Logga in

”Därför skall du som arbetar i företagsledningen komma till Grafkom Workflow Summit”

30 oktober, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Ulf Sunnberg är ordförande i nätverket Grafkom.

En mycket viktig framgångsfaktor för dagens företag är att man hela tiden aktivt jobbar med att förbättra organisationens effektivitet och öka automatiseringsgraden. Detta gäller förstås alla företag och branscher – inklusive den grafiska branschens kunder.

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Senaste nytt – bästa idéerna

Digitaliseringen, globaliseringen, ökad konkurrens och prispress ställer större krav på att saker görs i rätt tid och utan fel. Hela vägen från prisberäkning till faktura och bokföring. En stor konkurrensfördel är förmågan att både effektivt, lönsamt och flexibelt kunna anpassa arbetsflöden för nya kunder.

Nätverket Grakom samlar därför hela branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring de nya möjligheter som bättre, effektivare och smartare arbetsflöden innebär. Flera hundra års erfarenhet  kring grafiska flöden finns samlat under ett tak. Under endast en dag kan du och din organisation får svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och integration.

24 experter från hela Europa

På Grafkom Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 22 presentationer samt vår stora Discovery Zone med ytterligare 10 företag.

Se till att ni tar till er nya och innovativa ideér och lösningar som kan omsättas i nya och mer lönsamma produkt- och tjänsteerbjudanden.

Innehållet på Workflow Summit vänder sig även till dem som är verksamma i produktionen. Med 22+ presentationer rekommenderar vi att du tar med dem i företaget som ansvarar för produktion och arbetsflöden.

Några intressanta utdrag från våra talare för dig inom företagets ledning

  • “Brake down your big fat project plan and implement micro workflows. We will show you why and how.”
  • ”Learn more about ways to ensure the proper brand assets are used correctly”
  • “How App’s, publishers and web2print provider can print locally on a global scale and how print service providers can benefit from that”
  • “How efficient customers benefit from connecting different systems and software for maximum productivity and flexibility.
  • ”Why shipping and delivery is often the missing piece in print e-commerce and how to do it better”
  • ”Create Better customer value with faster time to market with online media creation.

Kort sagt, du vill inte missa denna dag – och ta med dina kollegor.

Varmt välkommen till nätverket Grafkoms Workflow Summit.

Ulf Sunnberg
Grundare och eventansvarig på Grafkom

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)

Nedåt för samtliga mediekategorier i augusti 2019 – ”finns anledning till oro”

Många negativa faktorer som påverkar konsumtionen och därmed medieköpen.