Logga in

Clear Channel sätter upp en 40 kvadratmeter stor digital skylt på Avenyn i Göteborg

08 november, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

(Bild: Clear Channel)

Clear Channel invigde nyligen sin digitala skylt på Scandic Rubinens husfasad vid Avenyn i Göteborg, skylten mäter 40 kvadratmeter. Clear Channel gör stora satsningar på digitala skyltar och har under sommaren invigt 125 nya skyltar i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Målet är att nå 1.000 digitala skyltar innan årsskiftet och vi räknar med att nå dit, säger David Klagsbrun, pressansvarig på Clear Channel, till Dagens Media.

– Vi satsar stenhårt på Göteborg i allmänhet och på det digitala i synnerhet. Avenyn är tveklöst en av Sveriges viktigaste arenor vad gäller flöden av människor och är därmed en fantastisk yta för varumärken att synas på, men framförallt för att nå en bred publik, säger Anna Smidemark, säljdirektör på Clear Channel Sverige, i ett pressmeddelande.

Invigs med ”Presentgenerator”

Den nya skylten på avenyn sägs vara en del av Clear Channels ”Play Spectacular-serie” och för att inviga den har bolagets inhouseavdelning tagit fram en så kallad presentgenerator, som är en slags slumpgenerator som ska ge just slumpmässiga tips på farsdag-presenter till förbipasserande, skriver Dagens Media.

Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v20)

Data för vecka 20 från flera tusen Heidelbergpressar (Bild: Heidelberg)

Vecka 20: Norden återhämtar sig långsamt. Nederländerna nästan tillbaka på normala nivåer.

Printoz satsar och rekryterar i krisen

Dennis Örtenholm till vänster och Tommy Jonsson till höger, tillsammans med försäljningschefen Mikael Björling i mitten.

Printoz som är en del av TS Reklam har anställt två nya medarbetare från ett annat företag i branschen.

Stora förändringar väntar i Postens nya leveransmodell för brev

(Bild: Postnord från film om varannandagsutdelning.)

Med start 2021 ska Posten sluta passera alla brevlådor varje dag för att dela ut brev, tidningar och reklam.

Flera nya ”Corona-projekt” från grafisk bransch runt om i världen

Dekaler för identifikation. (Bild: HP)

Det finns mer än visir och golvdekaler som kan hjälpa till i Coronakrisen.

Från trycksaker till skyddsutrustning – tryckeriet som ställde om

Har producerat en miljon visir till sjukvården. Ska göra satsningen långsiktig.

Merkur Grafisk först i Norge med Climatecalc

Det Oslo-baserade tryckeriet Merkur Grafisk är först ut i Norge med en Climatecalc-certifiering. (mer…)

Bonnier Books förvärvar Stordalens bokförlag i Sverige och Danmark

Håkan Rudels är vd på Bonnier Books. (Bild: Press)

Det blev ett kort inspel på den svenska förlagsmarknaden för Petter Stordalen. (mer…)

Fakta: Så stor är marknaden för produkter med tryck

Ett område med stora möjligheter. Här får du mer kött på benen.

Startar byrå för varumärkesresor

Lars Jönsson på Printforce har dragit igång en ny byråverksamhet med inriktning mot utveckling av varumärken. (Bild: Printforce)

2012 startade Lars Jönsson tryckeriet Printforce i Kungsbacka. Nu tar han det vidare och med nya byrån Behind Brand. De första kunderna är redan med på resan. (mer…)