Logga in

Därför skall du som arbetar med prepress och produktion komma till Grafkom Workflow Summit

10 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit är det ett av problemen man vill lösa – och därför finns ett eget spår med föredrag fyllt av tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit på grafkom.se – där du ser alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Samtidigt kommer ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering mm. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Möt hundratals år av erfarenhet på bara en dag

Nätverket Grafkom samlar därför större delen av branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring nya möjligheter, tips och tricks i de mest vanliga verktygen mm.

Tillsammans representerar talare och besökare tillsammans många hundra år samlad erfarenhet av grafiska arbetsflöden. Under endast en dag kan du och din organisation få svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och systemintegration mm.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt den stora Discovery Zone med ytterligare tio företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. På plats får du även en bra överblick av nya trender och vad som gäller framåt. Se till att du och ditt företag använder de mest smarta och effektiva flödena.

Några intressanta talarämnen …

  • ”Tips and tricks in PitStop”
  • ”Tips and tricks for better and more reliable workflows. Adobe InDesign and Acrobat (PDF)”
  • ”Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”From Zero to Workflow Hero, tips & tricks in the EFI Fiery
  • ”Unleash the potential in your production environment. Where to start”
  • ”Prepress automation – How to increase job throughput and print quality with prepress automation software”

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)