Logga in

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

10 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit på grafkom.se – där du ser alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Samtidigt kommer ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering mm. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Möt hundratals år av erfarenhet på bara en dag

Nätverket Grafkom samlar därför större delen av branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring nya möjligheter, tips och tricks i de mest vanliga verktygen mm.

Tillsammans representerar talare och besökare tillsammans många hundra år samlad erfarenhet av grafiska arbetsflöden. Under endast en dag kan du och din organisation få svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och systemintegration mm.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt den stora Discovery Zone med ytterligare tio företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. På plats får du även en bra överblick av nya trender och vad som gäller framåt. Se till att du och ditt företag använder de mest smarta och effektiva flödena.

Några intressanta talarämnen …

  • ”Tips and tricks in PitStop”
  • ”Tips and tricks for better and more reliable workflows. Adobe InDesign and Acrobat (PDF)”
  • ”Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”From Zero to Workflow Hero, tips & tricks in the EFI Fiery
  • ”Unleash the potential in your production environment. Where to start”
  • ”Prepress automation – How to increase job throughput and print quality with prepress automation software”

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Skriv ut stora expo-produkter – ny 3D-utmanare kommer från Sverige

Nya möjligheter med stora 3D-utskrifter – nytt bolag en av Sveriges hetaste start-up.

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)