Logga in

”Därför ska du som arbetar i företagsledningen komma till Workflow Summit”

04 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

En mycket viktig framgångsfaktor för dagens företag är att man hela tiden aktivt jobbar med att förbättra organisationens effektivitet och öka automatiseringsgraden. Detta gäller förstås alla företag och branscher – inklusive den grafiska branschens kunder, skriver Ulf Sunnberg som är ordförande i nätverket Grafkom.

Den 12 november har Grafkom samlat 33 experter inom automatisering av grafisk kommunikation – ett helt unikt tillfälle för branschen att skaffa ny kunskap som tar ditt företag in i framtiden.

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Senaste nytt – bästa idéerna

Digitaliseringen, globaliseringen, ökad konkurrens och prispress ställer större krav på att saker görs i rätt tid och utan fel. Hela vägen från prisberäkning till faktura och bokföring. En stor konkurrensfördel är förmågan att både effektivt, lönsamt och flexibelt kunna anpassa arbetsflöden för nya kunder.

Nätverket Grafkom samlar därför hela branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring de nya möjligheter som bättre, effektivare och smartare arbetsflöden innebär. Flera hundra års erfarenhet kring grafiska flöden finns samlat under ett tak. Under endast en dag kan du och din organisation får svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och integration.

32 experter från hela Europa

På Grafkoms Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 32 presentationer samt vår stora Discovery Zone med ytterligare ett dussin företag.

Se till att ni tar till er nya och innovativa ideér och lösningar som kan omsättas i nya och mer lönsamma produkt- och tjänsteerbjudanden.

Innehållet på Workflow Summit vänder sig även till dem som är verksamma i produktionen. Med över 32 presentationer rekommenderar vi att du tar med dem i företaget som ansvarar för produktion och arbetsflöden.

Några intressanta utdrag från våra talare för dig inom företagets ledning

  • API crash course – How printers can benefit from API
  • AI driven print efficiency technology
  • Success with ROBOTS in post-press production.
  • You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.
  • Start your automation journey by automating tasks that doesn’t add customer value
  • 17 printshops and 100 printing presses– This is how Allkopi Netprint automate quotes and orders with a new MIS
  • Marketing Automation: Bridging Print, Digital and Web
  • Why would you need HTML to PDF technology, or Javascript, in print production workflows.

Varmt välkommen till nätverket Grafkoms Workflow Summit.

/Ulf Sunnberg
Grundare och eventansvarig på Grafkom

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Postnord ger bort 15.000 vykort

Postnord ger bort 15.000 vykort från sin app Riktiga Vykort (mer…)

Storformatstryckeri får ny ägare

Storformatstryckeriet blir nu en del av den växande koncernen.

Antalis förvärvat av Japaner

Japanska pappersdistributören Kokusai Pulp and Paper (KPP) har förvärvat samtliga Antalis aktier av majoritetsägaren Sequana.

Xerox drar tillbaka budet på HP

Xerox har dragit tillbaka sitt bud på HP. De anger den globala hälsokrisen som anledning. (mer…)

Uppköpt Landa-konceptet redo för lansering – folierar resurssnålt

På förra Drupa presenterade Benny Landa inte bara sina tryckpressar utan också teknologin ”Nano-foil”, ett fint metallpulver

Ingen panik hos Hot Screen – ”fortfarande full produktion”

Branschkoll har varit i kontakt med Hot Screens vd Fredrik Skanselid. Bolaget har kunder i branschens alla hörn och kan därför delvis agera måttstock, har märkt av Corona men än så länge är det under kontroll. Men vd Fredrik Skanselid säger till Branschkoll att ”det gäller att vara ödmjuk” inför situationen.

Gelato öppnar upp sitt nätverk av tryckerier

(Bild: Gelato)

”Utbrottet av Covid-19 visar på vikten av lokal produktion och starka leveranskedjor. Just nu, när landsgränser stängs och leveranskedjor bryts, är många produkter begränsade till den marknad där de produceras.” (mer…)

Flyeralarm går sin egen väg i jakten på nya återförsäljare

Jonas Lambæk Thestrup på Flyeralarm berättar om den nordiska satsningen.

De stora onlinetryckerierna i Europa har alla lite olika idéer på hur man ska få trycksaksköpare och tryckerier att välja dem som leverantör. Alla säljer på två sätt – direkt till slutkunder och via återförsäljare. Och senaste åren så har fokus för flera av dem legat på att få med den grafiska branschen som säljkanal. (mer…)

Heidelberg skär i produktportföljen med nytt sparpaket – ”smärtsamma förändringar”

Tillverkningen av de allra största offsetpressarna avslutas. (Bild: Heidelberg)

Tryckpresstillverkaren Heidelberg har sjösatt ett kraftigt sparpaket för att säkra lönsamhet framåt. Bland annat slutar man producera inkjetbaserade Primefire samt offsetpressar i de största formaten. ”Beslutet var lika svårt som nödvändigt att ta för att få Heidelberg på rätt köl igen”, säger man i ett meddelande.