Logga in

Craft inleder nytt sponsoravtal med stort event – rätt att sälja all officiell merchandise

10 december, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Patrik Danielsson från Craft samt Anders Jörnell, Per Crona, Per Tedenrud från ÖIS Friidrott.

Craft har inlett ett samarbete med Världsungdomsspelen som beskrivs som ”Europas största friidrottstävling”. Evenemanget arrangeras av ÖIS Friidrott och äger rum i Göteborg på Ullevi under juni 2019, tävlingen har cirka 8.500 startande deltagare från 12 år och uppåt.

Craft blir officiell partner till evenemanget något som innebär att de får ”försäljningsrätt av all officiell merchandise tillsammans med Intersport”.

– Att inleda ett samarbete med Europas största friidrottstävling Världsungdomsspelen är ett viktigt led i vår satsning på friidrott. Samarbetet är frukten av vårt långsiktiga arbete med friidrott och passar perfekt med vår mission ‘For Olympic Champions and everyday heros, säger Patrik Danielsson Sales Manager Team på Craft, i ett pressmeddelande.

Craft är sedan tidigare klädleverantör till det svenska friidrottslandslaget och samarbetar även med Svenska Friidrottsförbundet i satsningen på lovande svenska friidrottare inom konceptet Craft Academy.

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)

Broker tar in 3 miljoner dollar i tillväxtkapital

”Vi kan göra samma sak för print-on-demand-industrin som Airbnb gjorde för reseindustrin”. Global printaktör tar in nytt kapital.

Tryckeri-startup tar in 18 miljoner euro till internationell expansion

Kommer också till Sverige.