Logga in

Craft fortsätter sponsra Vättenrundan i 5 år till

15 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Craft har förlängt sitt samarbete med Vätternrundan till och med 2024 och fortsätter således sin roll som exklusiv sponsor av textila produkter inom sport & fritid till Vätternrundans samtliga lopp. Loppen är: Vätternrundan 300 km, Tjejvättern, Halvvättern, MTB-Vättern och Vätternrundan 100 km. Vidare så är man officiell partner till hela eventet.

– Cykel är en av våra huvudsporter och samarbetet med Vätternrundan ger oss mycket bra möjligheter att öka närvaron och bygga vårt varumärke inom denna växande sport”, säger Crafts vd Stefan Persson, i ett pressmeddelande.

Ska ta fram en årlig kollektion cykelkläder

Craft och Vätternrundan ska gemensamt utveckla en årlig kollektion cykelkläder, funktionärs t-shirtar och personalkläder.

Att fortsätta jobba med ett svenskt anrikt ledande sportvarumärke som precis som vi har både vardagsidrottaren och elitidrottaren som sin målgrupp, gjorde det till ett naturligt val för oss att fortsätta jobba med Craft, säger Ulrika Smith Svenstedt, marknadschef och sponsoransvarig på Vätternrundan.

Skriv ut stora expo-produkter – ny 3D-utmanare kommer från Sverige

Nya möjligheter med stora 3D-utskrifter – nytt bolag en av Sveriges hetaste start-up.

Ny kampanj: Budskapet om papprets kraft och hållbarhet måste spridas brett

Vill visa kraften och hållbarheten i pappersburen information – ”kunderna ska inte känna några tvivel för att använda papper som kommunikationskanal” (mer…)

Följ konkurser och varsel i kommunikationsbranschen – Grafisk bransch hänger inte med övriga näringslivet

Branschkoll har idag nylanserat sidorna för konkurs- och varselstatistik i kommunikationsbranschen. Nya diagram uppdateras nu löpande så fort ny statistik kommer in från de olika källorna. Augustisiffrorna har precis landat.

Oatly fortsätter med sin skarpa fysiska kommunikation – nu också med produktmedia

I dagarna lanserade Oatly sin senaste kampanj ”spola mjölken” med stora inslag av fysisk kommunikation.

Bonnierförlagen anställer stjärnskott som ny vd

(Foto: Peter Jönsson)

Sara Börsvik tar i januari över som vd för Bonnierförlagen efter Håkan Rudels. (mer…)

Två nischade förpackningsbolag går samman – ny webbshop redan öppnad

Lennart Myrlöv och Peter Sandström från Grycksbo Box & Print tillsammans med Jakob Skarin från Jakebox. (Bild: Press)

Jakebox och Grycksbo Box & Print går samman i det nya bolaget Niceboxes. (mer…)

Konsumtionen av böcker ökar – förlagens försäljning sjunker

Konsumtionen av böcker ökar – under första halvåret 2019 med 5,1 procent – det är de digitala abonnemangstjänsterna som står för hela ökning.  (mer…)

Tryckeri byter ut offset mot två nya digitalpressar

Investerar stort i digitaltryck. (mer…)

Z-Profil tecknar globalt avtal med jättekund

Z-Profil ska framöver sköta hanteringen av Komatsu Forests arbetskläder och produktmedia. (mer…)