Logga in

Byter fokus: Från Brandfactory till Zünd

04 juni, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Zünd Skandinavien har anställt Henrik Larsson Hedblom (LinkedIn) som säljare på den svenska marknaden med primärt fokus på mellersta och norra Sverige. Henrik har jobbat 25 år inom den grafiska branschen i Sverige och kommer närmast från Brandfactory där han jobbat som KAM och ansvarig för deras produktutveckling.

I ett meddelande skriver man att Henrik har stor erfarenhet inom produktutveckling, effektivisering av produktionsflöden samt stor kunskap om både maskiner, trycktekniker och material inom den grafiska industrin och att detta kommer bli ett välkommet tillskott till Zünd Skandinavien för att öka närvaron på den svenska marknaden och kunna bistå dess kunder med sin kompetens.

Zünd Skandinavien är den exklusiva distributören av Zünds skärmaskiner i Sverige. I Danmark finns huvudkontor med showroom där man visar skärmaskiner, kameralösningar och robotar.

Zünds skärmaskiner finns i storlekar från 1330 x 800 mm och upp till 3210 x 3200 mm och kan konfigureras med ett urval av verktyg, materialhanteringsalternativ, kameralösningar för automatisk registrering.

Industrigrupp köper etikettverksamheten Märkas av Eson Pac

Mårten Andersson är vd för Volati. (Bilder: Press)

Gör sitt andra etikettförvärv på kort tid – växer snabbt inom etikett.

Elanders byter plattform för digitaltryck i Sverige

Elanders Sverige satsar stort på inkjet.

Trippel-sammanslagning i UK – siktar mot miljardomsättning

Jon Bailey (ProCo) Garry Peeling (Precision) och Jon Tolley (Prime). Tillsammans ska de bygga upp ett av Storbritanniens största tryckerier.

Tre tryckerier i Storbritannien slår sig samman och kommer gemensamt omsätta över en halv miljard kronor – med sikte på en dubblering inom tre år. (mer…)

De investerar i maskin som skräddarsyr lådan efter produkten – helt on-demand

Norska Akershus Reklame Team investerar i lådproduktion on-demand. Den styrs av en app, 3D-skanner finns för att mäta produkterna som ska ligga i och maskinen har ett API.

Tryckeri inleder samarbete med nedlagd tapetfabrik – ska trycka gamla mönster med med ny teknologi

Mönster från den anrika tapetfabriken som stängde på 80-talet får nytt liv med digital teknik.

4Sign breddar sin leverantörsbas – ”en utvärderingsperiod kan man säga”

I dagarna kom ett pressmeddelande om att 4Sign och Signcom inleder ett nytt samarbete. Branschkoll har varit i kontakt med 4Signs kedjeledare Jonas Albinsson som berättar mer om det nya samarbetet och hur det passar in i 4Signs övergripande strategi.

Mässan Sign&Print ställs in – flyttar till nätet

Mässan Sign&Print Scandinavia blir digital i februari 2021.

Den svenska grafiska mässan blir digital i februari 2021 och planeras fysiskt till 2022 istället. (mer…)

200 miljoner kronor per år ska få barn att läsa mer och bättre

Regeringen och samarbetspartierna satsar 200 miljoner kronor årligen i ett ”läspaket” som ska hjälpa fler barn och ungdomar att läsa mer. Tryckta texter ska få ”fortsatt stort utrymme”.

Podd-premiär: Michael Mossberg om inkjet, affärsmodeller, miljö och pandemin

Branschkoll har startat en podd och har redan publicerat fyra avsnitt. De första tre har haft gäster från produktmedia-branschen men nu är det podd-premiär för tryckeribranschen. Först ut är Michael Mossberg från Edvard Schneidler. (mer…)