Clear Channel sätter upp en 40 kvadratmeter stor digital skylt på Avenyn i Göteborg
Clear Channel invigde nyligen sin digitala skylt på Scandic Rubinens husfasad vid Avenyn i Göteborg, skylten mäter 40 kvadratmeter. Clear Channel gör stora satsningar på digitala skyltar och har under sommaren invigt 125 nya skyltar i Stockholm, Göteborg och Malmö.
– Målet är att nå 1.000 digitala skyltar innan årsskiftet och vi räknar med att nå dit, säger David Klagsbrun, pressansvarig på Clear Channel, till Dagens Media.
– Vi satsar stenhårt på Göteborg i allmänhet och på det digitala i synnerhet. Avenyn är tveklöst en av Sveriges viktigaste arenor vad gäller flöden av människor och är därmed en fantastisk yta för varumärken att synas på, men framförallt för att nå en bred publik, säger Anna Smidemark, säljdirektör på Clear Channel Sverige, i ett pressmeddelande.
Invigs med ”Presentgenerator”
Den nya skylten på avenyn sägs vara en del av Clear Channels ”Play Spectacular-serie” och för att inviga den har bolagets inhouseavdelning tagit fram en så kallad presentgenerator, som är en slags slumpgenerator som ska ge just slumpmässiga tips på farsdag-presenter till förbipasserande, skriver Dagens Media.