Logga in

”Därför ska du som arbetar i företagsledningen komma till Workflow Summit”

04 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

En mycket viktig framgångsfaktor för dagens företag är att man hela tiden aktivt jobbar med att förbättra organisationens effektivitet och öka automatiseringsgraden. Detta gäller förstås alla företag och branscher – inklusive den grafiska branschens kunder, skriver Ulf Sunnberg som är ordförande i nätverket Grafkom.

Den 12 november har Grafkom samlat 33 experter inom automatisering av grafisk kommunikation – ett helt unikt tillfälle för branschen att skaffa ny kunskap som tar ditt företag in i framtiden.

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Senaste nytt – bästa idéerna

Digitaliseringen, globaliseringen, ökad konkurrens och prispress ställer större krav på att saker görs i rätt tid och utan fel. Hela vägen från prisberäkning till faktura och bokföring. En stor konkurrensfördel är förmågan att både effektivt, lönsamt och flexibelt kunna anpassa arbetsflöden för nya kunder.

Nätverket Grafkom samlar därför hela branschen för en heldag vikt för erfarenheter, ny kunskap och inspiration kring de nya möjligheter som bättre, effektivare och smartare arbetsflöden innebär. Flera hundra års erfarenhet kring grafiska flöden finns samlat under ett tak. Under endast en dag kan du och din organisation får svar på i princip alla frågor kring arbetsflöden och integration.

32 experter från hela Europa

På Grafkoms Workflow Summit tar du del av våra talare och partners erfarenhet och kunskap i över 32 presentationer samt vår stora Discovery Zone med ytterligare ett dussin företag.

Se till att ni tar till er nya och innovativa ideér och lösningar som kan omsättas i nya och mer lönsamma produkt- och tjänsteerbjudanden.

Innehållet på Workflow Summit vänder sig även till dem som är verksamma i produktionen. Med över 32 presentationer rekommenderar vi att du tar med dem i företaget som ansvarar för produktion och arbetsflöden.

Några intressanta utdrag från våra talare för dig inom företagets ledning

  • API crash course – How printers can benefit from API
  • AI driven print efficiency technology
  • Success with ROBOTS in post-press production.
  • You’re doing it wrong! How we fail to tap into true potential of computers in businesses since 35 years.
  • Start your automation journey by automating tasks that doesn’t add customer value
  • 17 printshops and 100 printing presses– This is how Allkopi Netprint automate quotes and orders with a new MIS
  • Marketing Automation: Bridging Print, Digital and Web
  • Why would you need HTML to PDF technology, or Javascript, in print production workflows.

Varmt välkommen till nätverket Grafkoms Workflow Summit.

/Ulf Sunnberg
Grundare och eventansvarig på Grafkom

Läs mer: Workflow Summit | Se vem som redan anmält sig

Svenska konsumenter vill ha förpackningar av papper

Organisationen Two Sides, som verkar för att främja den grafiska branschen och lyfta papprets hållbarhet, har genomfört en ny omfattade studie där man frågat europeiska konsumenter om deras förpackningspreferenser. (mer…)

Är mässorna på väg att smyga igång igen? – ”Vi måste få börja agera och planera för framtiden”

Lotta Frenssen, Christian Clemens, Carin Kindbom och Joachim Warnberg vill få igång mässbranschen igen.

I början av året var det breaking news när mässor blev inställda, men så började inställningarna hagla in och det blev snabbt vardagsmat, nu är situationen den omvända och ”breaking news” är om en mässa faktiskt blir av. Samtidigt så vill nu flera av Sveriges största mässarrangörer att man åter ska få dra igång verksamheten.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v21)

Vecka 21: Ytterligare ett steg framåt för den civilgrafiska branschen i Norden. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Tryckeriet som ska hjälpa företag ur krisen med antimikrobiella trycksaker

Vill du få dina kunder att känna sig trygga? Tryck med antimikrobiellt lack!

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.

Från trycksaker till skyddsutrustning – tryckeriet som ställde om

Har producerat en miljon visir till sjukvården. Ska göra satsningen långsiktig.

Merkur Grafisk först i Norge med Climatecalc

Det Oslo-baserade tryckeriet Merkur Grafisk är först ut i Norge med en Climatecalc-certifiering. (mer…)