Logga in

Boozt söker Graphic Designer

07 november, 2018 | Av: Branschkoll | Dela:

Join our dynamic design team within the Marketing department and help build the strongest Corporate Boozt brand and creative umbrella projects. This is an opportunity for you to bring your passion for design and craft into every day life.

WHAT YOU WILL DO 

  • Ensure the visual communication of our Corporate Boozt brand is consistent across all platforms
  • Design and maintain our quarterly reports, annual reports, presentation templates and corporate visual identity
  • Turn business strategies into simple visual communication
  • Be print responsible for larger Boozt.com physical campaigns and outdoor
  • Packaging and POS for Boozt.com and retail stores
  • Help design digital projects for Booztfashion.com and Boozt.com
  • Support our E-mail development as well as daily operation together with Boozt Media Partnership as part of Boozt.com
  • Develop our Press handling platforms and investor relations profile
  • Come up with smart solutions to optimize and improve visual processes in order to build the best corporate brand

YOUR PROFILE

  • Minimum 2 years of experience working with graphic design for print
  • Tech savvy and experience with print techniques
  • A good eye for industry tendencies in graphic design
  • Advanced skills in Indesign, Photoshop and Illustrator
  • Creative team player and able to push above key responsible areas
  • Good at multi-tasking and working under pressure
  • Experience with finance/investor relations is a plus
  • Please, apply in English as it is our corporate language

WHO ARE WE? 

Boozt is a leading, fast-growing and profitable Nordic technology company selling fashion and beauty online. Headquartered in Malmö, Sweden, the Boozt family is made up of 30 nationalities, 14 departments, and more than 300 people.

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

335 företag tar bort vilseledande påståenden om papper och tryck – Norden inget undantag

Projektet Two Sides, som drivs i Norden av nätverket Grafkom, sätter stopp för företags missledande kommunikation kring pappers- och tryckindustrin. Och man har nått stor framgång – även i Sverige. (mer…)

EU-parlamentet har röstat ja till att förbjuda vissa plastartiklar

För några veckor sedan röstade EU-parlamentet igenom ett förbud

Mackmyra kopplar upp whiskeyn med NFC-taggar på flaskorna

NFC-taggarna, som levereras av ett nordiskt bolag, ska möjliggöra ”digital proveniens”.

Nu kommer Amazons tryckta julkatalog

Amazon släpper sin första tryckta katalog för högtids-shopping någonsin – skickas ut till miljontals hushåll under november.

Han tar över som vd för Eskils i Borås

Henric Wiklund tillträdde nyligen tjänsten som vd för Eskils Tryckeri i Borås. (mer…)

Billes köper logistikföretag

Billes förvärvar logistikbolag. På bilden står Fredrik Bille, Klas Hedén, Niklas Bille och Christer Samuelsson. (Foto: Niklas Maupoix)

Billes är logistikbolaget Dios största kund och står för ungefär halva Dios omsättning på runt 17 miljoner kronor. Nu köper Billes sin underleverantör och får in flera nya tjänster under sitt tak. (mer…)

Massivt program på Grafkom Workflow Summit

Nästa vecka den 13 november arrangerar nätverket Grafkom sin kunskapsdag Workflow Summit för första gången. 25 talare i tre spår delar med sig av kunskap till de nu över 150 deltagarna från hela Norden. (mer…)

Husqvarna stänger in gräsklippare på flygplats – Interaktiv skärm från Storbildsfabriken vägleder

(Bild: Storbildsfabriken)

För att uppmärksamma sina robotgräsklippare har Husqvarna skapat en uppseendeväckande kampanj. (mer…)

Tryckeri tar lounge-koncept vidare till nästa stad

Onlinetryckeriet Flyeralarm har ett litet annorlunda showroom-koncept som de kallar för ”Flyeralarm Lounge”.