Logga in

Därför ska du som arbetar med prepress och produktion komma till Workflow Summit

21 oktober, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

För många som jobbar nära eller i grafisk produktion är det en utmaning att hitta tid att lära sig nya sätt att jobba. När nätverket Grafkom nu arrangerar Workflow Summit för andra gången så är det just de här utmaningarna vi strävar efter att hitta de mest effektiva lösningarna på. Förvänta dig föredrag fyllda med tips och idéer för att få till smartare arbetsflöden med både befintliga och nya verktyg.

–> Läs mer om Workflow Summit – se alla talare och vem som redan har anmält sig.

Fastna inte i gamla hjulspår

Det kommer hela tiden ny teknik och nya flöden för att till exempel hantera färger, större krav på mer integration, nya format för bland annat flerkanals-publicering med mera. PDF-formatet har också förstås utvecklats enormt mycket sedan det kom 1992. Det blir lätt att man jobbar på i gamla hjulspår utan att stanna upp och tänka till – ”går det här att göra på ett smartare och effektivare sätt?”.

Över 32 talare i 4 olika spår

Inför andra upplagan av Workflow Summit har vi tänkt ännu större och ännu bredare. Det kommer experter från hela Europa, från företag och organisationer som Ghent Work Group, EFI, Cloudprinter, OctoBoost, Callas och Enfocus. Och många fler.

Vi rekommenderar definitivt att minst två personer från ditt företag dyker upp för att säkerställa att ni får ut det mesta för er organisation från alla fyra spår. Det här är en dag då du kan lägga upp en strategi för och lösa majoriteten av dina arbetsflödes-utmaningar för de kommande åren, missa inte det här.

Eget spår för dig på prepress och i produktion

För dig som arbetar på prepress och i produktion finns ett eget spår där du får ta del av våra talares och partners  erfarenhet och kunskap. Och en Discovery Zone med ett dussin företag där du i lugn och ro kan diskutera detaljer och se till att du får svar på alla dina frågor. Passa på att nätverka med branschkollegor och konsulter på plats. Du får en bra överblick över nya trender och vad som gäller framåt.

Några intressanta talarämnen

  • ”Next Step beyond HotFolders / Tips and tricks live with Fiery”
  • ”API crash course – How printers can benefit from API”
  • ”You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.”
  • ”Latest tips & Trick in InDesign and Acrobat”
  • ”Enfocus Switch tips & tricks.”
  • ”Hardware workflow! Automatic loading/unloading of media for large format printing, is it for everyone?”
  • ”AI driven print efficiency technology”

Du vill helt enkelt inte missa den här dagen – och ta med dina kollegor!

–> Läs mer om Workflow Summit och säkra en plats

Branschkoll är med och arrangerar Workflow Summit

Industrigrupp köper etikettverksamheten Märkas av Eson Pac

Mårten Andersson är vd för Volati. (Bilder: Press)

Gör sitt andra etikettförvärv på kort tid – växer snabbt inom etikett.

Elanders byter plattform för digitaltryck i Sverige

Elanders Sverige satsar stort på inkjet.

Trippel-sammanslagning i UK – siktar mot miljardomsättning

Jon Bailey (ProCo) Garry Peeling (Precision) och Jon Tolley (Prime). Tillsammans ska de bygga upp ett av Storbritanniens största tryckerier.

Tre tryckerier i Storbritannien slår sig samman och kommer gemensamt omsätta över en halv miljard kronor – med sikte på en dubblering inom tre år. (mer…)

De investerar i maskin som skräddarsyr lådan efter produkten – helt on-demand

Norska Akershus Reklame Team investerar i lådproduktion on-demand. Den styrs av en app, 3D-skanner finns för att mäta produkterna som ska ligga i och maskinen har ett API.

Tryckeri inleder samarbete med nedlagd tapetfabrik – ska trycka gamla mönster med med ny teknologi

Mönster från den anrika tapetfabriken som stängde på 80-talet får nytt liv med digital teknik.

4Sign breddar sin leverantörsbas – ”en utvärderingsperiod kan man säga”

I dagarna kom ett pressmeddelande om att 4Sign och Signcom inleder ett nytt samarbete. Branschkoll har varit i kontakt med 4Signs kedjeledare Jonas Albinsson som berättar mer om det nya samarbetet och hur det passar in i 4Signs övergripande strategi.

Mässan Sign&Print ställs in – flyttar till nätet

Mässan Sign&Print Scandinavia blir digital i februari 2021.

Den svenska grafiska mässan blir digital i februari 2021 och planeras fysiskt till 2022 istället. (mer…)

200 miljoner kronor per år ska få barn att läsa mer och bättre

Regeringen och samarbetspartierna satsar 200 miljoner kronor årligen i ett ”läspaket” som ska hjälpa fler barn och ungdomar att läsa mer. Tryckta texter ska få ”fortsatt stort utrymme”.

Podd-premiär: Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin

Branschkoll har startat en podd och har redan publicerat fyra avsnitt. De första tre har haft gäster från produktmedia-branschen men nu är det podd-premiär för tryckeribranschen. Först ut är Michael Mossberg från Edvard Schneidler. (mer…)