Creon söker Sales support
Om jobbet
Om tjänsten
Creon tillhandahåller kreativa profilprodukter och vi producerar allt från arbetskläder till totala merchandisesortiment. Våra kunder är globala och vi levererar produktmedia till 116 länder genom våra webbshopar. Vår drivkraft är att ständigt hitta nya sätt att öka värdet av produktmedia. Vi vill nu utveckla och stärka våra samarbeten med befintliga kunder och behöver därför förstärka vårt team med ytterligare en medarbetare inom försäljning. För Creons räkning söker vi därför en medarbetare till deras säljavdelning.
Dina arbetsuppgifter
Du ingår i Creons säljteam och bistår deras kunder med kreativa produktförslag med syfte att stärka deras varumärke. Du arbetar tillsammans med dina kollegor men ansvarar själv för hela processen, från offert till leverans, med flera projekt pågående parallellt. På Creon arbetar man ofta i projekt där man både behöver ha bra egenskaper att projektleda sig själv men även ibland sina kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Förbereda och ta fram produktoffert via Creons upparbetade leverantörsnätverk.
- Tillsammans med grafiker ta fram designförslag för offert och/eller som produktionsunderlag
- Färdigställa offert/presentationsmaterial i PPT.
- Driva egna projekt men även bistå kollega med offert men lämnar sedan över till den som ”äger” kontot.
- Beställa produkter från leverantör och följa den inköpsprocess som ligger till grund för inköpen.
- Registrera och följa orders i affärssystemet.
- Arbeta med logistikuppföljning, vilket t ex innebär att i kontakt med producent och speditör säkerställa att tidplaner hålls.
Arbetet är tidvis hektiskt och du har många projekt och processer igång samtidigt, vilket kräver ett strukturerat arbetssätt. Ett projekt har en ledtid på allt mellan två veckor upp till sex månader.
Vi söker
Du bör ha god datorvana och kunskaper i Officepaketet samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska. Vi ser gärna att du har erfarenhet av t ex innesälj, säljsupport eller liknande roll med daglig kund- kontakt/ansvar sedan tidigare. Det är meriterande om du har branscherfarenhet alternativt erfarenhet av inköpsarbete och/eller har vana av kund- eller leverantörskontakter på annat sätt.
Som person har du ett starkt eget driv och en vilja att växa och utvecklas. Du har förmågan att arbeta organiserat och strukturerat. Du är initiativrik, målmedveten och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp.
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt