Stockholm

Canon Sverige söker Produktchef

Tjänsten som produktansvarig hos Canon innebär ett ansvar för produktlivscykeln för samtliga produkter inom Production på den grafiska marknaden. Du planerar, lanserar, utvecklar och driver Canons portfölj inom Production och ansvarar för att vi har ett starkt erbjudande till marknaden. Du säkerställer att det finns rätt säljmaterial kring din portfölj, säkerställer processer samt ser till så rätt kunskap finns hos våra konsulter, service och till våra partners.

I den här tjänsten kommer du att ha ett nära samarbete med samtliga säljkanaler, partners, nordiska kollegor, leverantörer och Canon Europa. Du kommer att ingå i ett team  med de övriga produktansvariga som tillsammans presenterar en helhet från Canon. Tjänsten ingår i DP&S Planning & Marketing och du rapporterar till Product Management, Lisa Köllerström.

Vad vi ger

Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.

Vad vi förväntar oss av dig

Som produktansvarig för portföljen riktad mot grafisk bransch brinner du för att planera, lansera, utveckla samt driva Canons portfölj inom Production för att säkerställa att vi har rätt produkter inom vår portfölj för att lyckas på marknaden. Du tar ett helhetsgrepp över hela produktlivscykeln, från att identifiera & lansera till att underhålla/ driva för att till slut byta ut/ tag bort ur produktportföljen.

Du ansvarar för hela produktportföljen som bland annat inkluderar budgetering, positionering och prissättningen, som naturligtvis ska gå i linje med Canon Europas strategi men även drivas på lokal basis. Den grafiska marknaden är ett strategiskt viktigt område för Canons framgång och därför är det viktigt att du på ett enkelt sätt kan översätta produktfördelar till kundfördelar genom att du har djupa kund- och marknadsinsikter.

Utifrån en förståelse för våra kunders verksamheter och behov arbetar du aktivt med att säkerställa att vi har rätt produktportfölj utifrån vad marknaden efterfrågar och säkerställer att vi har rätt kompetenser kring dessa för att kunna supportera våra erbjudanden. Givetvis har du resultat- och budgetansvaret inom ditt produktområde och är alltid uppdaterad på försäljningen, god förståelse för kanalstrukturen, marknadsutvecklingen och konkurrenterna. Du har en förmåga att se nya affärsmöjligheter på marknaden och ta tillvara på dem och leda projekt/aktiviteter som driver ditt produktområde.

Du kommer att behöva

Vi söker dig som har erfarenhet av att framgångsrikt arbetat med produktansvar inom en försäljningsorganisation. Vi ser gärna att du har branschkunskap eller erfarenhet från kundsidan. Du har en högskoleutbildning eller motsvarande samt behärskar engelska väl. Du är en utåtriktad person som har ett starkt driv, gillar utmaningar, arbetar proaktivt och resultatinriktat för att utveckla produktområdet.

Hög energi, förmåga att entusiasmera, se möjligheter och skicklig på att samarbeta med många olika delar inom organisationen är några av dina styrkor. Samtidigt är du strukturerad och kan driva aktiviteter/projekt för att gynna försäljningen av ditt produktområde t.ex. kundseminarium. En stor del av din roll handlar om att hjälpa andra att framgångsrikt växa inom dina produktområden så därför är det viktigt att du brinner för området.

Ytterligare Information

Vi rekommenderar att du registrerar ditt CV och personliga brev snarast då vi tillämpar löpande urval. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden är slut.

Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär kort ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker vi i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet.

Läs mer om oss via www.canon.se

Varmt välkommen med din ansökan.Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.

Living and working together for the common good.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Svenskt tryckeri säljer i Norge – och blir stor aktieägare i nya koncernen

Konsoliderar marknaden för effektiv kommunikation i print och digitala medier.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Daniel Redner till Scandraft

Daniel Redner har lämnat Brand Factory efter tolv år. Hans nya jobb blir som säljare på Scandraft i Stockholm.

Samtidigt så kliver Lucas Fagerberg, som redan jobbar på Scandraft, också över till säljteamet i Stockholm

– Daniel är uppvuxen i den grafiska branschen och har de senaste tolv åren arbetat på Brand Factory. Lucas är en hockeykille som har arbetat på Scandraft de senaste åren och tar nu klivet till säljare. Både Daniel och Lucas kommer att ta hand om våra kunder i Stockholmsregionen och är på plats från den 15 augusti, skriver Scandraft i ett meddelande.

Scandraft är leverantör av material för bild, dekor och reklam.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

5 ledaregenskaper att ha med i ditt CV

Att inkludera ledarskapsförmåga på ditt CV är viktigt av flera anledningar.

För det första vill arbetsgivare veta att du har förmågan att leda och hantera projekt och team. För det andra kräver eller föredrar många jobb kandidater med ledarskapserfarenhet. Slutligen kan en lista över dina ledarskapsförmåga hjälpa dig att skilja dig från andra kandidater. Här kan man med fördel nyttja klara mallar för att förtydliga detta. Se till exempel cvmall.se

Vad är en ledarskapsförmåga egentligen?

Det finns inget entydigt svar på denna fråga eftersom ledarskap kan betyda olika saker för olika människor. Generellt sett kan dock ledarskap definieras som förmågan att vägleda och motivera andra mot ett gemensamt mål. En ledare är någon som föregår med gott exempel och inspirerar andra att göra sitt bästa. För att veta vad ledaregenskaper är måste vi definiera dem. Söker du jobb som ledare, kan ett väldesignad CV-mall stärka innehållet. Behöver du inspiration? Kolla in CV-exempel

Det finns många olika ledarstilar och de bästa ledarna är de som kan anpassa sin stil till situationen. Vissa ledare är mycket direktiv och talar om för sina medarbetare exakt vad de ska göra, medan andra har en mer handfast inställning och låter sina medarbetare ta ledningen. De mest effektiva ledarna är vanligtvis de som kan hitta en balans mellan dessa två ytterligheter och anpassa sin stil efter behov.

Här kommer dock några egenskaper som är gemensamma för alla bra ledare. Här är fem av dem:

Integritet

För att vara en effektiv ledare måste man upprätthålla en hög nivå av integritet. Integritet är egenskapen att vara ärlig och ha starka moraliska principer. Det är viktigt för ledare att vara sanningsenliga och etiska i sina handlingar för att bygga upp förtroende med sina följare. En ledare som saknar integritet kommer inte att respekteras, och kan till och med ses som oärlig och opålitlig.

Vision

För att vara en effektiv ledare är det viktigt att ha en tydlig vision. En vision är ett kraftfullt verktyg som kan hjälpa dig att hålla dig fokuserad och motiverad, även i svåra tider. Det kan också hjälpa till att inspirera och motivera dina teammedlemmar att uppnå fantastiska saker.

Inspiration

En av de viktigaste egenskaperna för en ledare att ha är inspiration. Inspiration kan komma från många olika saker, men den är mest kraftfull när den kommer inifrån. Ledare som är inspirerade kan motivera och inspirera dem runt omkring dem att uppnå stora saker. 

Strategi

För att vara en effektiv ledare måste man ha ett strategiskt tänk. Detta innebär att tänka framåt, sätta upp mål och komma med en plan för att uppnå dessa mål. Det räcker inte att bara reagera på situationer när de uppstår; en strategisk ledare planerar för alla möjliga resultat och vidtar åtgärder därefter. Att kunna tänka strategiskt är viktigt för alla ledare, oavsett om det är i näringslivet eller i politiken.

Taktik

För att vara en effektiv ledare måste du ha en mängd olika taktiker till ditt förfogande. Detta kan innefatta allt från att tala inför publik och nätverkande till problemlösning och delegering. För att bli framgångsrik är det viktigt att förstå vilken taktik som fungerar bäst för dig och ditt team. Dessutom måste du vara anpassningsbar och villig att byta kurs vid behov. Som ledare är det viktigt att behålla en positiv attityd och hålla sitt team motiverat.

Att skriva ett nytt CV 

Ett CV är ett dokument som beskriver dina färdigheter, erfarenheter och utbildningar så att potentiella arbetsgivare kan få veta mer om dig.

Nuförtiden fungerar inte ett CV som ser tråkigt ut. För att sticka ut från mängden är det nödvändigt att anpassa den till den utlysta tjänsten. Är det ett jobb inom den kreativa branschen? Använd en mer kreativ cv-mall. Är det ett traditionellt jobb? Se då till att välja ett traditionellt CV. Behöver du inspiration? Ta en titt på dessa CV mallar.

En bra process för att skapa ett välutformat CV:

Det första steget i att skriva ett CV är att samla in all information som du vill ha med. Det kan handla om dina kontaktuppgifter, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information.

När du har samlat all din information kan du börja organisera den till ett sammanhängande dokument. Vanligtvis är CV:n indelade i fyra avsnitt: kontaktinformation, arbetslivserfarenhet, utbildning och annan relevant information. Du kan välja att organisera dessa avsnitt på det sätt som fungerar bäst för dig, men se till att det är lätt för läsaren att förstå.

När ditt CV är organiserat är det dags att börja skriva! Se till att lyfta fram dina färdigheter och erfarenheter som är mest relevanta för den tjänst du söker. Använd starka verb och ett koncist språk för att få ditt CV att sticka ut.

När du är klar med ditt CV ska du se till att korrekturläsa det för att se om det finns grammatiska fel och stavfel. Det är också en bra idé att låta någon annan läsa igenom det så att de kan ge dig feedback. När du har gjort nödvändiga ändringar kan du skriva ut ditt CV och skicka det till potentiella arbetsgivare!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons