Bording-bolag tar in ny vd – ska växa internationellt

Vill du fortsätta läsa?

Den här artiklen är en del av Branschkoll Print. Vill du läsa den tecknar du en prenumeration nedan eller loggar in om du redan har en.

Välj hur du vill prenumerera på Branschkoll

Det finns två olika prenumerationer att välja på. Oavsett så ingår inloggning till alla på ditt företag.

PRINT, PACK & ETIKETT
(Inkl. Promotion)

1.400 kr/månad

Läs allt på Branschkoll om tryckeri-, pack & etikett samt produktmedia.

promotion

Från:
298 kr/månad

Läs allt vi skriver om produktmediabranschen

Annons

Scandbook sänker prognosen

Ämnen i artikeln: Scandbook
Ämnen i artikeln: Scandbook
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Q1: Vistaprint växer men stagnerar i Europa

Ämnen i artikeln: Vistaprint
Ämnen i artikeln: Vistaprint
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Adobe lanserar molnlösning för digital marknadsföring

Ämnen i artikeln: Adobe
Ämnen i artikeln: Adobe
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Vitts nya färg är Gul

Ämnen i artikeln: Vitt Grafiska

Vitt Grafiska i Stockholm byter sin profilfärg en gång per år och nu är det dags för färgen Gul. Marknadsaktiviteter görs, bland annat i form av en tävling, med en stor dos humor.

– Det kändes som om det var lite dystert runt om i världen. Så vi bestämde oss för att byta färg till gul 2013 för att sprida lite glädje. Vissa tycker gul är en ful färg men vi tycker den är kul, säger Vitt Grafiskas vd Dag Wassberg i ett pressmeddelande.

I samband med färgbytet arrangerar Vitt en tävling där Stockholms kreativa skolor, företagets kunder och alla andra som vill får vara med.

Bidragen kan vara grafisk design, copy, foto, illustration, skulptur, måleri eller vad som helst. Bara det går att ladda upp som en bild på Vitts Facebooksida. Förstapriset är 25.000 kr att trycka mapp, examensarbete eller något annat för under 2013. Tävlingen är helt öppen, vem som helst får vara med.

Ämnen i artikeln: Vitt Grafiska
redaktionen@branschkoll.se
Annons

”Så mycket bättre” blir digitalt magasin

Ämnen i artikeln: BonnierBonnier Tidskrifter
Ämnen i artikeln: BonnierBonnier Tidskrifter
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Xerox outsourcar försäljning mot grafisk bransch

Ämnen i artikeln: PrimoTekXerox
Ämnen i artikeln: PrimoTekXerox
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Microsoft lanserar egen app-butik

Ämnen i artikeln: Microsoft
Ämnen i artikeln: Microsoft
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Fototext och Billes går samman

Ämnen i artikeln: Billes tryckeri

De två Göteborgsföretagen Billes och Fototext går ihop och bildar ett grafisk fullserviceföretag med en omsättning på 220 miljoner kronor.

Affären innebär att Billes köper samtliga aktier i Fototext och under 2013 ska all verksamhet flyttas till Billes, vars anläggning utanför Göteborg nu ska få en rejäl om- och tillbyggnad för att allt ska få plats.

– Billes kändes som en perfekt matchning för oss. Vi har en del överlappande verksamheter där vi tillsammans blir ännu starkare. Men framförallt så har vi mycket verksamhet som kompletterar varandra, säger Fototexts vd Anders Wackfelt (LinkedIn) i en kommentar.

– Vi kan erbjuda hela spannet från små trycksaker som visitkort och broschyrer till utomhusreklam, butikskampanjer och en hel del specialtryck som exempelvis textilprintning och tryck på ljudabsorbenter, säger Niklas Bille (LinkedIn), vd för Billes i en kommentar.

Ämnen i artikeln: Billes tryckeri
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Stora Enso omstrukturerar – 520 får gå

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Arkitektkopia fortsätter med Inhousetävling

Ämnen i artikeln: ArkitektkopiaInhouse
Ämnen i artikeln: ArkitektkopiaInhouse
redaktionen@branschkoll.se
Annons
[esi bk-get-single-ad group_id="2165" cache="public" ttl="0"] [esi bk-get-single-ad group_id="2167" cache="public" ttl="0"]
[esi bk-get-single-ad group_id="2168" cache="public" ttl="0"]