Logga in

”Därför skall du som arbetar i företagsledningen komma till Grafkom Workflow Summit”

30 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Ulf Sunnberg är ordförande i nätverket Grafkom.

En mycket viktig framgångsfaktor för dagens företag är att man hela tiden aktivt jobbar med att förbättra organisationens effektivitet och öka automatiseringsgraden. Detta gäller förstås alla företag och branscher – inklusive den grafiska branschens kunder.

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Senaste nytt – bästa idéerna

Digitaliseringen, globaliseringen, ökad konkurrens och prispress ställer större krav på att saker görs i rätt tid och utan fel. Hela vägen från prisberäkning till faktura och bokföring. En stor konkurrensfördel är förmågan att både effektivt, lönsamt och flexibelt kunna anpassa arbetsflöden för nya kunder.

Nätverket Grakom samlar därför hela branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring de nya möjligheter som bättre, effektivare och smartare arbetsflöden innebär. Flera hundra års erfarenhet  kring grafiska flöden finns samlat under ett tak. Under endast en dag kan du och din organisation får svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och integration.

24 experter från hela Europa

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt vår stora Discovery Zone med ytterligare 10 företag.

Se till att ni tar till er nya och innovativa ideér och lösningar som kan omsättas i nya och mer lönsamma produkt- och tjänsteerbjudanden.

Innehållet på Workflow Summit vänder sig även till dem som är verksamma i produktionen. Med 22+ presentationer rekommenderar vi att du tar med dem i företaget som ansvarar för produktion och arbetsflöden.

Några intressanta utdrag från våra talare för dig inom företagets ledning

  • “Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”Learn more about ways to ensure the proper brand assets are used correctly”
  • “How App’s, publishers and web2print provider can print locally on a global scale and how print service providers can benefit from that”
  • “How efficient customers benefit from connecting different systems and software for maximum productivity and flexibility.
  • ”Why shipping and delivery is often the missing piece in print e-commerce and how to do it better”
  • ”Create Better customer value with faster time to market with online media creation.

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

Varmt välkommen till nätverket Grafkoms Workflow Summit.

Ulf Sunnberg
Grundare och eventansvarig på Grafkom

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.