Logga in

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

10 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit på grafkom.se – där du ser alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Samtidigt kommer ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering mm. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Möt hundratals år av erfarenhet på bara en dag

Nätverket Grafkom samlar därför större delen av branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring nya möjligheter, tips och tricks i de mest vanliga verktygen mm.

Tillsammans representerar talare och besökare tillsammans många hundra år samlad erfarenhet av grafiska arbetsflöden. Under endast en dag kan du och din organisation få svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och systemintegration mm.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt den stora Discovery Zone med ytterligare tio företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. På plats får du även en bra överblick av nya trender och vad som gäller framåt. Se till att du och ditt företag använder de mest smarta och effektiva flödena.

Några intressanta talarämnen …

  • ”Tips and tricks in PitStop”
  • ”Tips and tricks for better and more reliable workflows. Adobe InDesign and Acrobat (PDF)”
  • ”Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”From Zero to Workflow Hero, tips & tricks in the EFI Fiery
  • ”Unleash the potential in your production environment. Where to start”
  • ”Prepress automation – How to increase job throughput and print quality with prepress automation software”

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Snabbväxande trycksaksbroker tar in kapital – bygger marknadsplats för tryckerier

Gogoprint – en snabbväxande trycksaksbroker online med bas i Singapore – tar in pengar och satsar på att snabbt växa till fler marknader.

Posterföretag entrar svenska marknaden med gerillakampanj

Bolaget sätter upp sina posters runt om i Stockholm och för den tursamme eller observanta är det fritt fram att ta med sig postern hem … nästan.

Exakta investerar i digital 50×70-press

Exakta utökar den digitala produktionskapaciteten med en HP Indigo 12000 som trycker i B2-format. (mer…)

18 oktober är Papperspåsens dag – ”det är framtidens förpackning”

Pappersproducenter och pappersbärkassetillverkare har gått samman och skapat det man kallar Paper Bag Day den 18 oktober. (mer…)

Elanders säljer tryckeri i Kina

Oliver Bruns, koncernchef på Edelmann, som förvärvar ett tryckeri av Elanders. (Bild: Edelmann)

Globala förpackningstillverkaren Edelmann har köpt Elanders förpackningstryckeri i Kina som man startade 2005.  (mer…)

Fotogigant bygger ”tech hub”

Photobox Group, som har flera olika tjänster inom tryckta personaliserade fotoprodukter, öppnar det man kallar en ”Tech hub”

Nytt namn och ny profil för skyltföretag

Skyltföretaget Focusneo, tidigare Focus Neon, tar ”ett kliv in i framtiden” med nytt namn, logotyp och grafisk profil. (mer…)

Hon vill göra produktmedia av böcker

Anna Benson vill introducera sina välgörenhets-böcker i produktmedia-landskapet. Böckerna handlar om allt från prostatacancer till jordgubbar.

Så här investerar svenska företag i marknadsföring – bransch för bransch