Logga in

DanagårdLitho söker Affärsorienterad säljare (B2B)

14 januari, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi är på jakt efter fler kollegor till vårt säljteam! Kanske är det du? DanagårdLitho växer och vi vill nu stärka vårt försäljningsteam med fler hungriga, passionerade säljare. Vi söker nu därför en ny kollega med placering i Göteborg.

Vi tänker oss att du motiveras av att vinna nya affärer och att du trivs i en prestationsinriktad miljö med högt tempo. Eftersom vi brinner för utveckling och nya tillvägagångssätt, letar vi efter kollegor som kan utmana oss i vårt sätt att arbeta och som inte är rädda att ifrågasätta det existerande. Du bör dock ha erfarenhet av försäljning av främst visuell kommunikation och storformat/expo.

Rollen kommer erbjuda stora möjligheter för dig att växa och utveckla dina kunskaper som säljare. Du kommer till en attraktiv och förändringsbenägen arbetsgivare och du kommer samarbeta med ett härligt team med högt i tak och som värdesätter att ha kul på jobbet.

Rollen kommer innebära ansvar och utveckling av affärer och relationer med både nya och befintliga kunder inom din region. Du kommer ha kund-, offert-, avtals- och budgetansvar med rapportering till sälj- och marknadschef. Du får dessutom arbeta i en modern och framåtriktad arbetsmiljö i nya lokaler.

Vi söker dig som är:

  • Mycket driven
  • Mycket kundorienterad som noga lyssnar in kunders behov och utmaningar
  • Kreativ, nytänkande och ser utvecklingspotential
  • Ambitiös och strukturerad
  • Kvalitetsmedveten och ansvarstagande

Ansökan

Marknadsmässiga anställnings- och lönevillkor erbjuds. Tjänsten är på heltid med tillträde omgående eller efter överenskommelse.

Ansökan skickas direkt till vår VD Peter Hjelm [email protected] Ansökan sker genom CV och Personligt och kreativt utformat brev. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och vi arbetar med urval och intervjuer löpande.

Om DanagårdLitho AB

DanagårdLitho är en av Sveriges största grafiska producenter och ledande med avseende på hållbarhet, kvalitet och enkelhet. Vi hjälper företag och organisationer att förenkla hanteringen av tryckt och digital media. Bland våra tjänster ingår allt från produktion av miljövänliga trycksaker i vårt vindkraftsdrivna tryckeri till webbmedier och digitala verktyg. Vi erbjuder även reklambyråtjänster genom vårt dotterföretag Bergström & Sund.

DanagårdLitho har cirka 70 medarbetare och omsätter cirka 160 Mkr med försäljningskontor från Stockholm till Helsingborg och produktion och huvudkontor i Ödeshög.

Läs mer på www.danagardlitho.se

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.