Danska skjortor på svenska poliser
Vill du fortsätta läsa?
Den här artikeln är en del av Branschkoll Promotion. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Från:
1167 kr/månad
Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.
Hon tar över vd-rollen på Ettiketto i Sverige
Rikard Ahlin ska fokusera på etikettkoncernens tillväxt i norra Europa.
Johanna Herstedt efterträder Rikard Ahlin som vd för Ettiketto AB. Hon börjar sin nya tjänst 24 februari, meddelar företaget på Linkedin.
Johanna Herstedt har närmast avslutat Volati management program, ett ledarskapsprogram för framtida chefer inom Volati-koncernen. I tidigare roller har hon arbetat som konsultchef inom IT samt marknadsansvarig på ett e-handelsföretag.
Fokus på tillväxt i norra Europa
Rikard Ahlin meddelar att han framöver kommer lägga fokus på vd-rollen för koncernen, Ettiketto Group, där Ettikettos svenska och norska verksamhet samt Beneli ingår. Branschkoll rapporterade i slutet av 2024 om Ettikettos tillväxtplaner och omsättningsmål i en längre intervju.
– Vi har de senaste åren byggt ett större och starkare Ettiketto AB både genom organisk tillväxt men framför allt genom att integrera de fyra bolag vi förvärvat i Sverige sedan 2020. Under integrationsfasen har jag varit vd i samtliga Svenska bolag och nu när vi är genom den fasen är det dags att lämna över stafettpinnen till Johanna så att jag fullt ut kan fokusera på min roll som vd för Ettiketto Group och vår fortsatta tillväxt där målet är att bli en av de ledande aktörerna i norra Europa, säger han i ett uttalande.
”Hon är rätt person”
Han kommenterar även rekryteringen av Johanna Herstedt som ny vd för det svenska bolaget:
– Ettiketto AB är idag ett välfungerande och starkt bolag med gott renommé på den svenska marknaden och jag är både glad och stolt över att kunna presentera Johanna som ny vd för bolaget. Jag är övertygad om att hon är rätt person att leda bolaget framåt genom att bibehålla vår fina företagskultur och fortsätta utveckla vår verksamhet till långsiktig framgång.
Vill bygga vidare på stark grund
Johanna Herstedt säger att hon är stolt och glad för förtroendet att ta över som vd för Ettiketto AB och att det ska bli spännande att tillsammans med alla nya kollegor bygga vidare på den starka grund Ettiketto etablerat idag.
– Genom marknadens bästa service, bredaste produktutbud, och ett stort engagemang för våra kunder ska vi vara den självklara helhetsleverantören av etiketter och etiketteringsutrustning. Jag ser särskilt fram emot att vara del av den fantastiska företagskultur som är en av framgångsfaktorerna till att Ettiketto är Sveriges ledande etikettbolag.
Börsnoterad posteraktör i knipa – genomgår massiv utspädning av aktier
Nu tar långivarna över kontrollen.
Fler tryckerier lyfter fördelarna med svensk produktion
Ytterligare två tryckerier har paketerat koncept med svenskmärkt produktion.
Addbrand investerar i digitalpress
Ser ökad efterfrågan och satsar på befintlig maskinmodell: ”mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss”.
Addbrand har beslutat att installera en ny HP Indigo 7900 i sin maskinpark. Investeringen ska stärka företagets produktionskapacitet och möta ökad efterfrågan, meddelar leverantören Visutech.
Den nya digitala tryckpressen ska placeras bredvid företagets befintliga maskin av samma modell. Maskinen väntas vara i drift i januari.
Patrik Sjölin, vd på Addbrand, säger i ett uttalande:
– Att investera i ytterligare en HP Indigo 7900 är ett naturligt steg för oss. Vi har använt HP Indigo-teknologin i många år och är mycket nöjda med både kvaliteten och flexibiliteten den ger oss med att kunna trycka med upp till sju färger i pressen.
Tryckeri överklagade i domstol – fick rätt och kammar hem upphandling
Uppskjuten skatt inte grund att förkasta ett anbud.
Norskt bokbinderi: ”Kapaciteten i Sverige är begränsad”
Bokbinderiet Johnsen, en del av Merkur-gruppen, ser möjligheter att ta större marknad i Sverige.
Boktryckeri startar med produktion av interaktiva böcker
Inleder samarbete med svenskt techbolag för att göra den tryckta boken till en interaktiv läsupplevelse.
De ska foliera tåg och byggnader till ett värde av 100 miljoner
Tre skylt- och dekorföretag får dela på kakan.