Logga in

Brandmaster bygger bro till Adobe

26 maj, 2020 | Av: Branschkoll | Dela:

Brandmaster fortsätter att utöka sin portfolio. Denna gång genom en brygga mellan verktyg i Adobes programutbud såsom Indesign, Photoshop, Illustrator, Premier samt Incopy och Brandmasters ”digital asset management”-plattform.

All media som lagras i Brandmasters mediabank blir nu enkelt tillgängligt i Adobes program.

– Vi arbetar kontinuerligt med att enklare arbetsprocesser för våra kunder. Vårt övergripande mål är att se till att marknadsförare globalt kan arbeta så effektivt som möjligt med sin varumärkeshantering. Den här integrationen möjliggör en strömlinjeformad marknads- och brandingprocess, och passar in med vårt resterande erbjudande, säger Karl Fredrik Lund CEO på Brandmaster.

Bättre samarbete mellan in-house, byråer och designers

I ett meddelande skriver man att integrationen mellan Brandmasters DAM-applikation (mediabank) och Adobe Creative Cloud, gör det möjligt för marknadsavdelningen, byråer och grafiska designers att snabbt och enkelt komma åt relevant digitalt material direkt i verktyget de arbetar med, till exempel Adobe Illustrator, utan att behöva lämna programmet. Det underlättar för samarbeten över gränser och mellan hemmakontor. Skapa kampanjer enklare samtidigt som det lättare går att säkerställa att varumärkesidentiteten bibehålls över samtliga kanaler.

550.000 Brandmaster-användare i över 110 länder kan nu dra nytta av detta nya tillägget.

Största tryckeriupphandlingen avgjord i domstol

Förvaltningsrätten i Stockholm (Bild: wikimedia.org)

Trycksaker för i runda slängar 150 miljoner kronor årligen står på spel och nu har domstol avgjort utgången. Men domarna kan överklagas.

Fespa flyttas fram igen – tajt grafisk mässvår väntar

Fespa i Madrid blir inte av i oktober 2020 på grund av riskerna med den globala pandemin. Nu blir det tätt bland mässorna till våren. (mer…)

Modetidningen Vogue startar i Norden – ska återinföra kraften i att ha en prenumeration

Martina Bonnier, tidigare chefredaktör för Damernas Värld, startar Vogue Scandinavia nästa år.

Tryckeri förvärvar konkursbo och börjar trycka på textil – ”Vi har spänt bågen hårt”

Europas långsamma återhämtning – Så här påverkas tryckerierna av Covid-19 (v25)

Vecka 25: Europas grafiska företag återhämtar sig allt mer från Coronakrisen men fortsatt extremt tufft i England och Italien. Läs mer i den senaste rapporten från Heidelberg.

Strålfors rekryterar ny försäljningschef

Erika Hjertén blir ny Head of Sales på Strålfors (mer…)

Ink n Art gör storsatsning på förpackningar

Jesper Hammarstrand är vd för Ink n Art och en av de som drivit den nya satsningen på förpackningar. (Bild: Pacsome)

Produktmedia-återförsäljaren och tryckeriet Ink n Art i Göteborg gör nu en storsatsning på förpackningar med det nya bolaget och varumärket Pacsome. (mer…)

Även Finland kampanjar för inhemsk produktion

Den finska grafiska branschföreningen har tagit fram ett märke som visar på att en trycksak är producerad i Finland. Därmed följer man efter Norge och Danmark med att ge tryckerierna i landet ett sätt att visa att produktionen är lokal.

Största tryckeriupphandlingen närmar sig avgörande – 147 miljoner står på spel

Avgörande läge för svenska tryckerier – trycksaker för 147 miljoner kronor årligen står på spel. Här är tryckerierna som kan vinna – och försvinna från avtalet.