Logga in

Burde Förlags söker Kreativ originalare/ mönsterproducent

11 januari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Vi säljer mer kalendrar än någonsin! Vår inhousebyrå består av ett kreativt team som utvecklar nya trendiga kollektioner varje år. Nu behöver vi dig som är duktig och snabb på att producera snygga mönster till våra designade kalendrar och andra produkter som anteckningsböcker, gratulationskort mm. Teamet består, tillsammans med dig, av 3 personer, detta team ingår även i produktutvecklingsgruppen. Du ska vara intresserad av färg och form, ha en konstnärlig ådra och vara noggrann. I arbetet ingår även mycket annat arbete för digital produktion men också med trycksaker som katalogproduktion, bildhantering, säljmaterial mm. För oss är säljande bilder betydelsefullt därför är det också viktigt att du har kunskaper i fotografering.

Du måste ha erfarenhet av att leverera material för digitala kanaler och tryck, och du arbetar obehindrat i designprogrammen InDesign,
Photoshop och Illustrator, samt hela Officepaketet. Tjänsten är en heltidstjänst. Du kommer vara en betydelsefull del av teamet så det är självklart att du har din arbetsplats på vårt kontor i Växjö. Distansarbete fungerar inte för den här tjänsten.

Sök redan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut!
Dock senast 8/2. Skicka ansökan till jobb@burde.com. Bifoga även din portfolio eller arbetsprover.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Papper som lyfter varumärket – ”Att säga att det är för dyrt är inte okej”

I höstas började Dilip Jernsparv på Papyrus för att sprida budskapet om hur papper kan hjälpa företag att effektivare få fram sina budskap. Under konceptet Value in Paper har man ett stort utbud av specialpapper som i och med utvecklingen inom kommunikationsområdet blir allt mer aktuella att använda. (mer…)

De bygger Tetra Paks första digitalpress – produktanpassning, kundinteraktion och spårbarhet i fokus

Tetra Pak tar ett stort steg när de nu börjar utforska den digitala trycktekniken för sina dryckesförpackningar. (mer…)

Modegigant teamar upp med heta Sulapac – ska ersätta plastförpackningar

Nyligen skrev vi om Sulapacs nedbrytbara sugrör – nu inleder de ett samarbete med det globala mode- och skönhetsvarumärket Chanel. (mer…)

De blir Svenska Fotbollförbundets tryck- och logistikpartner inom merchandise, profil och evenemang

(Bild: Pressbild)

Promotionbolaget kommer vara en central samarbetspartner i att utveckla och marknadsföra fotbollsförbundets merchandise, profilprodukter och evenemangsprofilering. (mer…)

Europeiskt onlinetryckeri startar webbshop för produktmedia – ”trycksaken är den bästa annonsen”

Den digitala printerjätten har nosat på produktmedia ett tag, men nu kliver de in med bägge fötterna. 

Allt fler vill ta pauser från det digitala – hjälp människor att koppla av

Två av tre vill ha obligatoriska pauser från sina digitala enheter, samtidigt som 1 av 4 från millennie-generationen hellre hade tappat luktsinnet än varit tvungen att sluta använda sina teknikprylar. (mer…)

Rätt förpackning kan reducera klimatpåverkan med 99 procent

Att byta förpackningsmaterial från plast till papper kan reducera klimatpåverkan med upp till 99 procent – förpackningsdesigners kan spara mycket på miljön genom att välja rätt. (mer…)

Stora Enso ansluter till textilprojekt startat av H&M och Ikea

(Bild: Inter IKEA Systems)

Stora Enso ska bygga en demo-anläggning för förvandling av trä till textil.

Självlysande annons i DI Weekend – släck lampan och läs hela budskapet

(Bilder: Skärmdumpar från film Youtube)

I DI Weekend nyligen satsade Volkswagen extra på en annons med självlysande tryckfärg – även omslaget på tidningen använder den självlysande färgen. (mer…)