Logga in

Branschprofilen Anders Medbo går igenom rykande färsk rapport om tillväxtmöjligheter

01 februari, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Den 6 februari på mässan Sign & Print Scandinavia så kommer Anders Medbo tillsammans med nätverket Grafkom gå igenom en färsk rapport publicerad av amerikanska SGIA & NAPCO, rapporten redogör för var och hur grafiska producenter ser tillväxtmöjligheter och hur man tänker sig kunna utveckla befintliga verksamhetsområden.

– Tillsammans med den trendspaning som Grafiska Leverantörsföreningen/Grafkom/Branschkoll, gjort under ett antal år får man en intressant inblick i hur grafiska producenter ser på framtiden och möjligheter till framtida tillväxt, och hur man planerar att ta sig in på nya segment. Likheterna är större än skillnaderna mellan USA och Sverige, säger Anders Medbo.

Grafkom bjuder på lunch

Efter att Anders presenterat rapportens resultat så bjuder nätverket Grafkom på lunch till alla som deltagit, mer information om schema och lunch hittar du här.

Så lyckades Arkitektkopia med lansering och försäljning av CMYK+

Arkitektkopia var under sommaren 2018 det första tryckeriet i Sverige som erbjöd sexfärgstryck med tekniken som man kallar ”CMYK+” – det vill säga möjligheten att digitaltrycka med guld, silver, vitt och klarlack. (mer…)

7 maj: Prata framtid med Landa och 100-tals andra företag i branschen

Tongivande aktörer i grafiska bransch träffas på Print Next den 7 maj i Stockholm. Det blir en högintensiv dag med massor av möjligheter! (mer…)

Guiden som hjälper dig skapa återvinningsbara trycksaker

Tänk på det här när du designar trycksaker som ska vara lätta att återvinna. (mer…)

Varannan internetanvändare blockerar reklam – positivt för trycksaker och produktmedia

Undersökningarna om hur många som blockerar digital reklam duggar tätt och resultaten skiljer sig kraftigt mellan dem. Här kommer dock ett resultat som är glädjande för oss som valt att kommunicera i den analoga världen.

Netflix vänder sig till print för att bli tagna seriöst

Det tryckta mediet används ännu en gång för att vinna respekt och för att skapa en produkt som står ut i bruset.

21 Grams gör stort förvärv

21 Grams har förvärvat 100 procent av aktierna i Mailworld Group,

Reklamkakan 2018 – fysisk kommunikation står stark (med några självklara undantag)

IRM har släppt sin årsrapport för 2018.

Svenska tryckeri-chefer

Lite branschstatistik.

Fälls för ”vilseledande” miljökommunikation – hur kommunicerar du?

Vilseledande: ”För varje tugga hjälper du till att rädda klimatet”.