Logga in

Craft inleder nytt sponsoravtal med stort event – rätt att sälja all officiell merchandise

10 december, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Patrik Danielsson från Craft samt Anders Jörnell, Per Crona, Per Tedenrud från ÖIS Friidrott.

Craft har inlett ett samarbete med Världsungdomsspelen som beskrivs som ”Europas största friidrottstävling”. Evenemanget arrangeras av ÖIS Friidrott och äger rum i Göteborg på Ullevi under juni 2019, tävlingen har cirka 8.500 startande deltagare från 12 år och uppåt.

Craft blir officiell partner till evenemanget något som innebär att de får ”försäljningsrätt av all officiell merchandise tillsammans med Intersport”.

– Att inleda ett samarbete med Europas största friidrottstävling Världsungdomsspelen är ett viktigt led i vår satsning på friidrott. Samarbetet är frukten av vårt långsiktiga arbete med friidrott och passar perfekt med vår mission ‘For Olympic Champions and everyday heros, säger Patrik Danielsson Sales Manager Team på Craft, i ett pressmeddelande.

Craft är sedan tidigare klädleverantör till det svenska friidrottslandslaget och samarbetar även med Svenska Friidrottsförbundet i satsningen på lovande svenska friidrottare inom konceptet Craft Academy.

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)