Logga in

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

16 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar.

Det är Koenig & Bauer som fått uppdraget att bygga en digital tryckpress för tryck av Tetra Paks dryckesförpackningar. Det som driver investeringen är samma drivkrafter som varumärkesägare har i stort sett i alla branscher.

– Vi är dedikerade att hjälpa våra kunder att utforska nya vägar med smarta förpackningar som stöder deras behov inom produktanpassning, lägre upplagor, kortare leveranstider, ökad spårbarhet och möjligheter att interagera med konsumenten, säger Charles Brand på Tetra Pak i ett meddelande.

Pressen, en fullbredds Rotajet 168, byggs just nu hos Koenig & Bauer och kommer att installeras på Tetra Paks amerikanska konverteringsanläggning i Denton, Texas. De första testerna av förpackningar ska göras i början av 2020 med nordamerikanska kunder.

Skogens missförhållanden fortsätter uppmärksammas i ny kampanj av Naturskyddsföreningen

Skogen tystar i det tysta och den biologiska mångfalden i skogen sägs vara i akut kris, det här vill Naturskyddsföreningen nu rikta fokus mot i nya kampanjen ”Tyst skog”.

Vykorts-app vann guld i Svenska Designpriset – kraftigt ökade volymer

(Fotograf: Jenny Jurnelius)

Bara under december 2020 skickades över 1,3 miljoner vykort från tjänsten.

Grafisk koncern startar nytt företag för skyddsprodukter

Framtidens lagerrobot enligt Elon Musk – Eftermonteras på befintliga lagerlokaler

Elon Musk är kanske hetast i världen just nu – och när han uppmärksammar något så tenderar det att få spridning

Roupéz lanserar nytt varumärke – produkter med tryck till företag och privatpersoner

Med fokus på e-handel och smidig produktdesign.

Trovärdighetsproblem för FSC efter Sveaskogs allvarliga överträdelser

(Bilder: Sveaskog)

FSC är i blåsväder igen efter att statliga Sveaskog flera gånger begått högsta nivån av regelbrott mot FSC-reglerna. FSC tillbakavisar kritiken.

Snabbväxande svensk fotobokstjänst tar in 100 miljoner från välkänd investerare

Lina Andersson grundade succébolaget 2017. (Bilder: Press)

2020 omsatte man 75 miljoner kronor – de 25 anställda ska nu bli 50. (mer…)

Network Innovation fokuserar på NI Solutions – ska utvecklas med nya verksamheter

Magnus Lundgren ska tillsammans med kollegorna utveckla NI Solutions som nu får fullt fokus hos Network Innovation.

Vid årsskiftet flyttades Network Innovations avdelning Premium Brands till systerbolaget Tura Scandinavia. På Network Innovation läggs nu fullt fokus på att utveckla NI Solutions. (mer…)

En öl för varje insläppt mål – personifierat print när det är som bäst

Målvakten Willy Caballero till vänster håller upp sin öl. (Bild: Twitter)

Fotbollsspelaren Lionel Messi har slagit världsrekord i flest mål för en enskild klubb – hyllas nu av sponsorn med unika etiketter.