Logga in

Craft fortsätter sponsra Vättenrundan i 5 år till

15 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Craft har förlängt sitt samarbete med Vätternrundan till och med 2024 och fortsätter således sin roll som exklusiv sponsor av textila produkter inom sport & fritid till Vätternrundans samtliga lopp. Loppen är: Vätternrundan 300 km, Tjejvättern, Halvvättern, MTB-Vättern och Vätternrundan 100 km. Vidare så är man officiell partner till hela eventet.

– Cykel är en av våra huvudsporter och samarbetet med Vätternrundan ger oss mycket bra möjligheter att öka närvaron och bygga vårt varumärke inom denna växande sport”, säger Crafts vd Stefan Persson, i ett pressmeddelande.

Ska ta fram en årlig kollektion cykelkläder

Craft och Vätternrundan ska gemensamt utveckla en årlig kollektion cykelkläder, funktionärs t-shirtar och personalkläder.

Att fortsätta jobba med ett svenskt anrikt ledande sportvarumärke som precis som vi har både vardagsidrottaren och elitidrottaren som sin målgrupp, gjorde det till ett naturligt val för oss att fortsätta jobba med Craft, säger Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef och sponsoransvarig på Vätternrundan.

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)

Intensifierar lobbyarbetet mot Postnord och Strålfors – ”kräver rättning i ledet”

Dagens Industri den 13 juni 2019.

Grafiska Företagen fortsätter tillsammans med Citymail och 21 Grams att kritiserar Postnord för att utnyttja sin dominerande ställning. (mer…)

Drupa gör storsatsning på 3D-print

80 seminarier och massor av inspiration inom 3D-print.

Nytt svenskt papper – av 100% returfiber

Ett nytt och helt returfiberbaserat papper i premiumkvalitet.

API sätter fart på Gelatos tillväxt – flera nya kunder uppkopplade

”Framtiden är individanpassade trycksaker som levereras vid behov med lokal produktion och leverans”. (mer…)