City Gross söker Projektledare marknad (vik)

Brinner du för att bygga starka varumärken och för att driva marknadskommunikation inom detaljhandeln? Är du redo för en ny och spännande utmaning?

Vår Inhouseavdelning ansvarar för övergripande strategier och kommunikation för produkter och tjänster inom City Gross. Du kommer att ingå i ett engagerat team om cirka 20 personer. Din roll blir att tillsammans med övriga i teamet bygga och utveckla varumärket City Gross och skapa kreativ kommunikation som bidrar till fortsatt utveckling och tillväxt.

När vår projektledare nu skall vara föräldraledig söker vi en vikarie under ett års tid med start 1 april 2021. Som projektledare får du möjlighet att arbeta i en bred och varierad roll där ditt fokus ligger på att planera och genomföra kampanjer och aktiviteter. Du ansvarar för hela kedjan från planering till implementering och uppföljning. Du är samtidigt ansvarig för att projekten följer uppsatt tidplan och budget.

Vi ser gärna att du trivs i en arbetsmiljö där det händer mycket och där du får ha många olika kontaktytor, både inom och utanför företaget.

Placering är på vårt huvudkontor i Hässleholm med möjlighet att sitta några dagar i veckan på vårt kontor i Malmö.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Årets marknadschef: Lina Söderqvist på Björn Borg

Aretsmarknadschef

Sveriges Marknadsförbund har utsett Lina Söderqvist, marknadschef på Björn Borg, till Årets Marknadschef 2014.

Lina Söderqvist, som arbetat på Björn Borg sedan 2011, fick utmärkelsen under Tendensdagen 23 oktober. Juryn som utser vinnaren tittar på personens affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral.

Juryns motivering:
”Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort.”

Övriga finalister till årets marknadschef 2014 var Thommy Bindefeld, Svenskt Tenn, Carina Herly, Taxi Stockholm, Jonas Eklöf, Samsung Electronics och Agneta Filén, Umeå Energi

redaktionen@branschkoll.se

Instagram ökar mest

sociala_medier_2014

Facebook är störst men Instagram ökar mest hos svenskarna enligt en ny undersökning.

redaktionen@branschkoll.se

Amazon gör sämsta kvartalet hittills

redaktionen@branschkoll.se

Svenska superföretag i grafisk bransch

redaktionen@branschkoll.se