Gå till innehållet

Boxon konsoliderar varumärket och knyter ihop digitala portaler

Puls

Boxons digitala arbete de senaste åren har resulterat i både webbshoppar och kundportaler för kunder och underleverantör, samt beställningsportaler för kundunika etiketter och emballage.

Att ha en mängd olika portaler har enligt bolaget nu blivit ohållbart och därför har de valt att slå ihop dessa. Det här betyder nu att ”3 blir 1” när Boxon konsoliderar sitt varumärke och lanserar en ny webbplats.

Det nya konceptet har lanserats på den nya webbplatsen Boxon.se, där de integrerat webbshoppen och kundportal. Samma konceptlösning har de även använt sig av i Danmark och Norge. Samt tagit fram en ny webbplats för Finland och England, dock utan webbshop. Nästa steg blir att lansera den nya webbplatsen i Tyskland och Frankrike i början av 2019.

– Det har inte varit en alltför lätt uppgift,  en stor utmaning har varit att hitta en struktur och användargränssnitt som kommunicerar vårt varumärke, erbjudande och våra produkter på ett och samma ställe. Och som dessutom ska rikta sig till olika kundgrupper, stora som små, och med olika behov, säger Emilie Olsson Digital marknadschef, i ett pressmeddelande.

Läs mer

Mer i ämnet: Print

Senaste från Branschkoll