City Gross söker Projektledare marknad (vik)

Brinner du för att bygga starka varumärken och för att driva marknadskommunikation inom detaljhandeln? Är du redo för en ny och spännande utmaning?

Vår Inhouseavdelning ansvarar för övergripande strategier och kommunikation för produkter och tjänster inom City Gross. Du kommer att ingå i ett engagerat team om cirka 20 personer. Din roll blir att tillsammans med övriga i teamet bygga och utveckla varumärket City Gross och skapa kreativ kommunikation som bidrar till fortsatt utveckling och tillväxt.

När vår projektledare nu skall vara föräldraledig söker vi en vikarie under ett års tid med start 1 april 2021. Som projektledare får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll där ditt fokus ligger på att planera och genomföra kampanjer och aktiviteter. Du ansvarar för hela kedjan från planering till implementering och uppföljning. Du är samtidigt ansvarig för att projekten följer uppsatt tidplan och budget.

Vi ser gärna att du trivs i en arbetsmiljö där det händer mycket och där du får ha många olika kontaktytor, både inom och utanför företaget.

Placering är på vårt huvudkontor i Hässleholm med möjlighet att sitta några dagar i veckan på vårt kontor i Malmö.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Ännu ett år med minskande klimatpåverkan för Lessebo

redaktionen@branschkoll.se

Effektsystemet: Ny branschstandard för att mäta effekt av marknadsföring

Ett stort steg mot att kunna avgöra – och jämföra – vilka kanaler och marknadsinsatser som ger bäst avkastning.

redaktionen@branschkoll.se

De upphandlar trycksaker för upp till 11 miljoner

redaktionen@branschkoll.se

Nystartat nätverk ska hjälpa företag med spårbarhetsfrågor

För alla som jobbar i värdekedjan med FSC- eller PEFC-märkta produkter.

Seose ska erbjuda expertis och rådgivning till ”virkesköpande” och ”träförädlande” företag för att säkerställa att man kommer rätt när det gäller spårbarhet och andra faktorer.

Företag som vill erbjuda produkter som är märkta med FSC och/eller PEFC behöver kunna visa att träråvaran har ett kontrollerat ursprung i certifierat skogsbruk. Men regelverket, det vill säga standarderna för spårbarhetscertifieringen uppfattas av de flesta som krångligt och svårt att tillämpa, skriver man på sin webbplats.

– Vi vet genom erfarenhet att många sitter ensamma med ansvaret för spårbarhetsfrågorna ute i industrin. Vi vill därför erbjuda expertstöd och ett nätverk av människor som också kan hjälpa varandra med tolkning av standardkrav, ”best practice” och ge varandra konkreta råd och tips på hur man kan undvika misstag och onödigt arbete, säger Emilia Bröms Axelsson, verksamhetsledare på Seose, i ett pressmeddelande.

Seose vänder sig till alla företag i kedjan, exempelvis: avverkningsorganisationer, sågverk, massabruk, bygghandlare, snickerier, leksakstillverkare, byggnadsentreprenörer, tryckerier och etikettillverkare.

Under sommaren och hösten kommer man hålla minst fyra nätverksträffar, flera av dem digitala. Mer information om dessa träffar hittar du här.

redaktionen@branschkoll.se