Malmö

BRIO söker Grafisk Designer / Final Art

Om BRIO

Vi på BRIO har skapat kvalitetsprodukter sedan slutet av 1800-talet. Sedan dess har vi framgångsrikt kombinerat innovation med respekt för vårt arv av hantverk och produkter. Kanske har du fina barndomsminnen av att leka med våra leksaker? För det är det som vårt uppdrag bygger på: att skapa glada barndomsminnen – se till att dagens barn känner på samma sätt om BRIO som generationerna före dem. Vi kommer att fortsätta erkänna magin i lek och stödja barns tillväxt och utveckling på ett säkert sätt. BRIO grundades 1884 i Osby, en liten by belägen i södra Sverige. Idag har den lilla familjedrivna verksamheten vuxit till det globala företaget BRIO AB, med dotterbolag i Japan och distributörer över hela världen. BRIOs produktportfölj består för närvarande av varumärkena BRIO, Alga, Ravensburger samt Thinkfun.

Om tjänsten

Nu rekryterar vi en Grafisk Designer / Final Art till BRIOs internationella marknadsteam, där du kommer att jobba med BRIO som varumärke. Vi söker dig som är noggrann, van vid att tolka skisser och att leverera tekniskt säkrade original till tryck och för digital publicering. Du producerar utifrån givna briefer och inom ramen för givna manér med BRIOs varumärke i fokus. Vi söker dig som är tekniskt kunnig, oavsett kanal och har en stark känsla för form och layout.

Mer om tjänsten 

Som Grafisk Designer / Final Art på BRIO  är du en del av marknadsteamet där du har en viktig roll. Du kommer att ansvara för skapandet av våra toolboxes som används av marknaderna runt om i världen. Dessa toolboxes kan inkludera digitala verktyg som används till e- handelsplattformar, videor, innehåll till sociala medier, marknadsföringsmaterial till butik/försäljningsställen och tryckta annonser för tidningar. Andra förekommande uppgifter är att ansvara för framtagande av publikationer som detaljhandels- och konsumentbroschyrer, uppdateringar av produktblad och utveckling av innehållet på BRIOs hemsida och i BRIOs mediebank.

Din profil

Vi söker dig som med kreativa ögon kan ta fram fantasifulla lösningar för komplexa utmaningar. Du ska trivas i att på ett prestigelöst sätt arbeta med många olika uppgifter. För att trivas i rollen bör du gilla att producera tryckfärdiga original från skisser, vara duktig på att formatanpassa bilder till olika medier och ha ett öga för detaljer. Du behöver också vara noggrann, flexibel och van att jobba med deadlines. I denna roll är det viktigt att du känner stolthet för ditt kunnande, är självgående, initiativrik samt bra på att samarbeta.

Kvalifikationer och erfarenhet 

  • Eftergymnasial relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
  • Goda kunskaper i Adobe Suite och framförallt InDesign, Photoshop, Illustrator och After Effects
  • Minst två års erfarenhet av arbete med tryckta medier och digitala produktioner
  • God känsla för färg och form
  • Förmåga att tolka skiss och ta ut i skarpa original
  • Förståelse för olika kanalers uttryck
  • Du behärskar engelska och svenska både i tal och skrift.

ANSÖKAN

I denna rekryteringsprocess samarbetar BRIO med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 3 juni 2022.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Sex hållbarhetsrapporter från förpackningsbranschen

Hållbarhetsrapporten, där man öppet delar med sig av framsteg (och motgångar) i sitt hållbarhetsarbete, håller på att bli standard för alla företag. För att du ska kunna inspireras och lära av kollegor i branschen har vi här samlat sex förpackningsföretags rapporter.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

De får stöd för att utveckla PFAS- och plastfria livsmedelsförpackningar

Vinnova går in med pengar.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Framtidens förpackning ska utnyttja naturens uppfinningsrikedom

It’s a Wild Life! Det är dags för Pida och i år ska deltagarna hämta inspiration från naturen.

It’s a Wild Life! är temat för Billerudkorsnäs designtävling Pida 2022, där 350 designelever från sju länder gör sitt bästa för att inspirera och imponera med egna tolkningar av vad förpackningsdesign kan lära av naturen.

Pidas idé är att lyfta fram unga, nytänkande talanger för att främja hela förpackningsindustrins utveckling.

It’s a Wild Life är ett tema som uppmuntrar deltagarna att utforska naturens egen uppfinningsrikedom, säger Anders Gathu, Marketing Manager Cartonboard på Billerudkorsnäs som arrangerar Pida. De får hitta egna sätt att använda sig av de vackra och sinnrika lösningar som finns överallt i naturen när det gäller former, mönster, funktioner och hållbarhet.

Packaging Impact Design Award (PIDA) har sedan starten 2005 engagerat tusentals designelever över hela världen. Lokala event kommer att ske under maj och juni och en internationell vinnare kommer att krönas vid den förpackningsmässan Luxe Pack Monaco den 3 oktober 2022.

Mer information om Pida 2022 finns här.

– Vi skapade PIDA för att röra om i grytan och utmana inom förpackningsbranschen, säger Lena Dahlberg, Manager Application Development Paperboard på BillerudKorsnäs. Och det tycker vi att vi lyckats med. PIDA är en frisk fläkt för hela branschen, och eleverna överträffar sig själva år efter år, säger hon i ett pressmeddelande.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Pacson rekryterar nyckelpersoner inom hållbarhet

Sedan några veckor tillbaka är Henric Wahlgren och Henri Waher på plats hos på Pacson.

Henric kommer senast från en tjänst som projektledare hållbar utveckling på Södra Munksjön Utveckling och blir ny hållbarhetsstrateg hos Pacson.

Henri rekryterades från AW technologies där han varit projektledare kvalitetsutveckling och går in i en roll som kvalitetsansvarig på Pacson, enligt ett linkedininlägg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons