Därför misslyckas mediehusen med Ipad-strategin

Radioprogrammet Medierna i P1 sände ett inslag om Ipad och de svenska mediehusens agerande. Fler experster intervjuas och är väldigt hårda mot de satsningar som exempelvis Bonnier gör för att få ut sina tidningar i denna nya kanal.

”Det är så naivt så att det är sorgligt” säger till exempel Joakim Jardenberg om att mediehusen tror att konsumenterna kommer att välja tidningarnas Appar istället för det öppna internet med kopplingar till de sociala nätverken.

Dock relevanta kommentarer kring denna utveckling – synd bara inte mediehusen själva var med och kommenterade. De hade säkert sagt något i stil med:
– En App kan vara lika ”öppen” mot övriga internet som en vanlig webbplats, vi har bara inte hunnit få med de funktionerna ännu.

Lyssna på inslaget här:
Medierna-om-paddan by jardenberg

Unitedprofile anställer Sale support

Senaste tillskottet på Unitedprofile är Jonatan Hillerstig som kliver in i rollen som sale support och kommer bland annat jobba med kunder och support.

Här har ni nästa stjärna på Unitedprofile! Välkommen Jonatan Hillerstig som kliver direkt in och axlar rollen som Sale support! Jonatan kommer närmast från återförsäljarledet där han jobbat under sex år. Hos oss på Unitedprofile så kommer han ansvara för kundrelationer genom support, försäljning och utbildning, skriver Unitedprofile till Branschkoll.

redaktionen@branschkoll.se

De får dela på upphandling värd 13 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Två branschaktörer gjorde upp i domstol rörande dåliga munskydd – fick betala tillbaka 180.000

munskydd skyddsutrustning
redaktionen@branschkoll.se

Konsumentverket släpper riktlinjer för vad som gäller kring miljömarknadsföring

hållbarhet miljö

Du som är påläst, tydlig och ärlig inom miljömarknadsföring har allt att vinna.

redaktionen@branschkoll.se