Jönköping

Bold Printing söker Tryckare/packsalsarbetare med arbetsledaransvar

Är du redo för nästa utmaning? Är du flexibel, prestigelös och van att hugga i där det behövs? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker dig som vill jobba i vårt tryckeri Bold Printing Jönköping och som bidrar med en positiva attityd i vardagens utmaningar. Erfarenhet av offsettryck, pressförare, färgställning, Feragutrustning eller liknade är meriterande, men för oss är det din personlighet och din vilja att lära nytt som är det viktigaste – resten lär vi dig.

Om tjänsten
Som medarbetare hos oss har du ca 25 engagerade kollegor som tillsammans tar ansvar för att utföra våra uppdrag effektivt och med hög kvalitet.

Idag har vi ett rullande arbetsschema på fyra dagar per vecka och nio timmar per natt.

Tjänsten har sin grund i packsalen där vi tillser att tidningarna kommer vidare till rätt destination. Under processen hanteras tidningarna i olika maskiner så som till exempel format-trimning, inbladning av annat material och adressering. Vi lär oss maskinerna efter hand och personalen roterar runt på de olika stationerna.
I steg två lär du dig att justera färg och pass i tidningen. I tredje steget lär du dig köra tryckpressen och se helhetsbilden.

Som arbetsledare ingår, utöver uppgifter som tryckare/packsalsarbetare, även daglig arbetsledning för en del av teamet. Du jobbar i nära samverkan med nattchefen och det ingår att tillse att produktionen fungerar i enlighet med överenskomna mål samt att stimulera till ett gott arbetsklimat inom teamet. Du är bra på att sätta mål, följa upp förbättringsåtgärder och skapa delaktighet i teamet.

Som arbetsledare är du en viktig kulturbärare och inspirerar samt driver arbetet framåt i enlighet med våra värderingar; engagemang, transparens, affärsmässighet och integritet.

Om dig
För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann och kvalitetsfokuserad. Vidare är du engagerad och har god problemlösningsförmåga. Självklart är du också en bra lagspelare som kan jobba över gränserna för att bidra till gott samarbete.

Övriga förutsättningar för tjänsten

– flexibilitet, att snabbt kunna ställa om till andra arbetsuppgifter när det krävs
– flytande svenska i tal och skrift
– grundläggande språkkunskaper i engelska är meriterande
– som tryckare är det nödvändigt att ha ett normalt färgseende

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

Ska sälja tryckeriet efter bara några år i branschen

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Namn- och ägarbyte på mindre tryckeri

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Lanserar taktila skyltar

Skyltmax berättar att man nu har lanserat taktila skyltar i sitt sortiment. Detta gör man för att det är ”en efterfrågad produkt som kompletterar företagets tidigare sortiment”.

– För oss är det viktigt att göra skyltar som är tillgängliga för alla. Det är dessutom en mycket efterfrågad produkt bland våra kunder säger produktionschef Andreas NeanderSkyltmax.

En taktil skylt är att hjälpmedel som möjliggör information via både syn och känsel. Allmänna platser och publika lokaler ska enligt lag vara tillgängliga för alla. Informationen skrivs ut i punktskrift, även kallat braille och det finns speciella standarder man följer vid tillverkning.

Läs också: TMG lanserar nischad e-handel för skyltar

– Våra taktila skyltar består av ett akrylmaterial som är reptåligt och har en fin yta. Detta är extra viktigt då skyltarna läses av via både känsel och syn, berättar Andreas vidare.

Skyltarna tillverkas enligt riktlinjer i Svensk standard SS 30600:2015 och följer punktskriftsnämndens skrivregler för punktskrift.

Signmax, bolaget bakom Skyltmax, har idag 69 anställda och omsatte 122 miljoner kronor under helåret som slutade sista april 2021. Bolagets huvudkontor och produktion ligger i Landvetter utanför Göteborg.

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Se ”pilotavsnittet” av Branschkollen här – ny videopodd från Branschkoll

BLOGG: Här kommer en sommarhälsning från Branschkolls redaktion med en nyhet inför hösten.

Vi har under en tid diskuterat hur vi kan dela innehållet på Branschkoll i fler kanaler och landat i att en videopodd är ett kul och bra alternativ.

Tanken är att Branschkolls redaktörer ska diskutera aktuella händelser inom print, promotion och pack en gång varje månad.

”Tanken var aldrig att publicera”

I veckan gjorde vi ett test – ett Pilotavsnitt – och tanken var inte att publicera det. Det är en hel del jobb kvar med innehållet, strukturen, grafiken och övergångar. Men vi tycker att vi kom rätt så nära känslan som vi tänkt oss – och därför kan du nu se det allra första avsnittet nedan.

Som du ser presenterar vi också några av våra partners – de som har våra större annonsformat på branschkoll.se – och tanken är också att skapa nya möjligheter för företag att synas även i det här nya formatet.

Som sagt – ett första pilotavsnitt för att testa konceptet. I höst drar vi igång på riktigt med ett slipat upplägg, bättre grafik och schyssta övergångar :-). Hör gärna av dig med feedback – så kan vi göra detta så bra som möjligt!

redaktionen@branschkoll.se
Annons
Annons
Annons
Annons