Craft fortsätter sponsra Vättenrundan i 5 år till

Craft har förlängt sitt samarbete med Vätternrundan till och med 2024 och fortsätter således sin roll som exklusiv sponsor av textila produkter inom sport & fritid till Vätternrundans samtliga lopp. Loppen är: Vätternrundan 300 km, Tjejvättern, Halvvättern, MTB-Vättern och Vätternrundan 100 km. Vidare så är man officiell partner till hela eventet.

– Cykel är en av våra huvudsporter och samarbetet med Vätternrundan ger oss mycket bra möjligheter att öka närvaron och bygga vårt varumärke inom denna växande sport”, säger Crafts vd Stefan Persson, i ett pressmeddelande.

Ska ta fram en årlig kollektion cykelkläder

Craft och Vätternrundan ska gemensamt utveckla en årlig kollektion cykelkläder, funktionärs t-shirtar och personalkläder.

Att fortsätta jobba med ett svenskt anrikt ledande sportvarumärke som precis som vi har både vardagsidrottaren och elitidrottaren som sin målgrupp, gjorde det till ett naturligt val för oss att fortsätta jobba med Craft, säger Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef och sponsoransvarig på Vätternrundan.

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se

Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

redaktionen@branschkoll.se

De upphandlar trycksaker för upp till 11 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat nätverk ska hjälpa företag med spårbarhetsfrågor

För alla som jobbar i värdekedjan med FSC- eller PEFC-märkta produkter.

Seose ska erbjuda expertis och rådgivning till ”virkesköpande” och ”träförädlande” företag för att säkerställa att man kommer rätt när det gäller spårbarhet och andra faktorer.

Företag som vill erbjuda produkter som är märkta med FSC och/eller PEFC behöver kunna visa att träråvaran har ett kontrollerat ursprung i certifierat skogsbruk. Men regelverket, det vill säga standarderna för spårbarhetscertifieringen uppfattas av de flesta som krångligt och svårt att tillämpa, skriver man på sin webbplats.

– Vi vet genom erfarenhet att många sitter ensamma med ansvaret för spårbarhetsfrågorna ute i industrin. Vi vill därför erbjuda expertstöd och ett nätverk av människor som också kan hjälpa varandra med tolkning av standardkrav, ”best practice” och ge varandra konkreta råd och tips på hur man kan undvika misstag och onödigt arbete, säger Emilia Bröms Axelsson, verksamhetsledare på Seose, i ett pressmeddelande.

Seose vänder sig till alla företag i kedjan, exempelvis: avverkningsorganisationer, sågverk, massabruk, bygghandlare, snickerier, leksakstillverkare, byggnadsentreprenörer, tryckerier och etikettillverkare.

Under sommaren och hösten kommer man hålla minst fyra nätverksträffar, flera av dem digitala. Mer information om dessa träffar hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se