Bording-bolag tar in ny vd – ska växa internationellt


Vill du fortsätta läsa?
Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.
Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll
Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.
(Inkl. Promotion)
Scandbook sänker prognosen

Q1: Vistaprint växer men stagnerar i Europa

Adobe lanserar molnlösning för digital marknadsföring

Vitts nya färg är Gul

Vitt Grafiska i Stockholm byter sin profilfärg en gång per år och nu är det dags för färgen Gul. Marknadsaktiviteter görs, bland annat i form av en tävling, med en stor dos humor.
– Det kändes som om det var lite dystert runt om i världen. Så vi bestämde oss för att byta färg till gul 2013 för att sprida lite glädje. Vissa tycker gul är en ful färg men vi tycker den är kul, säger Vitt Grafiskas vd Dag Wassberg i ett pressmeddelande.
I samband med färgbytet arrangerar Vitt en tävling där Stockholms kreativa skolor, företagets kunder och alla andra som vill får vara med.
Bidragen kan vara grafisk design, copy, foto, illustration, skulptur, måleri eller vad som helst. Bara det går att ladda upp som en bild på Vitts Facebooksida. Förstapriset är 25.000 kr att trycka mapp, examensarbete eller något annat för under 2013. Tävlingen är helt öppen, vem som helst får vara med.
”Så mycket bättre” blir digitalt magasin

Microsoft lanserar egen app-butik

Fototext och Billes går samman

De två Göteborgsföretagen Billes och Fototext går ihop och bildar ett grafisk fullserviceföretag med en omsättning på 220 miljoner kronor.
Affären innebär att Billes köper samtliga aktier i Fototext och under 2013 ska all verksamhet flyttas till Billes, vars anläggning utanför Göteborg nu ska få en rejäl om- och tillbyggnad för att allt ska få plats.
– Billes kändes som en perfekt matchning för oss. Vi har en del överlappande verksamheter där vi tillsammans blir ännu starkare. Men framförallt så har vi mycket verksamhet som kompletterar varandra, säger Fototexts vd Anders Wackfelt (LinkedIn) i en kommentar.
– Vi kan erbjuda hela spannet från små trycksaker som visitkort och broschyrer till utomhusreklam, butikskampanjer och en hel del specialtryck som exempelvis textilprintning och tryck på ljudabsorbenter, säger Niklas Bille (LinkedIn), vd för Billes i en kommentar.
Arkitektkopia fortsätter med Inhousetävling
