Logga in

Byter fokus: Från Brandfactory till Zünd

04 juni, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Zünd Skandinavien har anställt Henrik Larsson Hedblom (LinkedIn) som säljare på den svenska marknaden med primärt fokus på mellersta och norra Sverige. Henrik har jobbat 25 år inom den grafiska branschen i Sverige och kommer närmast från Brandfactory där han jobbat som KAM och ansvarig för deras produktutveckling.

I ett meddelande skriver man att Henrik har stor erfarenhet inom produktutveckling, effektivisering av produktionsflöden samt stor kunskap om både maskiner, trycktekniker och material inom den grafiska industrin och att detta kommer bli ett välkommet tillskott till Zünd Skandinavien för att öka närvaron på den svenska marknaden och kunna bistå dess kunder med sin kompetens.

Zünd Skandinavien är den exklusiva distributören av Zünds skärmaskiner i Sverige. I Danmark finns huvudkontor med showroom där man visar skärmaskiner, kameralösningar och robotar.

Zünds skärmaskiner finns i storlekar från 1330 x 800 mm och upp till 3210 x 3200 mm och kan konfigureras med ett urval av verktyg, materialhanteringsalternativ, kameralösningar för automatisk registrering.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.