Stockholm

Canon söker Key Account Manager Retail

Har du en gedigen arbetserfarenhet inom B2B försäljning samt erfarenhet av att arbeta med stora kunder med fokus på Retail branschen? Brinner du för att för att vinna nya affärer och skapa långsiktiga relationer?

Canon befinner sig i en tillväxtfas och därför söker vi en engagerad kollega som vill vara med på en spännande resa framåt. Som Key Account Manager (KAM) Retail kommer du rikta in dig på att inleda nya kundsamarbeten, både nationella och globala. Med nya digitala lösningar och ökad effektivisering hjälper vi företag över hela världen att förändra och utveckla sina processer så att de är redo att möta morgondagens krav på dokumenthantering.

Vad vi ger

Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.

I rollen som KAM Retail kommer du främst att fokusera på våra framtida Retail kunder, till vilka du ska erbjuda marknadsledande utskriftslösningar tillsammans med Canons breda och väletablerade produkt- och tjänsteutbud för dokumenthantering, Du kommer även till viss del vidareutveckla befintliga kunder. Som KAM har du ett eget kundansvar och budgetmål som skall uppfyllas. Detta når du genom att bygga långsiktiga relationer och offerera hållbara lösningar samt skapa förtroende och stärka Canons varumärke.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: bearbeta och förvärva nya kunder inom Retail branschen, marknadsaktiviteter, upprätta kundplaner och vara delaktig i kundteam samt ansvara för att affärsområdet når sina mål och visioner.

Vad vi förväntar oss av dig

• Du har en gedigen arbetserfarenhet inom B2B försäljning och erfarenhet av att arbeta med stora kunder, helst inom Retail branschen

• Du har troligtvis jobbat med IT-/mjukvaru-/systemförsäljning, alternativt har du ett gediget tekniskt intresse och kunnande

• Du har en relevant utbildning, gärna på högskolenivå eller liknande

• Du har erfarenhet av att skapa nya affärsrelationer och är bra på att nätverka

• Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska

• Du har god vana att arbeta i Microsoft Office miljö och säljverktyget Salesforce.

Du kommer att behöva

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bli framgångsrik i rollen behöver du brinna för att jobba med människor samt tycka om att inspirera och engagera. Som person är du initiativtagande, flexibel, kommunikativ och relationsskapande. Din vilja att uppnå resultat är tydlig och du är intresserad av att utvecklas tillsammans med Canon i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt. Du har en förmåga att se världen som dina kunder ser den. Vi söker därför efter nyfikna och kreativa problemlösare som du – någon som ser till att Canon ligger steget före i en ständigt föränderlig värld.

Ytterligare Information

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Matteus Celinski, Tfn. 070-310 12 16. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Olivia Agné, Tfn. 073-978 86 72. Urval och intervjuer sker löpande.

Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. Läs mer om oss via: www.canon.se

Varmt välkommen med din ansökan!Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.

Living and working together for the common good.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Posterföretag i konkurs

Andra aktörer ser fortsatt positiv utveckling i nischen.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Naturvårdsverkets fakta om plast – och hur den kan hanteras bättre

IVL har på uppdrag av Naturvårdsverket tagit fram en checklista på hur företag jobba smartare med plast.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt samarbete ska få fler att panta sina förpackningar

Förpackningsinsamlingen, FTI, har inlett ett samarbete med återvinningsappen Bower med målet att ännu fler förpackningar ska lämnas till återvinning.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ketchup i pappersflaska

Kraft Heinz Company har aviserat att de startar ett samarbete med förpackningsutvecklaren Pulpex för att tillsammans ta fram en träfiberbaserad flaska för Heinz ketchup.

Denna flaska är en del i arbetet för företaget att uppnå målet att alla förpackningar ska vara helt återvinningsbara, återanvändbara eller komposterbara senast 2025. Förutom detta så har företaget målet att vara nettonollutsläppare av växthusgaser senast 2050, säger man i ett pressmeddelande.

– Förpackningsavfall är en utmaning som vi alla måste göra vårt bästa för att ta itu med. Det är därför vi är fast beslutna att vidta åtgärder för att ta fram hållbara förpackningslösningar för våra varumärken. Den nya flaskan är ett exempel på hur vi tillämpar kreativitet och innovation för att utforska nya metoder för att förse konsumenterna med hållbara förpackningar, säger Kraft Heinz vd Miguel Patricio.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons