Bording Q3: Framgång i viktiga projekt

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Bong minskar men ger fortsatt positivt resultat

Ämnen i artikeln: Bong
Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny Norden-chef på Bong

Ämnen i artikeln: Bong
Ämnen i artikeln: Bong
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Mediebyråbarometern: Annonsering fortsätter tappa – dr växer ytterligare

Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
Ämnen i artikeln: Mediebyråbarometern
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sociala verktyg driver tillväxt

Ämnen i artikeln: Googlesociala medier

En ny europeisk studie, framtagen av Millward Brown på uppdrag av Google, visar att användning av sociala verktyg i verksamheten kan leda till ändrade affärsstrategier. De tillfrågade berättade att företagen redan har kunnat förbättra följande aspekter av sin verksamhet med hjälp av sociala verktyg:

  • Föra samman idéer och tankar från en geografiskt spridd grupp (79%)
  • Produktivitet (76%)
  • Förmåga att hitta information, människor och kompetens snabbare (72%)

I Sverige används de sociala verktygen lika mycket på alla chefsnivåer, till skillnad från övriga Europa där de seniora cheferna är mer frekventa användare.

Främsta slutsatserna från studien

Ledande befattningshavare:

  • 71% använder sociala verktyg på jobbet minst en gång i veckan jämfört med 49% av juniora chefer

Tre fjärdedelar säger:

  • Sociala verktyg kommer att förändra hur företagen verkar i framtiden
  • Företag som omfamnar sociala medier kommer att växa snabbare än de som struntar i det
  • När de använt sociala verktyg har dessa gjort användaren mer produktiv

Tillväxtföretag:

  • 81% av tillväxtföretagen som använder sociala verktyg säger att de har hjälpt dem att växa och expandera
  • 80% använder sociala verktyg för att förbättra internt samarbete och för att dela kunskap

Studien samlade in synpunkter från 2700 chefer i Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Italien, Nederländerna, Spanien och Sverige.

Källa: Ny europeisk studie från Google avslöjar hur företag använder sociala verktyg för att driva tillväxt

Ämnen i artikeln: Googlesociala medier
redaktionen@branschkoll.se
Annons

PÅ Media uppgraderar crossmedia-lösning

Ämnen i artikeln: Konica MinoltaPÅ MediaVBS
På bilden: Tomas Pall, PÅ Media; Per Rutström, Konica Minolta; Daniel Åhlberg, PÅ Media och Anders Eriksson, VBS.

PÅ Media har tecknat en order om en uppgradering av sin lösning för cross-media. Affärär gjord med Konica Minolta och deras partner VBS. PÅ Media investerade redan år 2010 i Direct Smile crossmediasystem. Både då och nu låg investeringen kring en halv miljon kronor. Man skriver i ett meddelande att affären nu i maj 2012…

PÅ Media har tecknat en order om en uppgradering av sin lösning för cross-media. Affärär gjord med Konica Minolta och deras partner VBS. PÅ Media investerade redan år 2010 i Direct Smile crossmediasystem. Både då och nu låg investeringen kring en halv miljon kronor.

Man skriver i ett meddelande att affären nu i maj 2012 är en stor uppgradering av PÅ Medias nuvarande Direct Smile Crossmedia med en helt ny helhetslösning tänkt för volymhantering av crossmediauppdrag.

– PÅ Media har uppdrag inbokade under 2012 som ska hantera omkring 1 miljon helt personliga och unika mottagare kombinerat för både tryck, mail och sms, säger Thomas Pall i ett meddelande.

Ämnen i artikeln: Konica MinoltaPÅ MediaVBS
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Elanders satsar på Landas Nanografi

Ämnen i artikeln: ElandersLanda

Uppdaterad: Elanders meddelar att man har tecknat ett avtal, ett så kallat letter of intent, med Landa Corporation om att man har för avsikt att köpa tre Landa Nanographic Printingmaskiner. Avtalet skrevs under i förra veckan på Drupamässan och man ska enligt uppgifter i Drupa Report Daily också ha betalat en handpenning.

De tre maskinerna som avtalet gäller är:

  • 1 st rullmatad press (W50) för direktreklam, tanspromo och förlagsprodukter
  • 1 st arkmatad B1-press (S10) för civiltryck
  • 1 st arkmatad B1-press (S10)  för förpackningstryck

”Elanders har haft nära kontakt med Benny Landa och hans utvecklingsteam sedan januari i år och i och med affären blir företagen ”technology partners” och kommer att fortsätta att utveckla och utvärdera nya tekniker”, skriver Elanders i ett meddelande.
– Att samarbeta med en av branschens ledande innovatörer rimmar väl med Elanders vision om att ligga i framkant inom teknikutveckling, säger Jonas Brännerud, vd för Elanders Sverige.

Uppdatering 2012-05-16: Information om vilka maskiner avtalet gäller, samt att man har betalt en handpenning har tillkommit.

Ämnen i artikeln: ElandersLanda
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Intellecta Q1: Minskad volym men förbättrad marginal

Ämnen i artikeln: Intellecta
Ämnen i artikeln: Intellecta
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Gothia tar över konsultteam från MWM

Ämnen i artikeln: GothiaMWM
Ämnen i artikeln: GothiaMWM
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Visutech utökar med innovation inom förpackningsproduktion

Ämnen i artikeln: Visutech
Ämnen i artikeln: Visutech
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Bortom Svanen och klimatneutralitet

redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]