BrandSystems tar sig in på Gartners MRM Magic Quadrant
Svenska MRM-leverantören BrandSystems, som är delägd av Edita, stärker sin position som systemleverantör inom MRM (Marketing Resource Management) i Norden, efter att ha introducerats i Gartners årliga analysrapport ”Magic Quadrant for Marketing Resource Management” som publicerades den 4 februari 2013.
Många branschbedömare betraktar Gartners rapport som den mest inflytelserika och viktigaste källan till information om MRM-marknadens aktörer. För BrandSystems innebär detta ett internationellt erkännande som ett av världens främsta teknikföretag inom MRM.
– Erkännandet betyder mycket för oss internt, säger Peter Svahn, vd för BrandSystems. Att vi jämförs bredvid de ledande internationella jättarna inom vår bransch visar att vår strategi är rätt, och att våra satsningar inom produktutveckling ligger i linje med marknadens krav.
Bland annat skriver Gartner att BrandSystems visar på en bredd i produktportföljen, som sträcker sig över samtliga fem kompetensområden inom MRM: planning and financial management, creative production management, DAM (Digital Asset Management), marketing fulfillment, and reporting.