Logga in

Bonnier Business Media söker Produktionsledare

26 juni, 2019 | Av: Branschkoll | Dela:

Har du tidigare erfarenhet av att planera evenemang och en förmåga att leverera service i världsklass? Då är det dig vi söker för tjänsten som produktionsledare till Bonnier News. Här erbjuds du en fartfylld vardag med spännande ämnen och varumärken samtidigt som du får möjligheten att bli en del av det fantastiska produktionsledarteam “Musketörerna” som genomsyras av samarbete, högt i tak och mycket kärlek.

Om tjänsten

Du kommer I rollen som arbetar nära projektledarna (innehållsansvariga) på eventavdelningen och stöttar dem med hela den praktiska planeringen av evenemangen. Produktionsledarens huvudansvar är att leverera och säkerställa att produktionen av konferenser/frukostar/prisutdelningar mfl genomförs på bästa möjliga sätt under rådande omständigheter. Du kommer utgå från deras kontor på Kungsholmen men även arbeta från ett flertal olika lokaler runtomkring i Stockholm.

Tjänsten erbjuder en varierad, inspirerande och fartfylld vardag då du och dina framtida kollegor genomför över 200 event varje år för varumärken som Dagens industri, Dagens Nyheter, Veckans Affärer, VA Insights, Aktuell Hållbarhet, Sydsvenskan, Resumé, Dagens Medicin, Dagens Media och Medievärlden.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med flera varumärken och event parallellt. Det är viktigt att du kan arbeta i team då varje event genomförs i projektteam med marknadsförare, projektledare, säljare och produktionsledare i strävan att nå ut till den tilltänkta målgruppen för att nå uppsatta budgetar.

Rollen innebär exempelvis att:

  • Ansvara för deltagaradministration och bokning av lokal, mat, dryck, teknik ect. samt anvar för eventuella avbokningar.
  • Ta hand om planering, förberedelser och genomförande av evenemangen; allt från logistik, registrering, mat, dryck, bemanning, dekor, körproducent och körschema.
  • Ha kontakt med utställare, talare, leverantörer och hantera rese- och hotellbokningar.
  • Hantera uppföljning, utvärdering och analys av eventen och skicka underlag inför fakturering.

Vi söker dig som

  • Har arbetat med liknande arbetsuppgifter under minst 1-2 år, där du har varit ansvarig för planering och genomförandet av större evenemang.
  • Har goda kunskaper i Officepaketet och är duktig på att göra presentationer i PowerPoint.
  • Våga ta egna initiativ och hitta nya vägar och tankar för att genomföra eventen.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då båda språken används dagligen.

Det är meriterande om du:

  • Har utbildning inom event eller projektledning
  • Kunskaper i Indesign och Photoshop. Även så ett kreativt öga.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper vid denna rekryteringsprocess och söker dig som har en hög social kompetens och är positiv och effektiv och vill arbeta med väldigt varierande arbetsuppgifter. Vidare är du strukturerad och lämnar inget åt slumpen. Är prestigelös och lösningsorienterad, och du gillar att jobba i ett högt tempo. Vidare är du kreativ, tar egna initiativ och är en utpräglad teamplayer. Det är viktigt att du är noggrann, drivande och kan ha väldigt många bollar i luften.

Övrig information

  • Start: Augusti
  • Omfattning: heltid, långsiktigt
  • Placering: Kungsholmen

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt

Strands Grafiska köps upp

Brover Group — som äger Justnu och Printer — förvärvar Strands Grafiska. (mer…)

Dansk aktör inom visuell kommunikation gör svenskt storförvärv

Tar jättekliv i sin tillväxtresa på den svenska marknaden.

”Branschen är besatt av automatisering” – Grafkom tillbaka med Workflow Summit

Anna Oñate driver OctoBoost, Christian Weyer har startat Crispy Mountain och Kairit Parker från iOnPrint är alla djupt engagerade i att automatisera grafiska flöden. Du träffar dem på Workflow Summit.

Nätverket Grafkom är i höst tillbaka med succén Workflow Summit om arbetsflöden och automatisering. De tre första talarna är nu presenterade – de kommer från Tyskland och Estland – man satsar i år på att ytterligare förstärka det internationella perspektivet. (mer…)

Lanserar robot för packning på pall – sålde 12 direkt

Har tagit fram en lösning för packning av buntar på pall med en robot. 12 system såldes direkt vid lanseringen i maj.

Stibo investerar i arkoffset – ”anpassar oss till de nya nya marknadsvillkoren”

Danska Stibo har tagit beslut om att investera i en KBA Rapida till sin anläggning i danska Horsens. (mer…)

Två nya byråer: Arkitektbyrå knoppar av marknadsavdelning och blir kommunikationskonsult

Teamet på Hjördis – Tengboms nystartade kommunikationsbyrå. (Bild: Tengbom)

Två nya kommunikationsbyråer har nyligen skapats med koppling till arkitektbyråer. (mer…)

Skatteverkets nya vägledning om moms på trycksaker

Skatteverkets vägledning om skattesatser på tryckta produkter har skrivits om på grund av ny lagstiftning och två nya ställningstaganden.

Förvärvar strategiskt: Heidelberg ska bygga en ”App Store” för tryckerier

Det tyska mjukvarubolaget Crispy Mountain – som utvecklar det helt nya affärssystemet Keyline för grafiska företag – har förvärvats av Heidelberg. (mer…)

Ytterligare 157 miljoner till Readly för att digitalisera tidskrifter

Readly har tagit in 157 miljoner kronor i kapital (mer…)