Conera förlänger avtal med välkänt bolag – och ger insyn i deras webblösning

Coneras webblösning vägde tungt när de fick fortsatt förtroende av välkänt bolag.
Conera har nyligen förlängt sitt avtal med Pågen och kommer fortsätta leverera produktmedia till bagerijätten som utvärderade sina avtal under 2017.
– Ett tungt vägande skäl som kunden angav till att åter välja oss var vår plattform för att hantera våra produkter online, säger Coneras vd, Henrik Zetterström.

Henrik Zetterström, vd på Conera.
Conera har haft sin egenutvecklade webbshop sedan 2002, genom åren har den utvecklats och idag är många moment automatiserade. Webbshoppen är integrerad med affärssystemet vilket gör att både Conera och kunden kan följa alla processer och bada i statistik.
Inbyggd helhetslösning för mäss-logistik
I sin webblösning så kan Conera bland annat hantera profilkläder för varje användare i en organisation individuellt, med en budget för varje enskild medarbetare hos kunden.
Vidare så ombesörjer de kundernas mässlösningar genom en kalender där kunden själv fyller i information om mässan denne ska deltaga på.
– Vi hanterar kundens display/mässprodukter som vi hyr ut och skickar mellan deras olika mässor och event. Kunden bokar i en kalender och vi hanterar logistik och ser till att allt är i fint skick, förklarar Henrik.
Mer än en ”järnhandel”
Avslutningsvis så frågar jag Henrik hur deras webblösning skiljer sig mot andra aktörer i branschen varpå han svarar så här:
– Svårt att säga hur vår lösning särskiljer sig mot våra kollegors, de flesta har säkert hur fina shoppar som helst. Vi har valt att fokusera på en plattform som kan ta hand om flera olika processer/delar parallellt och ihop med verktyg/statistik hjälper det både oss och våra kunder i det dagliga arbetet. Ju mer automatiserat och strömlinjeformat – desto mer tid kan vi lägga på traditionella ad-hoc-ordrar, vilket är viktigt om man avser att jobba med produkter som media, och inte bara erbjuda en järnhandel.