Coop inhouse söker Produktionsledare

På Coop blir du en del av Sveriges största konsumentkraft. Med 3,5 miljoner medlemmar har vi större kraft än någon annan att påverka. Vi som jobbar på Coop Sverige arbetar med att driva mat-Sverige framåt och göra det mer hållbart, transparent och tillgängligt att handla mat.

Nu söker vi en Produktionsledare till Coop Sveriges inhouse och reklam avdelning som besitter goda kunskaper av produktion. I rollen arbetare du med produktionsledning av reklam i olika kanaler och av tryckta marknadsproduktioner. God förmåga att självgående hantera flera parallella produktioner samtidigt.

Tjänsten är ett vikariat om 1 år, med önskat startdatum 1/3 2021.

Huvudsakliga ansvarsområden:

Ansvarar för flertalet marknadsproduktioner, t.ex. butikskommunikation, DR, Annons m.m.
Löpande kontakt med tryckeri, mediebyrå samt övriga leverantörer
Arbetar nära andra avdelningar för att interagera med beställaren och hitta de bästa lösningarna på beställningen.
Säkerställer att Coops varumärke lyfts enligt kommunikationsmanual på bästa sätt i samtliga produktioner
Detaljplanerar produktioner i det dagliga arbetet
Deltar på de möten som krävs för att fullfölja produktion
Ansvarar för att leverera trycklistor, samt bokning av tryck och distribution
Bevakar och ansvarar för att beslutad aktivitet kommer med i produktionen
Reklamationshantering och uppföljning av produktion vid behov
Viss budgetering/offertframtagande samt faktureringsarbete

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker den här tjänsten är strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten och väl insatt i grafiska produktionsprocesser. Du har goda stilistiska kunskaper och är en god kommunikatör. Du har förmåga att parallellt arbeta med många produktioner, med bibehållet fokus på genomförande, och en hög stresstålighet.

Vi som arbetar här är prestigelösa och teambyggare, vi har positiv attityd och en we-can-do-it attityd. Vi ser gärna att du är förändringsbenägen och nyfiken på att utveckla.

Övriga kompetenser:

Goda kunskaper i Microsoft Office, Excel och Adobe Acrobat.
Erfarenhet från automatiserat marknadsproduktionsarbete
Produktionsledarutbildning genom Berghs, Högskoleutbildning eller motsvarande kunskap

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons