Logga in

”Därför ska du som arbetar i företagsledningen komma till Workflow Summit”

04 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

En mycket viktig framgångsfaktor för dagens företag är att man hela tiden aktivt jobbar med att förbättra organisationens effektivitet och öka automatiseringsgraden. Detta gäller förstås alla företag och branscher – inklusive den grafiska branschens kunder, skriver Ulf Sunnberg som är ordförande i nätverket Grafkom.

Den 12 november har Grafkom samlat 33 experter inom automatisering av grafisk kommunikation – ett helt unikt tillfälle för branschen att skaffa ny kunskap som tar ditt företag in i framtiden.

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Senaste nytt – bästa idéerna

Digitaliseringen, globaliseringen, ökad konkurrens och prispress ställer större krav på att saker görs i rätt tid och utan fel. Hela vägen från prisberäkning till faktura och bokföring. En stor konkurrensfördel är förmågan att både effektivt, lönsamt och flexibelt kunna anpassa arbetsflöden för nya kunder.

Nätverket Grafkom samlar därför hela branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring de nya möjligheter som bättre, effektivare och smartare arbetsflöden innebär. Flera hundra års erfarenhet kring grafiska flöden finns samlat under ett tak. Under endast en dag kan du och din organisation får svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och integration.

32 experter från hela Europa

På Grafkoms Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 32 presentationer samt vår stora Discovery Zone med ytterligare ett dussin företag.

Se till att ni tar till er nya och innovativa ideér och lösningar som kan omsättas i nya och mer lönsamma produkt- och tjänsteerbjudanden.

Innehållet på Workflow Summit vänder sig även till dem som är verksamma i produktionen. Med över 32 presentationer rekommenderar vi att du tar med dem i företaget som ansvarar för produktion och arbetsflöden.

Några intressanta utdrag från våra talare för dig inom företagets ledning

  • API crash course – How printers can benefit from API
  • AI driven print efficiency technology
  • Success with ROBOTS in post-press production.
  • You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.
  • Start your automation journey by automating tasks that doesn’t add customer value
  • 17 printshops and 100 printing presses– This is how Allkopi Netprint automate quotes and orders with a new MIS
  • Marketing Automation: Bridging Print, Digital and Web
  • Why would you need HTML to PDF technology, or Javascript, in print production workflows.

Varmt välkommen till nätverket Grafkoms Workflow Summit.

/Ulf Sunnberg
Grundare och eventansvarig på Grafkom

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Göteborgstryckeriets kalenderförlag satsar på ny produktmedia – ska ut i Europa

Stefan Johansson på Gullers Trading var på PSI-mässan i början av januari och visade upp sina anteckningsböcker som nu ska bli produktmedia.

Kalenderspecialisten Gullers Trading ställde ut på produktmediamässan PSI i Tyskland i början av januari.

Postnord Strålfors investerar ytterligare i 3D-printing

Tomas Lundström, Head of 3D på Postnord Strålfors (Bild: Postnord)

Utvecklingen av tekniken med 3D print går snabbt och skapar helt nya möjligheter för logistikbranschen. (mer…)

Pappers- och skogsbolag blir elleverantör – Holmen bygger vindkraftverk för 1,3 miljarder

Holmens ska bygga 26 vindkraftverk på egen mark utanför Skellefteå.

Köper CO2-neutral tryckpress

Trond Erik Isaksen på Livonia är i full färd med att installera nya tryckpressar – använder klimatkompensering från Heidelberg.

Livonia Print klimatkompenserar ny tryckpress.

Smarta belysning i trycksak – så mycket finish får du för 16 miljoner

Exklusivt magasin för ägare av en ovanlig bil.

Strands Grafiska lever vidare – Ljungbergs köper namnet och anställer åtta

Sofia Ljungberg är vd för Ljungbergs Tryckeri som driver Strands Grafiska vidare i Lindesberg.

Strands Grafiska tas över av Ljungbergs Tryckeri som köper varumärket, kundregistret, varulagret och en del av maskinerna. (mer…)

Åtta.45 köper CA Andersson

Det anrika tryckeriet i Malmö får nytt liv med Åtta.45 som ägare. (mer…)

Branschkoll-året 2019

Några av alla de personer och företag som Branschkoll skrivit om under 2019.

Att det är en turbulent tid för grafiska branschen är det ingen tvekan om. Vilket visar sig med all tydlighet på listan över de tio mest lästa artiklarna under 2019. (mer…)

Print Next växer med Nopa som ny medarrangör

Den grafiska branschens framtidsevent Print Next växer vidare (mer…)