Branschkoll växer med nytt bevakningsområde
Idag lanserar Branschkoll sin senaste satsning inom förpackning och etikett.
Det är precis vad det låter som, vi utökar vår bevakning till att även innefatta förpackningar och etiketter. Upplägget blir precis som med print och produktmedia – snabba, konkreta och relevanta nyheter som gör ditt arbete som beslutsfattare lite enklare.
Ny redaktör
För att ro det här i land har vi anställt en ny redaktör, han heter Åke Persson och har grymt mycket erfarenhet från tryck, magasin och papper. Han säger själv så här om sin nya tjänst:
– Att bli redaktör för detta är något som verkligen ska bli roligt, stimulerande, utmanande, lärorikt och alldeles underbart. Efter att ha jobbat på olika tryckerier sedan 1983 så får jag nu gå in djupare i två nischer av den grafiska branschen som jag tidigare mest berört i periferin. Jag ser fram emot att få respons och tips från läsarna samt att framöver få besöka företag i branschen, säger Åke Persson i ett pressmeddelande.
Helt nytt veckobrev
I sann Branschkoll-anda kommer vi vara nischade inom det specifika området, alltså förpackning och etikett, men i den sfären försöka vara så heltäckande som möjligt. Du som läsare kan förvänta dig en bred rapportering inom området med extra mycket kärlek och bevakning inom hållbarhet, ekonomi och produktutveckling.
Självklart tillkommer även ett helt nytt veckobrev som har fullt fokus på förpackning och etikett – vilket kommer komma ut en gång i veckan.
– Ända sen jag började på Branschkoll 2018 har jag lite skämtsamt sagt “Institutionen Branschkoll”, men det har också funnits ett visst mått av allvar. Branschkoll är fantastiskt nog väldigt uppskattat av våra prenumeranter och det är tack vare det som vi kan fortsätta göra det här som vi tycker är så kul. Med det nya bevakningsområdet förpackning och etikett kommer vi ett steg närmare den där “instution-statusen”, säger David Linnér redaktör för Branschkoll Promotion.
Ingår för alla som redan prenumererar på Branschkoll Print
Så om förpackningar är en viktig del av din verksamhet – eller om det är något du tittar på inför framtiden – så kommer det här nyhetsbrevet vara ett grymt sätt att hålla koll på vad som sker i den snabbt växande och omställnings-präglade branschen.
För dig som är prenumerant på Branschkoll Print idag så ingår den nya tjänsten, om du inte är prenumerant på Branschkoll Print men vill läsa mer om förpackningar så är det bara att du kontaktar oss så hjälper vi dig att komma igång.
– Miljöfrågor, en e-handel som växer explosionsartat, effektivitet, design, varumärkesbyggande och logistik, alla dessa ämnen är oerhört centrala för förpackningsbranschen som kommer förändras enormt det kommande decenniet. Och vi ser väldigt mycket fram emot att hjälpa beslutsfattare i branschen på den resan, avslutar Ola Karlsson, grundare och vd på Branschkoll.
Om du vill veta mer
–> För dig som vill kunna läsa allt vi skriver på Branschkoll så går det att teckna en prenumeration här.
–> Bakgrunden till Branschkoll – som startade 2010 – kan du läsa om på sidan ”En tratt och ett filter”.
–> Vill du sätta upp dig på veckobrevet som är gratis fyller du i din mailadress här: