Byråerna som ska hjälpa svensk besöksnäring med återhämtningen efter Corona

Visit Sweden

OTW blir produktions- och contentbyrå åt Visit Sweden.

Under år 2020 har Visit Sweden genomfört bolagets största byråupphandling någonsin. OTW är den sista ”pusselbiten” som nu är på plats.

Övriga nya byråpartners är Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, INGO, Mindshare och AQKA. Processen med att staka ut den nya riktningen för Sverige som resmål är redo att påbörjas, skriver OTW i ett meddelande.

”Det är oerhört glädjande att vi nu slutit ramavtal med några av Sveriges absolut vassaste byråer inom sina respektive specialistområden”.

Susanne Andersson, vd för Visit Sweden

– Nu drar vi igång vårt viktiga utvecklingsarbete med målet att stödja återhämtningen för svensk besöksnäring så mycket vi bara kan både internationellt och i Sverige, fortsätter Susanne.

”Det känns fantastiskt att vi har fortsatt förtroende att få jobba med ett av Sveriges mest spännande varumärken. Vi ser fram emot att tillsammans med Visit Sweden och övriga partners få vara en del av att marknadsföra Sverige som ett progressivt, hållbart och, framförallt, vackert land. Och det i en tid då det kanske behövs mer än någonsin”.

Samin Krijestarac, Account director OTW

Visit Swedens nya byråpartners:

  • Content & Produktionsbyrå: OTW
  • Digital byrå: AKQA
  • Mediebyrå: Mindshare
  • Strategisk Kommunikationsbyrå: Forsman & Bodenfors som preferred partner, med Åkestam Holst som kompletterande byrå 1 och INGO som kompletterande byrå 2.
Annons

Personliga tidningar till flygpassagerarna

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Försäljning av e-böcker ökar

2014 köpte svenskar e-böcker för runt 40 miljoner kronor enligt en sammanställning från Förläggareföreningen. Drygt 15 miljoner av dessa kom från utlåning via biblioteken. Tvärt om tidigare rapporter ökade e-boksförsäljningen med 20 procent under förra året, skriver tidningen Svensk Bokhandel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nytt kluster för förpackningar och papper skapas genom sammanslagning

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Kreativ utomhuskampanj med specialtryck

DDB_OddsetByrån DDB Stockholm har använt så kallat lenticulartryck i en kampanj för Oddset Live. Resultatet blev stortavlor som ändrar innehåll beroende på vilken vinkel man beskådar dem.

Med hjälp av 150 stora prismor, som bilden anpassades efter, skapade man effekten. Havelle Media och Clear Channel hjälpte BBD med produktionen och kampanjen belönades av Resumé som bästa utomhuskampanj under mars-april.

Om lenticulartryck på Wikipedia.

Bilder från ddb.se.

redaktionen@branschkoll.se
Annons