DDB årets bästa globala reklambyrå

Utmärkelsen kommer från branschtidningen Campaign Magazine. Svenska DDBs jobb uppmärksammas som viktiga framgångar.

Editas marginal pressas av minskad efterfrågan på tryck

Editakoncernen redovisade ett resultat för 2010 likt föregående år. Omsättningen låg kvar runt 110 miljoner euro och marginalen minskade till 2,5 procent. Det är byrå- och förlagstjänsterna som håller uppe omsättningen och vinsten.

redaktionen@branschkoll.se

DR och annonsblad ökade näst mest i januari

redaktionen@branschkoll.se

Heidelberg vill ”lugna” svenska kunder

redaktionen@branschkoll.se

Branschens PR-arbete kring miljöfrågor ger resultat

Idag publicerade DN en artikel om en tidskrifts klimatpåverkan. Det är studien som gjorts av skogens forskningsinstitut Innventia på uppdrag av Sveriges Tidskrifter som nu uppmärksammats av DN.

redaktionen@branschkoll.se