Logga in

Därför ska du som arbetar med prepress och produktion komma till Workflow Summit

21 oktober, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit för andra gången så är det just de här utmaningarna vi strävar efter att hitta de mest effektiva lösningarna på. Förvänta dig föredrag fyllda med tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit – se alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Det kommer hela tiden ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering med mera. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Över 32 talare i 4 olika spår

Inför andra upplagan av Workflow Summit har vi tänkt ännu större och ännu bredare. Det kommer experter från hela Europa, från företag och organisationer som Ghent Work Group, EFI, Cloudprinter, OctoBoost, Callas och Enfocus. Och många fler.

Vi rekommenderar definitivt att minst två personer från ditt företag dyker upp för att säkerställa att ni får ut det mesta för er organisation från alla fyra spår. Det här är en dag då du kan lägga upp en strategi för och lösa majoriteten av dina arbetsflödes-utmaningar för de kommande åren, missa inte det här.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

För dig som arbetar på prepress och i produktion finns ett eget spår där du får ta del av våra talares och partners  erfarenhet och kunskap. Och en Discovery Zone med ett dussin företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. Du får en bra överblick över nya trender och vad som gäller framåt.

Några intressanta talarämnen

  • ”Next Step beyond HotFolders / Tips and tricks live with Fiery”
  • ”API crash course – How printers can benefit from API”
  • ”You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.”
  • ”Latest tips & Trick in InDesign and Acrobat”
  • ”Enfocus Switch tips & tricks.”
  • ”Hardware workflow! Automatic loading/unloading of media for large format printing, is it for everyone?”
  • ”AI driven print efficiency technology”

Du vill helt enkelt inte missa den här dagen – och ta med dina kollegor!

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Svanen skruvar åt miljökraven för trycksaker – här är förslagen till nya kriterier

Nordisk Miljömärkning som står bakom miljömärket Svanen har publicerat ett nytt förslag till kriterier för tryckerier och trycksaker. Större krav på kontrollerat papper och man vill också införa begränsningar för användandet av UV-färger både i offset och digitalt. Nya krav på att trycksaker ska kunna avfärgas finns också.

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver (mer…)

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)