidskytteförbundet
- Sommartravet 2012 – ATG och Passion Lab
- Stockholms filmfestival – Stockholms filmfestival
ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG
- Gå för hjärtat – Becel, 1,6 miljonerklubben och Wenderfalck
- Pynta för Jullösa – Stockholms Stadsmission, White & White Event och Garbergs
- Svenska Hjältar – skolprojektet – Aftonbladet och Eventum
- Tillväxtdagarna 2012 i Malmö – Swedbank
- Utanförskapets pris – Skandia och Minnesota Communication