Logga in

Branschkoll ansluter till Breakits Impact Challenge

28 april, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Breakit lanserade i dagarna sin så kallade Impact Challenge som går ut på att företag ska bli klimatsmartare på 30 dagar.

En digital bootcamp som går ut på att göra det nya näringslivet klimatsmart – och på sikt klimatneutralt”. Så beskriver Breakit sitt intiativ som alltså går ut att göra sitt företag mer klimatsmart genom fem utbildningssteg och tillhörande utmaningar. Utmaningen börjar den 6 maj och består av 5 steg/uppdrag som än så länge är hemliga.

Impact challenge i punkter (saxat från tävlingssidan):

  • Utmaningen pågår i 30 dagar och det kostar inte en krona att delta (vi har turen att ha grymma partners som backar initiativet)
  • Vi kommer att bjuda på en massa exklusivt premium-material – som vi tar fram med hjälp av en rad experter – som i fem steg hjälper dig göra ditt företag klimatsmart.
  • Er logga syns här på kampanjsajten, vilket visar att ni är med och tar ansvar.
  • Vi avslutar med en rolig och klimatsmart fest på Norrsken (exklusivt för er som deltar).
  • De som klarar alla steg får ett fint diplom och en digital stämpel. Dessutom delar vi ut pris i tre kategorier för de som kämpat lite extra!

– Det här kommer att bli en kul men också stundtals tuff månad för alla som sajnar upp sig – inklusive oss själva. Men vi är övertygade om att det går att göra stora förändringar med smarta och hyfsat enkla medel”, säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på Breakit.

Massor av företag har redan antagit utmaningen

I och med antagningen av utmaningen slår Branschkoll följe med företag som The Humble Company, Kivra, och Kry. Med en förhållandevis liten redaktion som vi är (två personer) och med ganska få uppenbara miljö-negativa moment i verksamheten så ska det bli väldigt spännande att se vad vi kan göra och hur vi kan göra det, för man kan alltid göra något.

Vill du vara med? Här hittar du allt du behöver veta.

Brandfactory investerar i skärbord från Zünd

Dennis Hallam (operatör), Daniel Forsgren (teamledare storformat) och Daniel Redner (produktionschef) framför det nya skärbordet. (Bild: Press)

Brandfactory investerade under slutet av 2020 i ett nytt skärbord till sin produktion i Farsta (mer…)

Horizon digitialiserar – flera stora nordiska investeringar i efterbehandling

Horizon jobbar kontinuerligt med att ta fram smarta lösningar för tryckeriernas efterbearbetning av trycksaker.

Horizon har under senaste åren sålt tre stora limlinjer i Norden – så här ser man på framtidens grafiska företag. (mer…)

Mest lyssnat på Branschkollpodden 2020 – är du vår nästa gäst?

Några av gästerna i Branschkollpodden under 2020.

Tolv branschprofiler gästade Branschkollpodden 2020. (mer…)

21grams byter ägare – säljs för 350 miljoner kronor

Stefan Blomqvist, vd 21grams och Hans Leybaert, vd Unifiedpost Group. (Foto: 21grams)

21grams – som genom samordning effektiviserar både fysisk och digital post – får en ny ägare i Unifiedpost Group som sedan september 2020 är noterat på börsen i Belgien. Nu satsar ledningen på ytterligare tillväxt. (mer…)

Sigtuna Gravyr förvärvar och dubblar kapaciteten

Stärker maskinpark och kundbas genom förvärvet av en kollega.

3 aktörer slås ihop till 1 i Blekinge och flyttar till nya lokaler

Ny logotyp och nytt varumärke för de tre bolagen, som nu blir ett.

Nyligen utsågs man till ”superföretag” – nu flyttar man ihop och skapar ett gemensamt varumärke.

Tillverkat kartong till många klassiska ölunderlägg – Nu avvecklas Värmländska Svanskogs bruk

Tillverkningen flyttas till Tyskland.

Lanserar nytt påkostat inredningsmagasin – TMG Sthlm står för trycket

Tidigare chefredaktör för tidningen Residence, Hanna Nova Beatrice, lanserar inredningstidningen The New Era Magazine.

20 nya HP Indigo i Norden under 2020 – så här har volymerna utvecklats

Johan Gustafsson och Johan Lidström på Visutech.

Visutech, som säljer HP Indigo i Norden, rapporterar om utvecklingen under Coronaåret. 20 nya pressar är hittills sålda i Norden i år och volymerna är på väg tillbaka för civiltryckerierna.