Logga in

Cellbes söker Originalare/Graphic Producer

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Nu söker vi på Cellbes en kreativ, noggrann och driven Originalare / Graphic Producer till vårat Production Team. Tjänsten innebär att du kommer att producera material utefter AD-

underlag till både tryckt och digital media. Du ingår i ett team om sju personer och ni har ett nära samarbete med Cellbes övriga avdelningar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att vara :

  • Produktion av katalogsidor och annat tryckt material till våra 9 marknader
  • Kontrollera och leverera tryckbara filer till repro och tryckerier efter satta deadlines.
  • Publicering av grafiskt material till våra sajter, nyhetsbrev och externa onlinekanaler.
  • Språkeditioner och hantering av korrektur

Vem är du?

Vi söker en person som är engagerad, social och tycker om att arbeta i team i ett högt tempo. Du är självgående, effektiv och lösningsorienterad samt klarar av att arbeta efter uppsatta deadlines.

Det är viktigt att du har ett stort intresse av layout, bild- och färglära, typografi och produktion för web samt att du förstår kundernas behov.

Kvalifikationer

Du behöver ha en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom media / grafisk design samt omfattande datorvana med mycket goda färdigheter i InDesign och Photoshop.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom PIM / databasstyrd trycksaksproduktion. Cellbes är en internationell koncern vilket förutsätter att du bör kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda?

Cellbes är inne i en spännande fas av tillväxt, och vårt arbete kännetecknas av våra kärnvärden mod, driv och tillsammans.

Hos oss på Cellbes arbetar vi tillsammans för att ständigt förbättra och öka kundnöjdheten, öka trivsel och arbetsglädje för våra medarbetare samt öka försäljningen och lönsamheten för bolaget.

Vill du vara med på vår spännande resa? Ansök då idag!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)