Växjö

Creon söker Säljare med projekt- och kundansvar

Om tjänsten

Är du en ambitiös och engagerad person som är bra på att bygga och bibehålla långsiktiga relationer? Trivs du i en roll som ställer krav både på din strukturerade såväl som kreativa förmåga i en samordnande roll där du får vara med och påverka? Då vill vi gärna att du läser vidare!

Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och hjälper sina kunder i hela världen med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom deras produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar Creon sina produkter och tjänster till över 100 länder.

Creon expanderar och för deras räkning söker vi nu efter en driven säljare med projekt- och kundansvar.

Arbetsbeskrivning

Som säljare kommer du arbeta aktivt mot Creons befintliga kunder och bistå dem med kreativa produktförslag för att stärka sitt varumärke. Till din hjälp har du dina kollegor på Creon i form av formgivare, produktutvecklare, inköpare, produktspecialister m fl.

Du ansvarar för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. Arbetet på Creon bedrivs ofta i team och du projektleder såväl andra som bistår dina kollegor. Du kommer att ingå i företagets sälj- och sortimentgrupp. I denna grupp diskuteras, prioriteras och fördelas Creons gemensamma offerter och projekt.

Förväntningarna på dig är att du ska bidra med kompetens och entusiasm och bl.a utföra nedan uppgifter;

• Förbereda och ta fram produktofferter via Creons upparbetade leverantörsnätverk till deras nyckelkunder inom segmenten Profile Store övrigt och Action Marketing.
• Kontinuerligt arbeta med sortimentsuppdateringar tillsammans med övriga medarbetare i sälj- och sortimentgruppen
• Tillsammans med designavdelning ta fram förslag för offert och/eller som produktionsunderlag
• Hålla kontakt med kund och leverantörer för att säkerställa att processerna mellan Creon och beställare fungerar.
• I vissa fall bistå kollegor med att ta fram offerter för att sedan lämna till den som ”äger” kontot.
• Beställa produkter från leverantörer och följa den inköpsprocess som ligger till grund för våra inköp.
• Registrera orders i Creons affärssystem och annan administration i Excel.
• Arbeta med logistikuppföljning, vilket exempelvis innebär att i kontakt med producenter och speditörer säkerställa att tidplaner hålls.
• Driva försäljning genom att följa upp leads och långsiktigt bearbeta potentiella kunder.

Över tid finns möjlighet att växa in i en KAM- roll och ta över kundansvaret för någon av Creons större kunder.

Vi söker

Vi söker dig som har:

– Erfarenhet av försäljning sedan tidigare. Gärna med ansvar för hela säljprocessen – från att ta fram offertunderlag, till beställning av produkter samt leverans av dessa.
– Erfarenhet av förhandlingar gentemot kunder och leverantörer.
– Förmåga att leda andras arbete i delar av projekt/processer.
– Vana av att hålla i och göra presentationer i Powerpoint eller annat lämpligt media

Vi ser gärna att du har:

– Erfarenhet av konsumentprodukter, textil- eller annan materialkunskap inom exempelvis arbetskläder.
– Erfarenhet av projektledning eller inköp
– Intresse för produkt- och design

Dina personliga egenskaper och drivkraft är viktiga för oss och vi söker efter personer som vill växa och utvecklas tillsammans med oss.

Flera projekt och processer pågår parallellt varför det ställs höga krav på din förmåga att prioritera, strukturera och organisera ditt eget och andras arbete. Som person är du duktig på att bygga förtroende mellan dig och dom du möter. Du har ett eget driv och trivs med att arbeta under eget ansvar. Vidare så är du en lagspelare och värdesätter andras input till att göra ditt arbete ännu bättre.

Det är ett krav att du har goda kunskaper i både tal och skrift i såväl svenska som engelska. Ytterligare språk samt branschkunskap är meriterande.

Om Creon

Creon är ett av Nordens ledande företag inom produktmedia och producerar allt från arbetskläder till globala merchandiseshopar. Det som gör Creon unikt är kombinationen av ett modernt profilföretag och en vass reklambyrå. Creons drivkraft är att hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia och hjälpa sina kunder med allt från employer branding och varumärkesutveckling till social media och content marketing genom produkter. Huvudkontoret ligger i Växjö och härifrån distribuerar Creon sina produkter och tjänster till över 100 länder. www.creon.se.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons