City Gross söker Projektledare marknad (vik)

Brinner du för att bygga starka varumärken och för att driva marknadskommunikation inom detaljhandeln? Är du redo för en ny och spännande utmaning?

Vår Inhouseavdelning ansvarar för övergripande strategier och kommunikation för produkter och tjänster inom City Gross. Du kommer att ingå i ett engagerat team om cirka 20 personer. Din roll blir att tillsammans med övriga i teamet bygga och utveckla varumärket City Gross och skapa kreativ kommunikation som bidrar till fortsatt utveckling och tillväxt.

När vår projektledare nu skall vara föräldraledig söker vi en vikarie under ett års tid med start 1 april 2021. Som projektledare får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll där ditt fokus ligger på att planera och genomföra kampanjer och aktiviteter. Du ansvarar för hela kedjan från planering till implementering och uppföljning. Du är samtidigt ansvarig för att projekten följer uppsatt tidplan och budget.

Vi ser gärna att du trivs i en arbetsmiljö där det händer mycket och där du får ha många olika kontaktytor, både inom och utanför företaget.

Placering är på vårt huvudkontor i Hässleholm med möjlighet att sitta några dagar i veckan på vårt kontor i Malmö.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Coca-Cola i Sverige byter till återvunnen plast

Förnybar el och delning av utsläppsdata är några av kraven man nu ställer på sina underleverantörer.

Förra året blev Sveriges Coca-Colas första marknaden i världen där företaget gick över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. Nu byts även plastfilmen runt alla stora flaskor i fyrpack ut till 100 procent återvunnen plast, skriver man i ett pressmeddelande.

Coca-Cola skriver att man arbetar ”för en värld utan avfall”. Och som en del i detta arbete, med målet att komma ned till noll utsläpp av växthusgaser 2040, tas nu ytterligare ett steg. Under första halvåret i år går Coca-Cola i Sverige över till återvunnen plastfilm (PELD) på alla fyrpack för flaskor över 1,5 liter.

– Plast är ett effektivt förpackningsmaterial förutsatt att det samlas in och återanvänds så att inget blir till skräp. Coca‑Cola i Sverige vill vara med och bidra till omställningen mot en cirkulär ekonomi. Nu tar vi ett stort steg när vi som första marknad i världen går över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade portföljen, säger Sofie Eliasson Morsink, vd Coca‑Cola European Partners Sverige AB

Krav på underleverantörer

Eftersom drygt 90 procent av utsläppen uppstår i scope 3 (indirekta utsläpp som uppstår i värdekedjan, både uppströms och nedströms) måste leverantörer mobiliseras och nära samarbeten inledas. Coca-Cola uppger att man för att nå netto noll 2040 är målet att 100 procent av de strategiska leverantörerna ska ”sätta vetenskapligt baserade reduktionsmål och använda 100 procent förnybar el till 2023 samt dela data för sina utsläpp av växthusgaser”.

Läs mer om Coca-Colas klimatmål här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stabilt år för Promotionhuset

redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWP-ÅF vinner upphandlingar på löpande band – fyra bara i år

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu ett universitet på jakt efter produktmedia – maxvärde 10 miljoner kronor

redaktionen@branschkoll.se
Annons