Gå till innehållet

De kan vinna sponsrings- och eventbranschens tävling Gyllene Hjulet

Puls

Av 119 inskickade tävlingsbidrag har 35 nominerats och har därmed chans att vinna sponsrings- och eventbranschens tävling Gyllene Hjulet 2013.

Nomineringar och vinnare utses av en sponsrings- respektive en eventjury bestående av representanter från alla delar av branschen. För mer information om årets jury, se www.gyllenehjulet.se/jury2013.

Pris delas ut i sju olika kategorier till företag och organisationer som på ett effektivt sätt nyttjat sponsring och/eller event, i både extern och intern kommunikation, för att nå sina marknadsmässiga mål.

Vinnarna presenteras på Gyllene Hjulet den 14 mars 2013 på Ericsson Globe Arena.

De nominerade bidragen är:

ÅRETS EVENT B2B

  • Atea Bootcamp – Minnesota Communication
  • Gilla Jobbet – arbetslivets mötesplats – Occasion
  • IFS World Conference 2012 – IFS World Operations och LEON
  • Prototyping the future – IBM, INGO Sthlm och Protothon
  • Scandinavian Cosmetics – Doftgarderoben – Scandinavian Cosmetics och United Media Group

ÅRETS EVENT B2C

  • Are You Worthy? – Jung Relations
  • Let’s celebrate thanksgiving –  V&B Change
  • Nu brandsäkrar vi Västerbotten – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide och Racer (numera Plakat)
  • Vem bryr sig? – Försvarsmakten, B-Reel, Atomgruppen och DDB Stockholm
  • Walls by Philips – TP Vision/Philips TV, BrandEcho och DBY

ÅRETS INTERNA EVENT

  • Ericsson BNET R&D Summit 2012 – PS Communication
  • Fastighetsbyrån Kick off 2012 – Step2 Communication
  • MSD Labyrinten – MSD och Rewir
  • TeliaSonera Finans Superhjältekampanj 2012 – Nine Yards
  • The Sandvik Journey – Occasion

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING

  • GOING HOME TO FASHION – Visit Sweden och Stockholm Visitors Board
  • Firealarm and orchestra – Länsförsäkringar Västerbotten, Heja!, John Doe Worldwide, Racer (numera Plakat) och Punkt PR
  • H&M Home Dollhouse – Knock
  • iPad Act – Step2 Communication
  • Vasaloppshälsningen – Alecta

ÅRETS BÄSTA SPONSRING

  • Epic Moments by Panasonic LUMIX – Panasonic, IsobarJJP och Vizeum
  • Oddset Inside – Svenska Spel och Håkanson United
  • Rätt inställning – Trygg-Hansa och PS Communication
  • SJ Way out West 2012 – SJ och Passion Lab
  • Vattenfall – Energi för vintersport – Vattenfall, DDB Stockholm, Experiate och Lowe Brindfors

ÅRETS RÄTTIGHETSINNEHAVARE

  • Diggiloo – Åsa Nathell AB och Krall Entertainment
  • Mercedes-Benz Fashion Week – MEC Access
  • Skidskytte för alla – Sveaskog och Skidskytteförbundet
  • Sommartravet 2012 – ATG och Passion Lab
  • Stockholms filmfestival – Stockholms filmfestival

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG

  • Gå för hjärtat – Becel, 1,6 miljonerklubben och Wenderfalck
  • Pynta för Jullösa – Stockholms Stadsmission, White & White Event och Garbergs
  • Svenska Hjältar – skolprojektet – Aftonbladet och Eventum
  • Tillväxtdagarna 2012 i Malmö – Swedbank
  • Utanförskapets pris – Skandia och Minnesota Communication

 

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll