Gå till innehållet

Dalatryckeri investerar i crossmedia

Puls
Stuart_VBS_Drupa

Stuart i Dalarna – som är både reklambyrå och tryckeri – gör en satsning på crossmedia. Anders Eriksson på VBS levererar lösningen till Tony Brorsson och Mathias Torbrand på Stuart. (<em>Bild: Ulf Sunnberg</em>)

Stuart i Dalarna har investerat i crossmedia-verktyget Direct Smile från VBS. Senaste året har Stuart utvecklats till att vara både reklambyrå och tryckeri och man letade efter något som kunde göra byrån unik i regionen.

– Det finns många byråer med hög standard i vår region – men ingen som har ett bra verktyg för kommunikation i flera kanaler på samma sätt som Direct Smile – nu kan vi erbjuda något mer, berättar Tony Brorsson som är ägare och vd.

VBS har sålt lösningen och kommer att sköta driften av systemet i sin hosting-lösning som man fick in förra året genom affären där Multi Holding köpte VBS.

– Det var en förutsättning för affären att VBS sköter driften – det är inget vi vill ha själva idag, säger Tony.

Vissa av Stuarts kunder har återförsäljare i andra länder och nu kan de bli bättre på att hjälpa dem med sin lokala kommunikation. Tony berättar också att man vill hjälpa kunderna att få bättre ordning på sina kundregister – något som man kan jobba med i Direct Smile.

– Tanken är att vår försäljning av byråtjänster nu ska bli mer resultatbaserad snarare än designbaserad. Nu kan vi erbjuda något mer än bara snygga grejer.

En av utmaningarna ur kundens perspektiv och crossmedia är att det krävs en röd tråd i kommunikationen.

– Det krävs ett bra förarbete för kunden annars blir det lätt spretigt om man inte håller ihop budskap och utseende i de olika kanalerna och det ska vi hjälpa dem med.

Stuart har kontor i Falun, Avesta, Hedemora, Malung och Mora.

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll