v2 – Nyckeltal för internet, ytterligare konsolidering och mer om den nya trycksaksmomsen

Hej,
Konsolideringen i branschen fortsätter när Exaktaprinting går in i AM-tryck och KST köper Växjö offset.

Effekten av marknadsföring
Begreppet Effekt blir allt viktigare för reklamköpare – Svenska marknadschefer har det som nummer två på listan över de viktigaste utmaningarna för en marknadsavdelning just nu. Men svenska företag är dåliga på att mäta just effekten enligt en ny undersökning.

Nya trycksaksmomsen
Den nya momsen på trycksaker ligger och ”bubblar”. Skatteverket har kommit med nya riktlinjer.

Nyckeltal för internet
Internet växer kraftigt – se nyckeltal för 2010 – men det medför också problem med minskad effekt i bland annat e-postkampanjer.

Ny standard för variabeltryck
För den som måste sätta sig in i den nya standarden för variabelt tryck – PDF/VT –  är detta webbseminarium en bra start.

Till sist: Konkursstatistiken för december och hela 2010 kommer nästa vecka eftersom SCB släpar efter i sin rapportering.

Detta och annat hittar du på sidan Branschpuls. I vänsterspalten finns artiklar, i mittspalten ligger ”I korthet” och ”Pressmeddelanden”. Längst till höger på sidan ligger platsannonser och aktuella event.

Tipsa oss gärna om ämnen som du vill att vi tar upp — det är bara att svara på det här mailet eller ringa.

God fortsättning
/Ola
070-566 09 52

Dansk print- och profilaktör startar i Sverige

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rise anordnar kostnadsfri kurs – ta reda på vad dina produkter innehåller

Den 8 december håller Rise en kostnadsfri grundkurs för dig som vill lära dig mer om kemikalier i dina varor/produkter.

Kursen är digital och är 3,5 timmar.

Som företag är det ditt ansvar att veta om de produkter du sätter på marknaden innehåller skadliga kemikalier. Men hur vet du om en vara innehåller farliga ämnen? Vilka kemikalier är det egentligen som ska fasas ut? Substitutionscentrums grundkurs är till för dig som vill komma igång och arbeta med kemikalier i dina varor

Läs mer och anmäl dig här.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fyra av fem nordbor litar inte på grön marknadsföring enligt ny studie

Även oberoende tredjepartscertifieringar har problem med tilliten. Så här tycker konsumenter i Norden om hållbar konsumtion.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nydesignad vinkartong för e-handel från Smurfit

Smurfit Kappa har lanserat en ny förpackningslösning som är speciellt anpassad för vin, för att hjälpa företag att dra nytta av den fortsatta tillväxten av vinförsäljning via e-handel.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Finat Label Competition – öppet för anmälan

Ämnen i artikeln: Etikett
Ämnen i artikeln: Etikett
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Investerar i e-handelsförpackningar – ”lösningen är till sin natur hållbar”

Investeringen ska serva hela Europa.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Rätt förpackning kan minska matsvinnet – 30 års forskning sammanfattas i ny bok

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Nordic Paper skärper sina klimatmål

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hylte Kommun ska sälja mark till Stora Enso

Ämnen i artikeln: Formed FiberStora Enso
Ämnen i artikeln: Formed FiberStora Enso
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hur påverkar förpackningen försäljningen – halvdagsseminarium

Hur kan du paketera, presentera och prissätta dina förpackningar för att synas bättre och öka försäljningen?

redaktionen@branschkoll.se
Annons