Logga in

Brand Factory söker Operatör Grafisk produktion

26 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:
Brand Factory söker en operatör till vår grafiska produktion. Arbetet består av blandade moment såsom att sköta digitala storformatsskrivare, cad skärning, laminering, montering och andra manuella arbeten. Du har hög arbetsmoral och stort engagemang för arbetet. Du är noggrann, pålitlig och har lätt för att passa in i ett arbetslag. Vi kan erbjuda dig ett varierande och stimulerande arbete i en kreativ miljö. Arbetstiderna är 2-skift (06.00-14.30 ena veckan och 14.15-00.30 den andra veckan). Stresstålighet och förmåga att ta egna initiativ är ett absolut krav liksom flytande svenska då instruktioner är skrivna på svenska. Erfarenhet av att grafiskt arbete och speciellt handhavande av digitala pressar är en merit. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Endast ansökningar via mail tas emot.

Kompetenser

• Digital tryckning
• Screentryck
• Maskinskötsel, grafisk o. pappervaruindustri

Arbetslivserfarenhet

Maskinoperatör, tryckeri: 1-2 års erfarenhet

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Växande Postemballage i Jönköping investerar i ökad kapacitet och fler tjänster

Postemballage i Jönköping hjälper tryckerier med både tryck på kuvert och med förpackningar för frakt. Men man gör också profilprodukter, kuvertering, printning, fals- och plock, inplastning och annat inom distribution. Under det gångna året har man växt ytterligare och nu investerar man i ökad kapacitet och fler tjänster. (mer…)

Danagårdlitho marknadsför sina miljösatsningar med ny film

Danagårdlitho berättar i en film om hur man jobbar med miljö- och klimatfrågor.

I en tre minuter lång film berättar Linn om hur tryckeriet Danagårdlitho tänker kring trycksaker och miljö. (mer…)

Debatt: Ta bort priskorgarna i offentliga upphandlingar av trycksaker

Grafiska företag fyller ofta i stora priskorgar i samband med anbud i offentliga upphandlingar. Priserna blir snabbt gamla och tar orimligt mycket tid att fylla i.

Offentliga upphandlingar inom grafisk bransch tar orimligt stora resurser för inblandade företag på grund av upphandlingsprocessen och att många tilldelningar överklagas till domstol. Här presenteras en idé på hur man skulle kunna utveckla och förenkla processen.

Tryckeriet Moo erbjuder sina kunder att investera i bolaget

Moo.com planerar att ta in kapital från sina kunder.

Online-tryckeriet Moo, med produktionsanläggningar i England och USA, undersöker intressent bland sina över en miljon kunder att bli gräsrots-finansiärer.

Smurfit Kappa lanserar leksaker i wellpapp

Smurfit Kappa har lanserat en kollektion med leksaker av papper

4evergreen – en ny allians för fiberbaserade förpackningar

4evergreen är en ny industriallians för aktörer inom fiberbaserade förpackningar. Bland medlemmarna finns flera tunga namn inom förpacknings- och pappersindustrin. (mer…)

Svenskproducerade trycksaker är bäst för miljön – ”blir standard för att beräkna CO2-avtryck för trycksaker”

Åtta.45 är det första svenskägda tryckeriet att certifieras för användning av Climate Calc – som beräknar en trycksaks CO2-avtryck. Nu ska många fler följa efter. (mer…)

Digaloos grundare går vidare – här berättar han varför

Efter försäljningen av Digaloo till Taberg Media Group i mars 2018 väljer nu vd:n Jannes Dahlgren att lämna företaget. (mer…)

Workflow Summit: Finns det för mycket mjukvara i grafisk bransch?

Den 12 november var det dags för den grafiska branschen att lära sig mer om automatisering och arbetsflöden när Grafkoms Workflow Summit 2019 hölls i Stockholm. (mer…)