Logga in

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

14 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering.

Svenska Fotbollförbundet har valt Neh som sin partner när det kommer till produktmedia och evenemangsprofilering, avtalet sträcker sig sex år framöver.

Fotbollförbundet har sedan tidigare ett samarbete med Adidas som levererar matchställ och ”fansprodukter”. Något som tyder på att Neh fortsätter arbeta nära med Adidas, med tanke på deras gemensamma Spotify-projekt som Branschkoll skrev om nyligen.

”Samarbetet omfattar flera områden där de viktigaste är profilprodukter för SvFF:s verksamhet, merchandise för alla fans, gåvor, give-aways, expo och dekor samt medaljer och priser. NeH kommer också tillgodose SvFF:s alla märkningar av kläder, inklusive landslagens matchkläder och träningskläder från adidas”, skriver man i ett pressmeddelande.

– Vi är glada att vara överens med Neh om ett flerårigt avtal. De har en stark position på marknaden eftersom de levererar en helhet i form av att vara såväl stor tryckpartner som logistikpartner och producent samt distributör av våra profil- och eventprodukter. Neh kommer i nära samarbete med vår officiella materialleverantör Adidas hjälpa till att skapa en komplett kollektion med effektiv distribution, säger Mikael Jiffer, Marknad- och försäljningschef på Svenska Fotbollförbundet.

Magasin med unik printlösning för att uppmärksamma hudcancer

(Bilder från KK Instagram)

Tryckfärg som reagerar på solljus. (mer…)

Spreadshirt investerar 100 miljoner i ny print-kapacitet

Satsar på att sätta en ny standard i branschen för kvalitet och leveranstider – ”vi kommer aggressivt expandera vårt produktutbud”.

Skolfotokatalogen riskerar att dö GDPR-döden

Fotografer och tryckerier kan drabbas hårt.

Tryckeri täcker taket med solceller

Har installerat 1.500 kvadratmeter solceller på taket till sina nya lokaler i Stockholm. (mer…)

Tryckeri lanserar nytt varumärke med bas i Göteborg – ska sälja tryckta inredningslösningar

Ska göra det lättare för kundernas inredningsidéer att bli verklighet. (mer…)

Framgångsrikt tyskt poster-företag till Norden

Posterlounges produktionsanläggningen strax utanför Leipzig.

Tyska Posterlounge har i dagarna lanserat en svensk webbshop efter ett ökande intresse från svenska konsumenter under en längre tid. (mer…)

Pappersbatteriet ett steg närmare att bli verklighet – dags för kommersiell testning

Bild: Lars Sandberg, Innovation Leader vid Billerudkorsnäs

Billerudkorsnäs fortsätter sin utveckling av pappersbatteri

Ikea skrotar katalogen i Danmark – ”vi utforskar just nu hur framtiden för IKEA-katalogen ska se ut”

I vissa länder provar man med flera utgåvor av katalogen – i andra slutar man helt.

Strands Grafiska köps upp

Bröderna Strand tillsammans med Peter Veres. (Bild: Press)

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)