Logga in

Coop söker Produktionsledare

14 februari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och söker nu en Produktionsledare med fokus på digital produktion (t.ex. av konceptet 4 för 80) och 360-produktioner till vår Inhouse-enhet inom marknadsavdelningen. Coop Inhouse är en av Sveriges största Inhouse-enheter och består av 35 medarbetare med kompetenser för alla olika typer av reklamproduktioner, och vi ligger i framkant när det gäller automatisering och produktionsteknik. Varje vecka skapar vi kommunikation i världsklass – som når miljoner människor.

Som produktionsledare är du huvudansvarig för hela produktionsprocessen gällande olika marknadsproduktioner. Du ansvarar för att den slutliga produktionen blir så optimal som möjlig utifrån angivet innehåll ifråga om budskap, bild och kommunikationsplattform. I denna roll ingår du i ett team med totalt 5 produktionsledare som arbetar med vår ateljé.

Vidare ingår:

  • Resursplanera ateljen i samråd med Teamansvarig produktionsledare.
  • Ansvara för budgetering och framtagande av offert gällande marknadsproduktioner.
  • Produktionsleda t.ex. fotografering, filmning, digitala produktioner etc.
  • Vara kontaktperson gentemot våra underleverantörer, butiker och stormarknader, försäljning och kampanj vad gäller innehåll, produktion och godkännandeprocess.
  • Ansvara för att den slutliga produktionen blir så optimal som möjlig utifrån angivet innehåll ifråga om artiklar, budskap och kommunikationsplattform.
  • Ansvara för att angivna Coop-gemensamma aktiviteter tas omhand på bästa sätt i specifik produktion.
  • Delegerat ansvar för att den grafiska profilen efterföljs.
  • Hantering av offert & fakturor relaterade till produktionen samt vidarefakturering.
  • Tillsammans med teamet prioritera och planera kommande veckors produktioner i ateljén.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Löpande kontakt med reklambyrå, tryckeri samt övriga leverantörer.
  • Ansvarar för att leda digitala-produktioner.
  • Ansvarig för att leda arbete i ateljén.
  • I ett nära samarbete med projektledare säkerställa att Coops varumärke lyfts enligt kommunikationsmanual på bästa sätt i samtliga produktioner.
  • Detaljplanerar veckans produktion i det dagliga arbetet.
  • Detaljplanerar och fördelar produktioner och arbete.
  • Deltar i planerings och produktionsmöten.
  • Deltar i teammöten.
  • Ansvarar för att leverera trycklistor, samt bokning av tryck
  • Bevakar och ansvarar för att beslutad aktivitet kommer med i produktionen
  • Reklamationshantering och uppföljning av produktion
  • Offertframtagning, budgetering och faktureringsarbete
Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Dubbelt vd byte på Sveriges Annonsörer och Swedish Content Agencies

Hanna Riberdahl blir ny vd för Sveriges Annonsörer. (Bild: Press)

Sveriges Annonsörer har utsett Hanna Riberdahl som ny vd för Sveriges Annonsörer med tillträde den 1 april. Riberdahl har tidigare varit marknadschef på K-Rauta och Telenor. Även Swedish Content Agencies har ny vd.

Hur ser en förpackning ut 2030?

I årets PIDA-tävling, en förpackningstävling som arrangeras av Billerudkorsnäs, så har studenter på designhögskolor i Frankrike, Tyskland, Sverige och UK fått i uppdrag att ta fram ett förslag på hur en ”spännande och hållbar” förpackning kommer se ut år 2030. (mer…)

Installerar 50-meters offsetpress med rullmatning

Klaus Sauer är vd för Saxoprint som investerar tungt i ny teknik för att kunna vara billigast på marknaden.

Tyska online-tryckeriet Saxoprint (en del av Cewe) installerade i januari världens första Heidelberg Speedmaster XL162-8P med rullmatningstekniken Cutstar. Storleken på både pressen och företaget ger perspektiv.

Stor tryckeriupphandling avgjord – men få vinnare

Få vinnare i upphandlingshärvorna – allt högre kostnader att vara med i ”spelet”.

En av världens vackraste böcker är tryckt i Göteborg

Göteborgstryckeriet och deras ”Hybrid Print Technology” har gett utdelning . (Bild: Göteborgstryckeriet)

Världens vackraste böcker 2019 är utsedda. Bland pristagarna finns en svensk bok – tryckt av Göteborgstryckeriet. (mer…)

Fem intressanta företagsbesök på Print Next 19 – ”begränsat antal platser”

Ta chansen att besöka Brandfactorys nya och samordnade anläggning i Farsta, SDK DR Service som nyligen köpte Ranhammar, Arkitektkopias huvudenhet i Stockholm med bland annat 3D-print, ”action marketing”-tryckeriet Realtryck och Visual Art som är visionärer inom digitala skyltar.  (mer…)

Tierps Tryckeri digitaliserar – så här startade resan

Håkan Monfors och Peter Agell på Tierps Tryckeri tillsammans med Niclas Wahlgren från Gibon i Gävle och Mikael Pettersson och Roy Spennare på Konica Minolta.

Våren 2018 anställde familjeägda Tierps Tryckeri Håkan Monfors som ny extern vd. Uppdraget var att modernisera företaget och ta det in i en digital framtid – vilket nio månader senare har resulterat i det offensiva beslutet att ersätta sin offsetpress mot en digital tryckpress. (mer…)

Trycksaker och produktmedia – bland Europas snabbast växande företag

E-handel av trycksaker och produktmedia växer kraftigt och två av bolagen i branschen är bland de snabbast växande i Europa just nu och på den svenska marknaden finns en del av tillväxten. Flera svenska bolag i kommunikationsbranschen tar sig också in på årets lista.

Justnu-ägare köper broker – nybildade Brover Group gör sitt första förvärv

Alldeles nyligen skrev vi om att Brover Group bildats ur Justnus moderbolag som ett investment-bolag i grafisk bransch. Nu annonserar bolaget sitt första förvärv.  (mer…)