Datumen klara för nästa Nordic Profile Fair Online

_2021_PWA_logo

Det blir en digital variant även i höst av Nordic Profile Fair, datumet är nu satt till 17-19 augusti under vecka 33.

Inför upplaga tre av den digitala mässan ska man fortsätta utveckla plattformen och finslipa de mest uppskattade funktionerna. Fokus ligger framför allt på att få en större användningen av videochattfunktionen.

Filmerna i montrarna skapar definitivt ett mervärde, men för att få full utväxling ska besökare och utställare också kunna
mötas ”live” på mässan och diskutera produkter och upplägg
, skriver man i ett pressmeddelande.

Ett annat uppskattat inslag som man behåller är att mässan är ”kvällsöppen” så att besökarna kan gå in i obemannade montrar för att kika på produkter och filmer.

– Som läget ser ut med pandemin just nu går det inte att ha fysisk mässa i augusti. Vi har kontinuerlig kontakt med Elmia som är vår samarbetspartner, så om vaccinationen lyckas bättre än hittills kanske det finns ett ljus senare under hösten eller i alla fall i början på nästa år. Men som sagt inget vi kan lova när det gäller att träffas i större grupper och garantera utställarnas/besökarnas trygghet. Oavsett har vi sett att den digitala mässan har kommit för att stanna så den kommer vi köra och utveckla. Det gäller att hålla ut, förbereda sig och hitta nya vägar, säger Maria Olsson på PWA till Branschkoll.

Mer information hittar du här.

Annons

Neh investerar i nytt evenemangsbolag och anställer vd till detsamma

Ämnen i artikeln: Neh

Neh fortsätter fördjupa sina satsningar på eventbranschen.

Ämnen i artikeln: Neh
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Voky satsar på trycksaker – anställer fyra pers från ett tryckeri

”Kunderna ska inte behöva kontakta olika leverantörer för att få sina produkter.”

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ahlsell förvärv ännu en yrkesbutik i Norge

Ämnen i artikeln: Ahlsell
Ämnen i artikeln: Ahlsell
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De har köpt Norges första Coloreel

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Först papper, nu pennor – Halmstad kommun gör sig av med fysiska kommunikationskanaler

Ämnen i artikeln: Plast

”Vi ska göra vad vi kan för att stoppa BIC-pennan”.

Ämnen i artikeln: Plast
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lager 157 bygger ut lagret och går in i Danmark

Ämnen i artikeln: Lager 157
Ämnen i artikeln: Lager 157
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Epson släpper två nya textilprinters

Ämnen i artikeln: Epson
Ämnen i artikeln: Epson
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu en matleverantör inleder samarbete med Vinga

Ämnen i artikeln: AdelanteVinga
Ämnen i artikeln: AdelanteVinga
redaktionen@branschkoll.se
Annons

De tar upp kampen mot polyester

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De fortsätter driva BK Häckens sportbutik i tre år till

BK Häcken har fördjupat sitt samarbete med Stadium, som nu blir blir premiumpartner till klubben.

Samarbetet sträcker sig tre år framåt och Stadium kommer fortsätta som officiell sportbutik och branschexklusiv partner till klubben, där Stadium levererar allt material från matchställ till träningskläder och övriga produkter till klubbens ungdomslag, enligt ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons