Brand Factory producerade vårkampanj för Lindex

lindex_hjarta_0

(Bild: Brand Factory)

Brand Factory har under våren producerat ett omfattande kampanjmaterial till Lindex vårkampanj 2016.

Resultatet blev bland annat 375 stora hjärtan av materialet kapa och kartong som producerades i tryckeriet i Farsta söder om Stockholm. Hjärtat transporterades i delar och monterades av Lindex-personal på plats.

Mindre kampanjmaterial placerades inne i butiken och större i skyltfönstren.

– Komplexiteten kring den här typen av varumärkesprofilering och visuell kommunikation bör inte underskattas. Det gäller att det ska vara kostnadseffektivt, fraktas, monteras, fungera storleksmässigt i buktiken och vara så miljömässigt som möjligt. Genom att skicka prototyper till Lindex kunde Lindex personal testade hur lång tid det tog att sätta ihop det, för att veta hur mycket tid butikspersonal och visual merchandisers behövde lägga ned på monteringen, säger Tomas Jäverling på Brand Factory i en kommentar på brandfactory.eu.

Åtta.45 investerar i ny plattform för digitaltryck – köper tre nya pressar

Åtta.45 investerar i flera inkjetpressar, en arkpress och ny mjukvara.

redaktionen@branschkoll.se

De köper Lenanders Grafiska

Stora förändringar i produktionen.

redaktionen@branschkoll.se

Startup bygger ny marknadsplats där företag kan byta till miljösmarta förpackningar

Ska bli länken som effektiviserar och automatiserar processen mellan förpackningsleverantörer och köpare. Målet är att hjälpa alla små och medelstora företag att byta till förpackningar som är bättre för miljön.

redaktionen@branschkoll.se

Industrigrupp förvärvar sin tredje etikett-aktör på kort tid – köper också in sig i Norge

Etikettmarknaden konsolideras ytterligare på den svenska marknaden.

redaktionen@branschkoll.se