Logga in

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

10 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit på grafkom.se – där du ser alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Samtidigt kommer ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering mm. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Möt hundratals år av erfarenhet på bara en dag

Nätverket Grafkom samlar därför större delen av branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring nya möjligheter, tips och tricks i de mest vanliga verktygen mm.

Tillsammans representerar talare och besökare tillsammans många hundra år samlad erfarenhet av grafiska arbetsflöden. Under endast en dag kan du och din organisation få svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och systemintegration mm.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt den stora Discovery Zone med ytterligare tio företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. På plats får du även en bra överblick av nya trender och vad som gäller framåt. Se till att du och ditt företag använder de mest smarta och effektiva flödena.

Några intressanta talarämnen …

  • ”Tips and tricks in PitStop”
  • ”Tips and tricks for better and more reliable workflows. Adobe InDesign and Acrobat (PDF)”
  • ”Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”From Zero to Workflow Hero, tips & tricks in the EFI Fiery
  • ”Unleash the potential in your production environment. Where to start”
  • ”Prepress automation – How to increase job throughput and print quality with prepress automation software”

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Göteborgare tar ”Sveriges kanske trevligaste tryckeri” till Stockholm

Göteborgstryckeri öppnar i Stockholm. (Bilder: Wikimedia Commons. Götaplatsen av Historiker och Sergels torg av de:Benutzer:Stern. Bilderna är beskurna)

Service och kundlösningar i fokus när Göteborgstryckeri, med stort utbud av trycksaker och produktmedia, öppnar i Stockholm.

Karlshamns kommun tvingas göra om tryckeriupphandling – strider mot transparensprincipen

Ljungbergs tryckeri överklagade Karlshamns kommuns tryckeriupphandling tidigare i år – nu tvingas man nu göra om den efter en dom i Förvaltningsrätten. (mer…)

Världens mest hållbara sugrör görs av trä – Stora Enso teamar upp med startup-bolag

”Tillsammans med Stora Enso har vi utvecklat världens mest hållbara sugrör för produktion i industriell skala. Varje vecka produceras och konsumeras miljarder plastsugrör och vårt sugrör har potentialen att bli en riktig ”game changer”.

Driver försäljning av tryckpressar med hjälp av utbildning

(Bild: Inkish)

För Visutech är utbildning ett sätt att addera värde – det är bland annat så man hjälper sina kunder att utvecklas. (mer…)

Samsung tar över tronen – lägger mest pengar på marknadsföring av alla

Den årliga rapporten med de företag som annonserar mest har kommit och Samsung tar över första platsen från Procter & Gamble.

Årets effektivaste kampanjer utsedda – här är alla vinnarna

Nyligen korades årets effektivaste kommunikationsinsatser när tävlingen 100-wattaren avgjordes. Mest prisade annonsören blev Klarna medan byrån med mest vinster blev Åkestam Holst Noa.

(mer…)

Nilssons Tryckeri växer kraftigt med förvärv

Dataform och Häftdesign är specialiserad på block, häftisar och blanketter – nu byter de ägare. (Bilder från haftdesign.se och dataform.se)

Dataform i Kumla byter ägare när Nilssons Tryckeri förvärvar det från Taberg Media Group – ”Vi breddar oss med trading”. (mer…)

Lanserar fiberbaserad RFID-tagg – för smarta lösningar inom logistik och kommunikation

Stora Enso har lanserat en helt ny rfid-tagg baserad på fibrer. Tekniken möjliggör pappersbaserade och återvinningsbara rfid-taggar för digital autentisering av förpackningar och andra fysiska produkter.

Återvinningsbarhet av förpackningar växer i betydelse – påverkar köpbeslut i allt högre grad

Europeiska konsumenter vill se mer och bättre återvinningsbarhet hos förpackningar