Logga in

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

14 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering.

Svenska Fotbollförbundet har valt Neh som sin partner när det kommer till produktmedia och evenemangsprofilering, avtalet sträcker sig sex år framöver.

Fotbollförbundet har sedan tidigare ett samarbete med Adidas som levererar matchställ och ”fansprodukter”. Något som tyder på att Neh fortsätter arbeta nära med Adidas, med tanke på deras gemensamma Spotify-projekt som Branschkoll skrev om nyligen.

”Samarbetet omfattar flera områden där de viktigaste är profilprodukter för SvFF:s verksamhet, merchandise för alla fans, gåvor, give-aways, expo och dekor samt medaljer och priser. NeH kommer också tillgodose SvFF:s alla märkningar av kläder, inklusive landslagens matchkläder och träningskläder från adidas”, skriver man i ett pressmeddelande.

– Vi är glada att vara överens med Neh om ett flerårigt avtal. De har en stark position på marknaden eftersom de levererar en helhet i form av att vara såväl stor tryckpartner som logistikpartner och producent samt distributör av våra profil- och eventprodukter. Neh kommer i nära samarbete med vår officiella materialleverantör Adidas hjälpa till att skapa en komplett kollektion med effektiv distribution, säger Mikael Jiffer, Marknad- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.

Kodaks flexoverksamhet får nytt namn – försäljningen klar

Nya namnet hämtas från historien – och blickar framåt.

Det nya namnet på Kodaks sålda flexo-del blir Miraclon – men varumärket Kodak består. (mer…)

Mässa: Retail experience live – lär dig mer om konsumentbeteenden, shopping och kommunikation

15 och 16 maj hålls mässan Retail experience live i Kista där ett gäng utställare och föreläsare berätta om alla de senaste trenderna inom retail. Bland bolagen som ställer ut finns flera grafiska företag

Bertelsmann Printing Group stänger tryckeri, byter ledning och effektiviserar

Dirk Kemmerer blir ny vd för Bertelsmann Printing Group. (Bild: Bertelsmann)

Bertelsmann Printing Group, en av Europas största tryckeri-koncerner med 8.000 anställda, meddelar förändringar i koncernen:

Elon gör om 300 butiker – de får uppdraget

Elons över 300 butiker ska få helt nytt utseende – för detta har man valt två partners för extern skyltning och butiksinredning. 

Europas största boktryckeri har bytt ägare igen

Efter bara nio månader har man sålt de 16 tryckerierna. (mer…)