Bolagsverket söker Grafisk designer

Om jobbet
Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är cirka 550 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

ARBETSUPPGIFTER
Vi på kommunikationsenheten är mitt i en spännande utvecklingsresa. Vi håller på att bygga ett nytt och starkt team för att kunna axla vårt uppdrag att lyfta Bolagsverkets kommunikation till högre höjder. Tillsammans behöver vi utveckla nya arbetssätt, ta fram nya verktyg och skapa nya processer för att kunna jobba mer effektivt och kvalitativt med vår kommunikation. Därför behöver vi dig en kreativ och idéstark grafisk formgivare som sätter kundens behov i fokus.

Som grafisk formgivare kommer du bli en del av ett kompetent team med mycket erfarenhet, driv och bredd. Idag är vi tre kommunikatörer, två webbredaktörer och en språkvårdare som tillsammans arbetar för att driva och utveckla Bolagsverkets kommunikation. Förutom grafisk designer letar vi just nu även efter två kommunikatörer.

Hos oss blir ditt huvudansvar att fortsätta utveckla Bolagsverkets grafiska profil och en sammanhållen visuell kommunikation för myndigheten. Förutom det, kommer du producera grafiskt material till alla våra olika kanaler print, digitalt och sociala medier. Självklart har du koll på trender och gillar att hänga med i den digitala utvecklingen inom kommunikationsområdet.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som grafisk formgivare är du en doer som tar mycket eget ansvar och får saker att hända. Det är viktigt att du är en serviceinriktad lagspelare som tillsammans med härliga kommunikationskollegor vill vara med på en spännande resa och utveckla en kommunikationsverksamhet i framkant.

Förutom det, är du:

• Utbildad inom grafisk design
• Har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta som grafisk formgivare med liknande arbetsuppgifter.
• Skicklig på att hantera program som ingår i Adobe CC-paketet (InDesign, Illustrator, Photoshop och Premiere Pro).
• Duktig på ta fram helhetskoncept från idé till genomförande.
• Van vid att illustrera, göra animationer och producera rörligt material för digitala kanaler.
• Villig att hantera enklare filmproduktion, redigering och klippning.

Så, vill du vara med och bygga en ny framtid tillsammans med oss? Sök nu!

Läs mer här: Länk till originalannons alternativt annonsörens sajt
Annons

PODD: Den grafiska branschens stora möjligheter i bokens digitala framtid

Företaget Publit automatiserar processerna runt att ge ut böcker. Per Helin är en av grundarna och i senaste avsnittet av Branschkollpodden ger han sin syn på bokens framtid.

Det finns stora möjligheter för grafiska företag att utveckla nya tjänster runt boken.

Publits plattform genererar bland annat 20.000 tryckta böcker varje månad – och alla trycks ”on demand” på tryckeriet i Malmö.

– Det är enstycksproduktion i full industriell skala.

Är du en del av bokens värdekedja – förlag, tryckeri eller författare – är detta ett intressant avsnitt som kommer ge dig kunskap och inspiration för framtiden.

Lyssna på podden nedan eller på Spotify alternativt på Apple Podcast.

Vi pratar om många olika ämnen – men alla kretsar kring framtidens bok – både tryckta och digitala. Bland annat:

  • Det här är en bok idag
  • Publits tryckeri i Malmö och vilka krav man ställer på sin grafiska leverantör.
  • Logistik är allt – för Publit ingår det i produktionspriset – detta leder till nya tjänster … även offsettryck.
  • Vad betyder ljudbokens framfart för den tryckta boken?
  • Amazons intåg i Sverige
  • Mängden användardata ökar lavinartat – är det verkligen viktigt att ta vara på detta?
  • Den tryckta bokens kvalitet – hög lägstanivå och nya extrema nivåer – hur ser det ut framöver?
  • Bokens förpackning förändras – så här ska ett grafiskt företag tänka?
redaktionen@branschkoll.se
Annons

Sämsta året för annonsmarknaden sedan finanskrisen – men stark återhämtning i Q4

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Ny vd till Boxon Group

redaktionen@branschkoll.se
Annons

Hon ska leda Brobygrafiska under 2021

Evelina Nilsson går in som ny verksamhetsansvarig här på Brobygrafiska, som vikarie för Per Branzén som är tjänstledig.

– Jag är otroligt stolt över att jag får chansen att ha detta uppdrag och kommer tillsammans med mina kollegor, våra studerande och branschen arbeta för att utveckla Brobygrafiska och våra utbildningar, säger Evelina i en kommentar till Branschkoll.

Per Branzén har tagit över som Kultur- och näringslivschef i Sunne.

redaktionen@branschkoll.se
Annons