Bygghemma Group Nordic söker Grafisk formgivare & Kampanjkoordinator

Grafisk formgivare & Kampanjkoordinator – Bygghemma Group Nordic AB – Marknadsföringsjobb i Malmö

Grafisk formgivare & Kampanjkoordinator
Bygghemma Group Nordic AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
2020-11-05

Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö , Burlöv , Lomma , Vellinge
Visa alla jobb hos Bygghemma Group Nordic AB i Malmö

Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn. Välkommen att läsa mer på (http://www.bygghemma.se/) www.bygghemma.se (http://www.bygghemma.se).

Har du känsla för grafiska koncept, branding och kampanjproduktion? Vill du arbeta inom en ledande e-handelsgrupp i Norden? Då kan detta vara rollen för dig!

Rollen
Tillsammans med kollegorna på marknadsavdelningen utvecklar, planerar och producerar du marknadsföring för Bygghemma kopplad till våra leverantörer och vår kampanjplan. I nära samarbete med interna och externa kontakter arbetar du med hela kedjan, från idé till publicering. Du arbetar också med Bygghemmas Brandbook och svarar för löpande uppdateringar och vår efterlevnad av denna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter;

I nära samarbete med våra Produktchefer koordinerar du arbetet med våra leverantörers kampanjplaner.
Du driver kompletta produktionsprocesser, från insamling av information och material, till kampanjproduktion och uppföljning.
Du producerar grafiskt material till kampanjsidor, kampanjbanners, nyhetsbrev och externa digitala kanaler.
Du arbetar med framtagning av grafiska koncept och copy såväl som produktion av butiks-, kontors- och profilmaterial.

Tjänsten rapporterar till Chief Commercial Officer och är placerad vid vårt huvudkontor i Malmö, cirka 2-3 minuters promenad från Malmö C.

Profilen
Vi söker dig som har minst 2-4 års dokumenterad erfarenhet inom – och stort intresse för – grafisk produktion och grafiska koncept. Du är van vid att arbeta i Adobe CS-paketet och mycket god erfarenhet av InDesign, Photoshop och Illustrator. Erfarenhet av projektledning, kampanjkoordination och produktion av material för digitala kanaler är ett plus. Likaså om du arbetat med rörligt material i exempelvis After Effects eller annat videoredigeringsprogram.

För att lyckas i rollen behöver du ha god vana av att arbeta effektivt på egen hand med ett stort antal projekt samtidigt. Du har en stark förmåga att skapa struktur i flödet från idé till produktion. Det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete med text och bild samt att du har ett öga för helheten. Vi ser gärna att du har ett intresse för heminredning och renovering.

Vi erbjuder
Ett varierande och spännande arbete hos Nordens ledande e-handelsaktör. Du får en omväxlande roll med duktiga kollegor och stor potential att utvecklas inom en snabbväxande koncern.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Coca-Cola i Sverige byter till återvunnen plast

Förnybar el och delning av utsläppsdata är några av kraven man nu ställer på sina underleverantörer.

Förra året blev Sveriges Coca-Colas första marknaden i världen där företaget gick över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade PET-portföljen. Nu byts även plastfilmen runt alla stora flaskor i fyrpack ut till 100 procent återvunnen plast, skriver man i ett pressmeddelande.

Coca-Cola skriver att man arbetar ”för en värld utan avfall”. Och som en del i detta arbete, med målet att komma ned till noll utsläpp av växthusgaser 2040, tas nu ytterligare ett steg. Under första halvåret i år går Coca-Cola i Sverige över till återvunnen plastfilm (PELD) på alla fyrpack för flaskor över 1,5 liter.

– Plast är ett effektivt förpackningsmaterial förutsatt att det samlas in och återanvänds så att inget blir till skräp. Coca‑Cola i Sverige vill vara med och bidra till omställningen mot en cirkulär ekonomi. Nu tar vi ett stort steg när vi som första marknad i världen går över till 100 procent återvunnen plast för hela den lokalproducerade portföljen, säger Sofie Eliasson Morsink, vd Coca‑Cola European Partners Sverige AB

Krav på underleverantörer

Eftersom drygt 90 procent av utsläppen uppstår i scope 3 (indirekta utsläpp som uppstår i värdekedjan, både uppströms och nedströms) måste leverantörer mobiliseras och nära samarbeten inledas. Coca-Cola uppger att man för att nå netto noll 2040 är målet att 100 procent av de strategiska leverantörerna ska ”sätta vetenskapligt baserade reduktionsmål och använda 100 procent förnybar el till 2023 samt dela data för sina utsläpp av växthusgaser”.

Läs mer om Coca-Colas klimatmål här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stabilt år för Promotionhuset

redaktionen@branschkoll.se
Annons

NWP-ÅF vinner upphandlingar på löpande band – fyra bara i år

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ännu ett universitet på jakt efter produktmedia – maxvärde 10 miljoner kronor

redaktionen@branschkoll.se
Annons