Stockholm

Circulate söker Customer coordinator

We’re an intelligent purchasing tool and B2B marketplace that simplifies buying sustainable packaging for European small and medium-sized companies. Our mission is to speed up the world’s transition to more sustainable consumption and a circular economy. 

We provide unbiased guidance to sustainable packaging, and rigorously screen all products to ensure the highest standards, whilst providing education and data for continuous improvement. 

Our vision is a world where we consume only what the planet can generate and an environment free from packaging waste.  

Is now the time to apply your skills and ambition on real issues that matter? Join us now on this exciting journey and let’s shape the future together!

As our customer coordinator you will be responsible for both order management and customer service. This is a crucial role for our team and you will be working closely with both customers and internal stakeholders. We are looking for someone who naturally takes initiatives and has a high ability to prioritize and recognize need for action. We believe that you prefer to work in a structured way but enjoy an environment of change and fast growth.

Remote possible or at office in Stockholm. Start date as soon as possible.

What you will do:  

  • Strive constantly to provide the best possible support to everyone contacting Circulate
  • Own and take responsibility for the entire process from order procurement to invoicing
  • Deliver an all-time high service throughout the order management process, and ensure that customers receive their orders on time and to the right place.
  • Guide our customers through the design process of their packaging.
  • Be responsible for the correct registration of orders and customer information in our CRM system, to ensure that we can track all important KPIs.
  • Help us reach our goals by constantly developing and improving our sales and order processes
  • Function as the product owner of our CRM system and play a significant role with your colleagues, by providing support and be helpful in creating templates, work flows and more.

Who we think you are:  

  • Self-driven, detail oriented, independent, likes to take initiatives and are getting things done
  • Accountable and able to drive own projects with a positive can-do attitude
  • Fluent verbally and written in English, any other additional European language (French, Spanish, German, Italian) is a big plus
  • Skilled user of MS Office applications
  • An experienced system user, who easily learn and use new systems
  • Previous experience of working with simpler finance assistant tasks, such as billing and invoicing
  • If you have previously worked in Indesign or similar it is a plus as well as having worked in Fortnox or Hubspot

What you get:  

  • Join a diverse, passionate & driven team of all backgrounds
  • Be part of shaping an impactful start-up from scratch 
  • Accelerated personal growth potential — we invest a lot in personal growth as a foundation for professional achievements
  • Great opportunities to develop this role according to your own interests
  • Competitive salary
  • Great benefits
  • Flexible working hours
  • Possibility to work remote or centrally in Stockholm

We hope to hear more about you and how you can help us achieve our vision of a world where we consume only what the planet can regenerate and an environment free from packaging waste.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Nu gasar inkjet – störst tillväxt inom förpackningsområdet

✔️Förpackningsområdet driver utvecklingen ✔️Så här snabba är pressarna om fem år ✔️Minskar kompetensbristen ✔️Bläckpriserna komma sjunka

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Robotarna tar över packningen i det automatiska lagret hos Apotea

Apoteas logistikcenter i Morgonåva sex mil utanför Uppsala är 38.000 kvadratmeter stort och invigdes 2018. Härifrån skickas varje månad en miljon paket. Under pandemin ökade efterfrågan kraftigt och för att bättre klara av de stora variationer i orderingång som förekommer över tid väljer man att automatisera med Autostore-systemet från Element Logic. Målet är att optimera sina leveransmöjligheter samt att öka effektiviteten, skriver man i ett pressmeddelande.

Funkar med både personal och robotplockare

Apotea har automatiserat delar av sina lagerprocesser med olika leverantörer genom åren och nu förbättrar man effektiviteten ytterligare. I Autostore-lösningen ingår 20.000 backar (med plats för 25 000), 30 AutoStore-robotar (R5), 4 karusellportar (där tre av dessa ska hanteras av plockrobotar). AutoStore systemet kommer också kopplas ihop med övriga zoner av automation via ett bansystem. Robotsystemet är byggt för att ytterligare kunna expanderas i framtiden och initialt beräknas den nya kapaciteten bli 800 orderrader i timmen.

Självlärande robot

Autostore är en så kallade ”goods to person”-lösning, men som funkar lika bra med personal som med den automatiska plockroboten Eoperator, som är en viktig del i den nya satsningen.

Eoperator är ett samarbete mellan Element Logic och Righthand Robotics och är en robotplockningsteknik eller robotarmslösning som plockar automatiskt 24/7. Den är utvecklad för att fungera tillsammans med Autostore för att ytterligare automatisera lagrets processer. Med hjälp av maskininlärning hittar Eoperator automatiskt det bästa sättet att hantera det föremålet som skall plockas, vilket ökar orderkapaciteten, godshanteringen och leveranstiden samt skapar en stark länk mellan Autostore och materialflödet, skriver Apotea i ett pressmeddelande.

Med pandemin lärde vi oss att vi behöver vara flexibla och ha hög maxkapacitet för att kunna parera den plötsliga efterfrågan som kan uppstå vid kriser som pandemin eller kriget i Ukraina. I början av pandemin dubblade vi vår orderingång och hade svårt att leverera enligt vårt kundlöfte. Med en Autostore ökar vi kapaciteten på den automation vi redan har på ett effektivt sätt som ger högre flexibilitet i produktionen.

Pär Svärdson, CEO på Apotea
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Cloudprinter tar in 73 miljoner i kapital

Nätverket Cloudprinter.com med 170 tryckerier över hela världen ska sprida sitt API med nya pengar.

Cloudprinter.com som har sin bas i Holland och Ukraina tar in 7 miljoner euro i kapital för att växa sin globala API-plattform för tryckeritjänster. Investerare är Capital Mills, Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) och en holländsk privat aktör.

2019 tog man in 3 miljoner euro och man har därmed fått in 10 miljoner euro totalt i kapital, enligt ett pressmeddelande.

Med ett nätverk av mer än 170 tryckerier tillhandahåller Cloudprinter.com lokalt tryck i över hundra länder. Produktionen sker närmare slutkunden vilket sänker både fraktkostnader och miljöpåverkan. Man lyfter också fram att kunderna slipper hantera importtullar, eftersom produkterna inte importeras.

Cloudprinter.com har för närvarande 80 anställda och med de nya pengarna strävar Cloudprinter.com efter att utöka sina försäljnings- och produktteam och behålla sin tillväxt på 300 procent under 2022.

Martina Eijer som är vd och grundare var 2018 med och pratade om API och trycksaker på Gafkoms Workflow Summit.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny Bingolotto-press hos Sandéns nu Fogracertifierad

Sandéns Security Printing, som specialiserat sig på säkerhetstryck, har som första tryckeri med Canon Colorstream 8160 blivit certifierade enligt Fogra Digital 2022. Skrivaren är den andra installationen på den svenska marknaden och är Canons snabbaste rullskrivare. Huvuduppgiften blir att producera Bingolotter i Eslöv.

– Vi är ett säkerhetstryckeri som eftersträvar hög och jämn kvalitet och är certifierade både enligt ISO 27001 informationssäkerhet och ISO 9001 kvalitet. Därför är det även självklart för oss att testa och certifiera vår printkvalitet mot Fogra standard ISO 15311, vilket vår senaste investering Canon Colorstream 8160 klarade med högsta betyg, säger Tore Löfvendahl, produktionschef på Sandéns Security Printing i ett pressmeddelande.

Tog över Bingolotterna 2020

Sveriges föreningsliv påverkades kraftigt när människor inte kunde träffas under pandemin. För Sandéns Security Printing innebar det att produktionen av bilbingo avstannade. Samtidigt under sommaren 2020, tog tryckeriet över att producera Sveriges Bingolotter.

– Vi tänkte att pandemin kommer ebba ut och folk kommer börja träffas igen. Då insåg vi att kapaciteten i vår tidigare maskin inte räckte till. Vi valde att investera i Canon Colorstream 8160 för att komplettera den andra. Vi ökar på så vis vår kapacitet och effektivitet med Canons skrivare fortsätter Henrik Sandén.

Folkspel som driver Bingolotto har som syfte att dra in pengar till föreningar runt om i Sverige. 72 riksorganisationer och förbund runt om i hela landet har möjlighet att tjäna pengar genom att sälja lotter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons