Logga in

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

14 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering.

Svenska Fotbollförbundet har valt Neh som sin partner när det kommer till produktmedia och evenemangsprofilering, avtalet sträcker sig sex år framöver.

Fotbollförbundet har sedan tidigare ett samarbete med Adidas som levererar matchställ och ”fansprodukter”. Något som tyder på att Neh fortsätter arbeta nära med Adidas, med tanke på deras gemensamma Spotify-projekt som Branschkoll skrev om nyligen.

”Samarbetet omfattar flera områden där de viktigaste är profilprodukter för SvFF:s verksamhet, merchandise för alla fans, gåvor, give-aways, expo och dekor samt medaljer och priser. NeH kommer också tillgodose SvFF:s alla märkningar av kläder, inklusive landslagens matchkläder och träningskläder från adidas”, skriver man i ett pressmeddelande.

– Vi är glada att vara överens med Neh om ett flerårigt avtal. De har en stark position på marknaden eftersom de levererar en helhet i form av att vara såväl stor tryckpartner som logistikpartner och producent samt distributör av våra profil- och eventprodukter. Neh kommer i nära samarbete med vår officiella materialleverantör Adidas hjälpa till att skapa en komplett kollektion med effektiv distribution, säger Mikael Jiffer, Marknad- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.

1/6-dels klimatpåverkan med kartongförpackning – och konsumenten beredd betala mer

Närpes Grönsaker i Finland har tillsammans med Metsä Board undersökt konsumenters syn på, och klimatpåverkan av, plast- respektive kartongförpackningar. (mer…)

Han ska hitta tillväxt för Print24 i Sverige – så gick det 2018

Förra sommaren blev Toivo Persson-Travesset landschef för tyska Unitedprint. Under varumärket Print24 ställde de ut på Sign&Print-mässan för att få svenska tryckerier att använda dem som underleverantör. 

Udda papper allt vanligare – nu fröpåsar av tomatpapper

Plantagen lanserar sina nya fröpåsar, som är tillverkade av ”tomatpapper” och hundra procent återvinningsbara. (mer…)

Vitt som snö – nytt ultravitt bestruket papper från Arctic Paper

Arctic Paper introducerar G-Snow – ett ultravitt, högkvalitativt, bestruket och träfritt papper. Tillverkningen sker i en koldioxidneutral produktionsprocess på det svenska bruket i Grycksbo. (mer…)

Storytel ger sig in i magasin-branschen

En del av alla tidningar som går att läsa för 99 kr per månad.

Storytel tar nästa steg inom digitaliseringen av ord – köper en prenumerationstjänst för magasin och tidningar.

SDK DR Service förvärvar Ranhammar – blir en bred leverantör till landets tryckerier

Serdar Toprak och Lennart Jernfast slår samman sina verksamheter — vilket de är väldigt glada och nöjda med.

Snabbväxande distributionsföretaget SDK DR Service har förvärvat förädlingsföretaget Ranhammar. (mer…)

Sign & Print i dagarna tre

Idag startar den grafiska mässan i Stockholm och pågår i tre dagar. (mer…)

Startup: Bredbandsföretag börjar sälja trycksaker och produktmedia

Företaget berättar om sitt nya verksamhetsområde i en jobbannons – Business Manager sökes till startup-företag inom tryckt media!

Du läser bättre och snabbare på papper – ny omfattande analys

En mycket omfattande studie visar att det finns stora fördelar med att läsa på papper jämfört med sin rival – den digitala skärmen. Detta bekräftas nu av forskning på 170.000 personer.  (mer…)