Sveirge

Canon söker Key Account Manager – Large Format Printers

Har du en gedigen arbetserfarenhet inom B2B försäljning samt erfarenhet av att arbeta med partners och distributörer? Brinner du för att för att vinna nya affärer och skapa långsiktiga relationer?

Canon befinner sig i en tillväxtfas och därför söker vi en engagerad kollega som vill vara med på en spännande resa framåt. Som Key Account Manager kommer du rikta in dig på att inleda nya kundsamarbeten, både med befintliga och nya partners och distributörer. Fokus kommer vara att stärka våran marknadsposition inom storformatsskrivare, mjukvaror och applikationer kopplade till dessa områden. I rollen ingår även förvaltning och support av kundprojekt, skapa anpassade erbjudanden, planer och affärsidéer samt säkerställa marknads- och konkurrentinformation.

Vad vi ger

Hos Canon får du stöd och uppmuntran från kollegor som delar dina ambitioner och hjälper dig att lyckas och växa. Vi investerar i din professionella utveckling. Våra ledare ger dig friheten att prova nya saker och du ingår i en kultur där vi delar våra framgångar och lär av varandra.

I rollen som KAM kommer du främst att fokusera på våra befintliga kanaler, till vilka du ska erbjuda marknadsledande utskriftslösningar tillsammans med Canons breda och väletablerade tjänsteutbud. Du kommer även till viss del utveckla nya kunder. Som KAM har du ett eget kundansvar och budgetmål som skall uppfyllas. Detta når du genom att bygga långsiktiga relationer och offerera hållbara lösningar samt skapa förtroende och stärka Canons varumärke.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära: bearbeta och förvärva nya strategiska kunder, medverka vid upphandlingar, marknadsaktiviteter, upprätta kundplaner och vara delaktig i kundteam samt ansvara för att affärsområdet når sina mål och visioner. Du kommer att samverka med kollegor inom Canon Sverige, men även med personer inom Canon globalt. Du kommer att ingå i Wideformat teamet och rapportera till Country Director Production Direct Sales som blir din närmsta chef. 

Vad vi förväntar oss av dig

Vi söker dig som har en gedigen arbetserfarenhet inom försäljning och som brinner för att driva affärer och för att skapa relationer. Du har en god affärsförståelse, förhandlingsvana och förmåga att kommunicera samt utveckla starka affärsrelationer. Du har arbetat eller arbetar med konsultativ försäljning och förstår processerna kring komplex försäljning. Du har vana av såväl uppsökande försäljning hos potentiella kunder som förädling av befintliga kundrelationer. Starkt meriterande med erfarenheter från grafisk bransch eller industriell försäljning. Du har mycket goda kunskaper i både svenska så väl som engelska samt B-körkort.

Du kommer att behöva

Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att bli framgångsrik i rollen behöver du brinna för att jobba med människor samt tycka om att inspirera och engagera. Som person är du initiativtagande, flexibel, kommunikativ och relationsskapande. Din vilja att uppnå resultat är tydlig och du är intresserad av att utvecklas tillsammans med Canon i syfte att föra dig själv, våra kunder och företaget framåt. Du har en förmåga att se världen som dina kunder ser den. Vi söker därför efter nyfikna och kreativa problemlösare som du – någon som ser till att Canon ligger steget före i en ständigt föränderlig värld.

Ytterligare Information

Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Matteus Celinski, Tfn .070 310 12 16. För frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR, Olivia Agné Tfn. 073 978 86 72. Urval och intervjuer sker löpande.

Kyosei är Canons företagsfilosofi och innebär ”att leva och arbeta tillsammans för allas bästa”. Med filosofin som ledord försöker Canon i alla rekryteringar skapa en arbetsplats som återspeglar mångfald och öppenhet. Läs mer om oss via: www.canon.se

Varmt välkommen med din ansökan!Canon berikar människors liv och företags verksamheter på häpnadsväckande nya sätt. Du kan bli en av oss och forma framtiden för ett starkt, ambitiöst och hänsynsfullt företag. Tillsammans gör vi skillnaden. Du kan förvänta dig de exceptionella och uppnå det exceptionella, med världens bästa bildföretag.

Living and working together for the common good.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finsk förpackningstryckare investerar i tiofärgare

En tiofärgs flexopress med 1.600 mm bredd.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons